از رمزارزها

ارز دیجیتال آوه چیست؟ آینده رمز ارز Aave

ارز دیجیتال آوه چیست؟ آینده رمز ارز Aave
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.99 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

پروتکل دیفای یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های دیجیتال است که به کاربران اجازه انجام معاملات خود بدون محدودیت‌های مالی را می‌دهد. این پروتکل شامل مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها و سرویس‌های مالی است که در آن کاربران می‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر تعامل داشته باشند. یکی از توکن‌های معروف این اکوسیستم، ارز دیجیتال آوه نام دارد. در این مقاله از مجله اینترنتی هلواکس همراه ما باشید تا با این ارز دیجیتال، نحوه کارکرد و آینده آن بیشتر آشنا شوید.

ارز دیجیتال آوه چیست؟

پروتکل آوه به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های مالی دیجیتال دیفای در این فضا فعالیت می‌کند. این پروتکل با استفاده از قراردادهای هوشمند به کاربران امکان قرض دادن و قرض گرفتن ارزهای دیجیتال را می‌دهد. آوه همچنین با استفاده ازتکنولوژی بلاکچین امینت بالایی برای تراکنش‌ها و حفظ اطلاعات کاربران فراهم می‌کند. زیرا تمامی تراکنش‌های آن در یک شبکه بلاکچین ثبت و ذخیره می‌شوند و همگی قابل ردگیری هستند. این شبکه همچنین یک توکن بومی به نام ارز دیجیتال آوه دارد که در بسیاری از صرافی‌های معتبر به فروش می‌رسد.

تاریخچه ارز دیجیتال آوه

شرکت ETHLend در سال ۲۰۱۷ توسط استانی کولچوف برای وام دادن و قرض گرفتن ارزهای دیجیتال تاسیس شد. آن‌ها در همان سال حدود ۱۶.۲ میلیون دلار برای توسعه شبکه خود جمع‌آوری کردند. او در سال ۲۰۱۸ با تغییر نام این شرکت به Aave از ایجاد استخرهای نقدینگی مبتنی بر قراردادهای هوشمند و توکن محلی آن خبر داد. آوه که در یونانی به معنای شبح است در ابتدا روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد. سپس در ادامه به بلاکچین‌های دیگری از جمله آپتیمیسم، پالیگان، فانتوم و آوالانچ گسترش یافت.

آوه چگونه کار می‌کند؟

آوه یک پروتکل مبتنی بر اتریوم است که وام‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. یک کاربر می‌تواند دارایی‌های دیجیتال خود را به این پروتکل واریز و در ازای آن سود کسب کند. همچنین امکان استفاده از دارایی‌ها به‌عنوان وثیقه نیز وجود دارد. کاربران با استفاده از این پلتفرم می‌توانند وام‌هایی را به صورت اتریوم یا استیبل کوین‌‌هایی مانند USDC یا DAI دریافت کنند.

ارز دیجیتال آوه چیست؟

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارز دیجیتال آوه

امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در پروتکل دیفای وجود دارد. اما برخی خصوصیات رمز ارز Aave آن را از بقیه متمایز می‌کند.

حق حاکمیت

توکن‌های آوه حق حاکمیتی را برای دارندگان خود فراهم می‌کند تا امکان موافقت یا مخالفت با پیشنهادهای تغییر شبکه را داشته باشند.

وثیقه برای وام

دارندگان این توکن می‌توانند از آن به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام از پروتکل استفاده کنند.

رمزنگاری قوی و امنیت بالا

آوه با استفاده از رمزنگاری پیشرفته، امنیت بالایی برای کاربران خود و تراکنش‌های آن فراهم می‌کند و جزو امن‌ترین توکن‌ها محسوب می‌شود.

عدم وابستگی به بانک‌ها و دولت‌ها

آوه بدون نیاز به واسطه‌گران مالی و مستقل از سیستم بانکی و دولت‌ها امکان انتقال ارز بین افراد را فراهم می‌کند. این موضوع باعث مدیریت ارزهای دیجیتال توسط افراد بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌شود.

شفافیت

تمامی تراکنش‌های این ارز دیجیتال در بلاکچین ثبت می‌شود و به صورت عمومی قابل مشاهده است. به‌طور کلی این شفافیت باعث افزایش اعتماد کاربران به این سیستم می‌شود.

هزینه کم و سرعت بالا

در مقایسه با سیستم‌های بانکی، هزینه تراکنش‌های آوه بسیار کمتر است. همچنین این تراکنش‌ها به صورت آنی و در عرض چند ثانیه انجام می‌شود.

قابلیت حمل

رمز ارز Aave به صورت دیجیتال و در قالب کیف پول الکترونیکی در دسترس کاربران است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر مکان و زمانی به راحتی از ارز خود استفاده کنند. از جمله بهترین کیف پول‌های این ارز دیجیتال می‌توان به کیف پول‌های لجر، ترزور، تراست ولت و اتمیک اشاره کرد.

قابل استفاده در سراسر جهان

آوه به‌عنوان یک ارز دیجیتال در هر کشور و منطقه‌ای قابل استفاده است. این موضوع باعث می‌شود که کاربران بدون هیچ‌گونه محدودیتی در سراسر جهان از رمز ارز خود استفاده کنند.

چالش‌های ارز دیجیتال آوه

وقتی از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال صحبت می‎کنیم، نمی‌توان چالش‌ها و خطرات امنیتی پیرامون آن را نادیده گرفت. برخی از مهم‌ترین چالش‌های این ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند

از آنجایی که این ارز دیجیتال بر اساس قراردادهای هوشمند کار می‌کند، هر گونه آسیب‌پذیری در کد می‌تواند عواقب ناگواری برای آن به همراه داشته باشد. همچنین حملات سایبری نیز می‌تواند باعث عدم اعتماد کاربران به آوه شود.

عدم پذیرش گسترده

یکی‌دیگر از مشکلات رمز ارز Aave این است که هنوز به طور گسترده در سطح جهانی پذیرفته نشده است و در بسیاری از کشورها قابل استفاده نیست.

نوسانات قیمت

قیمت آوه مانند سایر ارزهای دیجیتال بسیار نوسان دارد و این موضوع می‌تواند باعث عدم پیش‌بینی قیمت و کاهش استفاده از آن در تراکنش‌های روزمره شود.

عدم پشتوانه فیزیکی

رمز ارز Aave هیچ پشتوانه فیزیکی ندارد و تنها بر اعتماد کاربران و تقاضای بازار تکیه می‌کند. همین موضوع می‌تواند از دلایل کاهش اعتماد و پذیرش این ارز دیجیتال باشد.

بدون پشتوانه قانونی

در صورت بروز مشکل یا تخلف در استفاده از آوه کاربران از حمایت قانونی برخوردار نخواهند بود. زیرا هیچ‌گونه قانون خاصی برای آن در بسیاری از کشورها تعریف نشده است.

نحوه کسب ارز دیجیتال آوه

برای خرید ارز دیجیتال Aave باید از طریق یکی از صرافی پشتیبان‌کننده این ارز دیجیتال اقدام نمایید. از جمله معروف‌ترین صرافی‌های خارجی ارائه‌دهنده این ارز دیجیتال می‌توان به بایننس، کوین بیس، هیوبی گلوبال و صرافی ایرانی هلواکس اشاره کرد.
لازم به ذکر است که ارز دیجیتال آوه به دلیل استفاده از الگوریتم اثبات سهام قابل استخراج نیست. زیرا فقط ارزهای دیجیتالی قابل استخراج هستند که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار باشند.

نحوه کسب ارز دیجیتال آوه

کارمزدهای ارز دیجیتال آوه

رمز ارز Aave سه مدل کارمزد دریافت می‌کند. این کارمزدها عبارت‌اند از:

وام: وام‌های این ارز دیجیتال دارای کارمزد با نرخ بین ۲ تا ۳۰ درصد هستند.

وام فلش: وام‌های فلش حدود ۰.۰۹ درصد کارمزد به ازای هر تراکنش دریافت می‌کنند.

هزینه شبکه: هر تراکنش آن مستلزم پرداخت یک هزینه است که به اعتبارسنجی در شبکه اتریوم ربط دارد.

آینده رمز ارز Aave

با توجه به رشد صنعت ارزهای دیجیتال و قابلیت زیاد این توکن، می‌توان گفت که آوه در آینده یک رقیب جدی برای سایر ارزها در بازار معاملاتی دیجیتال خواهد بود. علاوه‌براین با تلاش تیم توسعه‌دهنده و بهبود امکانات و ویژگی‌های آن، رمز ارز Aave در آینده جزو محبوب‌ترین توکن‌ها خواهد بود. همچنین با توجه به این که امکان دریافت وام و سود سپرده را برای کاربران فراهم می‌کند، آینده آن بسیار روشن به نظر می‌رسد.
در نتیجه، سرمایه‌گذاری در این رمز ارز می‌تواند سود زیادی به همراه داشته باشد. بااین‌حال، مانند هرگونه سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال خطراتی از جمله بحث‌های نظارتی و آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند را به همراه دارد.

کارمزدهای ارز دیجیتال آوه

جمع‌بندی

آوه یک پلتفرم غیرمتمرکز وام‌دهی ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم از یک پروتکل مبتنی بر اتریوم استفاده می‌کند و یک ارز دیجیتال به نام آوه دارد. لازم به ذکر است که ارز دیجیتال آوه را می‌توان در اکثر صرافی‌های معتبر معامله کرد و یا در پلتفرم Aave برای کسب سود قرار داد. به‌طور کلی این ارز دیجیتال یک بازیگر قدرتمند در اکوسیستم دیفای است. همچنین با پشتیبانی از بلاکچین و قراردادهای هوشمند اتریوم می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر صنعت ارزهای دیجیتال بگذارد.منابع

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: