از رمزارزها

ارز دیجیتال آپتوس (APTOS) چیست؟ بررسی رمز ارز APT

ارز دیجیتال آپتوس (APTOS) چیست؟ بررسی رمز ارز APT
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.85 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

ارز دیجیتال آپتوس یک بلاکچین لایه ۱ است. این ارز از زبان برنامه‌نویسی Move استفاده می‌کند. ارز آپتوس به کاربران وعده افزایش مقیاس‌پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت و استفاده بالا را می‌دهد. پیدایش Aptos در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ بود و شبکه اصلی بلاکچین Aptos در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد. این بلاکچین تاکنون میلیون‌ها دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده است. از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به موتور اجرای موازی، ویژگی‌های امنیتی سطح بالا و هزینه‌های پایین تراکنش اشاره کرد. هلواکس مگ شما را با این پروژه جذاب ارز دیجیتال آشنا می‌کند.

ارز دیجیتال آپتوس چیست؟

Aptos یک بلاکچین لایه ۱ مبتنی بر اثبات سهام است. این ارز، پردازش تراکنش‌های موازی را با یک زبان قرارداد هوشمند جدید به نام Move ترکیب می‌کند. استفاده از زبان Move به دلیل ساده بودن آن و قابلیت بالای آن برای رسیدن به تراکنش بیش از ۱۰۰ هزار در ثانیه است. این پروژه‌ایده دو مهندس سابق متا به نام‌های مو شیخ و اوری چینگ به شمار می‌رود. پروژه آپتوس به عنوان جانشین پروژه بلاکچین ر‌ها شده متا Diem شناخته می‌شود.
ارز دیجیتال آپتوس در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ در شبکه اصلی خود راه‌اندازی شد. این ارز برای پاداش به کاربران اولیه شبکه آزمایشی خود و توزیع عادلانه تخصیص اولیه توکن، ۱۵۰ توکن APT (به ارزش تقریبی ۱۲۳۷ دلار) را به ۱۱۰۲۳۵ آدرس واجد شرایط اختصاص داد. بر اساس داده‌های CoinGecko رمز ارز Aptos در حال حاضر دارای ارزش ۲.۹ میلیارد دلار است.

ارز دیجیتال آپتوس

تاریخچه ارز دیجیتال آپتوس

ارز دیجیتال آپتوس در اکتبر ۲۰۲۲ با ماموریت بازتعریف تجربه کاربری وب ۳ راه‌اندازی شد اما تاریخچه پروژه به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. آنچه اکنون زنجیره Aptos نامیده می‌شود با یک شرکت فناوری Diem شروع به کار کرد. متا (معروف به فیس بوک) مجذوب‌ایده ایجاد یک استیبل کوین بود. در دسامبر ۲۰۲۱، Aptos به عنوان یک پروژه جدا از هم ظاهر شد. این پروژه در اوایل کار خود رهبران و مهندسان پرشوری که به فناوری بلاکچین غیرمتمرکز اعتقاد داشتند را گرد هم جمع‌آوری کرد. راه Aptos به شبکه اصلی کمتر از یک سال طول کشید. در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲، Aptos “Autumn” Mainnet آنلاین شد. گام‌های بعدی در نقشه راه Aptos عبارتند از:
• جذب پروژه‌های جدید web3
• ارائه TPS بالاتر
• ایجاد تنظیمات و ارتقاء.

تاریخچه ارز دیجیتال آپتوس

ویژگی‌های ارز دیجیتال آپتوس

ویژگی‌های ارز دیجیتال آپتوس

Aptos از ویژگی‌های بالایی برخوردار است. به همین دلیل این ارز نسبت به ارز‌های دیگر از ارجحیت بیشتری برخوردار است. این ویژگی‌ها باعث شده سرمایه گذار‌های زیادی به این ارز جذب شوند. از نظر فنی، ویژگی پشت Aptos را می‌توان در دو چیز خلاصه کرد: زبان برنامه‌نویسی Move Move یک زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند جدید است که بر ایمنی و انعطاف‌پذیری تأکید دارد. اکوسیستم آن شامل یک کامپایلر، یک ماشین مجازی و بسیاری از ابزار‌های توسعه دهنده دیگر است که به طور مؤثر به عنوان ستون فقرات شبکه Aptos عمل می‌کنند. Move ممکن است زبان منتخب توسعه‌دهندگان برای نوشتن سریع کد امن شامل دارایی‌های دیجیتال شود. تراکنش‌های موازی شبکه بلاکچین Aptos در رویکرد موازی خود به پردازش و اجرای تراکنش با دیگر بلاکچین‌ها شناخته می‌شود. تراکنش این ارز به این معنی است که شبکه آن از تمام منابع فیزیکی موجود برای پردازش همزمان بسیاری از تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این کار منجر به توان عملیاتی شبکه و سرعت تراکنش بسیار بیشتر می‌شود. در نتیجه این امر هزینه‌های قابل توجه را کاهش می‌دهد و تجربه کاربری بهتری برای کاربران بلاکچین ایجاد می‌کند.

توکنومیک ارز دیجیتال آپتوس

در ۱۷ اکتبر، ارز دیجیتال آپتوس خشم قابل توجهی را در جامعه کریپتو برانگیخت. هنگامی که توکن حاکمیتی APT، ابزار بومی خود را بدون افشای کل عرضه توزیع کرد و نرخ انتشار برای عموم نمایان شد. پس از کاهش تقریباً ۴۰ درصدی قیمت APT در ساعات اولیه معاملاتی، Aptos تلاش کرد تا خشم جامعه را با افشای توکنومیک خود آرام کند. این ارز با وجود ایجاد ایردراپ به بیش از ۱۰۰ هزار آدرس و حرکت به سمت شفافیت با خشم بیشتری مواجه شد. جامعه متوجه شد که کل عرضه توکن به سرمایه‌گذاران اولیه و شرکت اختصاص داده شده است.
Aptos در حال حاضر دارای ۱۳۰ میلیون توکن در گردش است. مجموع عرضه این توکن ۱،۷۷۲،۹۳۵،۰۰۰ می‌باشد. طبق برنامه رسمی عرضه توکن، نرخ تورم از ۷ درصد شروع می‌شود و سالانه ۵.۱ درصد کاهش می‌یابد. این روند تا زمانی که به نرخ عرضه سالانه ۲۵.۳ درصد برسد (پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ سال طول بکشد) ادامه پیدا می‌کند. کارمزد‌های تراکنش در ابتدا سوزانده خواهند شد، اگرچه این مکانیسم ممکن است در آینده از طریق رأی‌گیری حاکمیتی تجدید نظر شود.

آپتوس یا سولانا

یکی از رقبای اصلی ارز دیجیتال آپتوس، سولانا است. سولانا در حال حاضر پرطرفدارترین لایه ۱ با کارایی بالا به شمار می‌رود. تاکنون، هر دو Aptos و Solana دارای سطوح سرعت مشابهی هستند. زیرا هر دو ارز به موتور‌هایی متکی هستند که محاسبات را به صورت موازی انجام دهند. با این حال، هنگام مقایسه بلاکچین Solana و Aptos، به نظر می‌رسد Aptos قابل اعتمادتر باشد. سولانا به دلیل قطعی و کاهش ارزش، مستعد شکست است.
هر بلوک در Aptos با گره‌های رهبر و گره‌های نزدیک همگام‌سازی می‌شود. در صورتی که گره رهبر شکست بخورد، یکی از گره‌های دیگر می‌تواند کنترل را به دست گیرد. این عمل منجر به نیاز‌های محاسباتی بیشتر می‌شود. بنابراین نیاز‌های سخت‌افزاری Aptos کمی بیشتر از Solana است. در نهایت، Aptos در ازای نیاز‌های سخت‌افزاری کمی بالاتر، قابلیت اطمینان بیشتری را نسبت به Solana مدیریت می‌کند.

آپتوس یا اتریوم

بلاکچین Aptos قبلاً توانسته از نظر سرعت بهتر از اتریوم عمل کند. در حالی که زمان نهایی شدن تراکنش اتریوم بیش از یک دقیقه است، Aptos به دلیل تفاوت‌های سخت‌افزاری و طراحی، می‌تواند تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه نهایی کند. اتریوم فقط یک هسته CPU دارد، در حالی که Aptos روی ۱۶ CPU کار می‌کند.
با این حال، قابلیت اطمینان اتریوم به طور غیرقابل انکاری برتر است. در حالی که Aptos مشکلات زیادی با قطعی‌ها ندارد، نمی‌تواند با ثبات اتریوم مقایسه شود. تا زمانی که کاربران با پرداخت هزینه‌های بیشتر و انتظار طولانی‌تر مشکلی نداشته باشند، اتریوم همچنان انتخاب محبوب‌تری باقی می‌ماند.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال آپتوس تاکنون توجه سرمایه‌گذاران و کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. ارز آپتوس کارایی و امنیت بالا را فراهم می‌سازد. این ارز با داشتن تراکنش‌های سریع و تیم توسعه دهنده با تجربه باعث ایجاد یک اعتماد در بین سرمایه‌گذاران شده است. به دلیل محبوبیت و قدرت بالای این ارز، آپتوس را با ارز‌های سرشناس مثل اتریوم و سولانا مقایسه می‌کنند.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: