از رمزارزها

ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin) چیست؟ آینده رمز ارز Ape

ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin) چیست؟ آینده رمز ارز Ape
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.35 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

در چند وقت اخیر، مجموعه NFT باشگاه میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) یکی از روندهای قابل‌توجه در دنیای کریپتو بوده است. اخیرا اکوسیستم BAYC ارز دیجیتال ایپ کوین را هم به جامعه رمز ارزها معرفی کرد. امروزه آثار هنری دیجیتال و کارتون‌هایی مانند NFTهای BAYC می‌توانند قیمت‌های بالایی در بازار داشته باشند. در این مطلب از مجله اینترنتی هلواکس، به معرفی رمز ارز Ape در کنار چشم‌انداز آینده آن خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

ارز دیجیتال ایپ کوین، توکن بومی اکوسیستم Bored Ape Yacht Club یا BAYC است. در حال حاضر، BAYC مشهورترین مجموعه NFT در شبکه اتریوم به شمار می‌رود. بنابراین ارز ApeCoin از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند.
ایپ کوین به عنوان یک توکن کاربردی و حکمرانی در اکوسیستم میمون‌های کسل عمل می‌کند. البته به‌عنوان یک وسیله پرداخت برای خرید کالاها و خدمات مطابق با نیاز شما هم کارایی دارد. همچنین ارز ApeCoin می‌تواند دسترسی کاربران به رویدادها و بازی‌های ویژه انحصاری را هم میسر کند.
در حال حاضر، ApeCoin حدود ۱۵۰ میلیون توکن بین دارندگان NFTهای مجموعه BAYC توزیع کرده است. دارندگان توکن‌های غیر مثلی BAYC هرکدام صاحب حدود ۱۰.۹۵۰ ارز APE شدند. دارندگان ApeCoin می‌توانند آن را بدون هیچ محدودیتی در یک صرافی غیرمتمرکز یا متمرکز خرید و فروش کنند.
یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های رمز ارز Ape آن است که در مدتی کوتاهی توانست به ارزش بازار ۲ میلیارد دلاری دست یابد. نکته مهم دیگر، محدودیت عرضه کل آن به یک میلیارد واحد خواهد بود. خزانه و منابع DAO درمجموع ۴۷۰ میلیون واحد را از کل عرضه ارز ApeCoin دریافت خواهند کرد.

ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال ایپ کوین

پروژه غیرمتمرکز ApeCoin از مجموعه NFTهای باشگاه میمون‌های کسل، ساخته شده توسط بنیاد یوگا الهام گرفته شده است. این ارز برای استفاده در اکوسیستم در حال رشد APE تاسیس شد و هدف آن ایجاد و حفظ اکوسیستم APE به روش جمع‌آوری کمک مالی است. همچنین زیرساختی را برای دارندگان ApeCoin فراهم می‌کند تا از طریق فرایندهای حاکمیتی باز و بدون مجوز با یکدیگر همکاری کنند.
بنیاد ApeCoin به عنوان نماینده قانونی DAO به تسهیل رشد اکوسیستم ارز دیجیتال ایپ کوین می‌پردازد. این بنیاد یک نهاد ویژه به نام هیئت‌مدیره دارد که دیدگاه‌های کاربران را اجرا می‌کند. پنج عضو از جامعه فناوری و رمزنگاری، اعضای هیئت‌مدیره APE را تشکیل می‌دهند. اعضای هیئت‌مدیره جدید را دارندگان ApeCoin، با آرای سالانه خود انتخاب می‌کنند.

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال ایپ کوین

ارز دیجیتال ایپ کوین چگونه کار می‌کند؟

دارندگان ارز دیجیتال Ape تصمیمات حاکمیتی را به صورت جمعی اتخاذ می‌کنند. آن‌ها با آرای خود در مورد موضوعاتی مانند تخصیص بودجه، چارچوب‌بندی قوانین، مشارکت، انتخاب پروژه و موارد دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند. بنیاد ApeCoin هم تصمیمات گرفته شده توسط کاربران را به مرحله اجرا می‌گذارد.
ApeCoin یک ارز غیرمتمرکز است که پرداخت فوری و کارمزد تقریبا صفر را به کاربران ارائه می‌دهد. این ارز در بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود، بنابراین برای تایید تراکنش‌ها از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند.
شبکه ApeCoin کاربران را تشویق می‌کند تا تراکنش‌ها را در ازای پاداش با ارز APE پردازش و تایید نمایند. شبکه APE به‌گونه‌ای طراحی شده است تا کاملا مقیاس‌پذیر باشد و بتواند تعداد زیادی از تراکنش‌ها را در هرلحظه مدیریت کند.

وجه تمایز رمز ارز Ape چیست؟

نکات برجسته و منحصربه‌فرد در مورد ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟ ابتدا باید توجه داشت که ارز ApeCoin مطابق با استانداردهای توکن ERC-20 کار می‌کند. بنابراین حول توانمندسازی یک جامعه غیرمتمرکز می‌چرخد. همچنین ارز دیجیتال ApeCoin در پروتکل منبع باز اکوسیستم Bored Ape کار می‌کند. از وجوه متمایزکننده ارز دیجیتال ApeCoin می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

وجه تمایز رمز ارز Ape

۱. دسترسی آزاد کاربران

در پروتکل ApeCoin، دسترسی به بخش‌های مختلف اکوسیستم کاملا امکان‌پذیر و آزاد می‌باشد. این در حالی است که برای دسترسی به سایر کوین‌ها، احتمالا با مشکلات قابل‌توجهی مواجه شوید. ارز ApeCoin می‌تواند به عنوان وسیله پرداخت کاملا غیرمتمرکز برای خدمات انحصاری، بازی‌ها، رویدادها و کالاها کار کند.

۲. شیوه حکمرانی

یکی دیگر از نکات برجسته در بحث‌های پیرامون ارز ApeCoin، روش حاکمیت و پتانسیل آن در آینده است. ApeCoin به عنوان توکن حاکمیتی اکوسیستم Bored Ape عمل می‌کند و دارندگان آن از امتیاز پیوستن به ApeCoin DAO برخوردار خواهند بود.

۳. مشوق‌ها و پاداش‌ها

مزیت مهم بعدی که در ارز دیجیتال ایپ کوین باید به آن اشاره کرد، ارائه تسهیلات، مشوق‌ها و پاداش‌های مختلف می‌باشد. اما چه کسانی می‌توانند این مشوق‌ها را دریافت کنند؟ این پلتفرم، توسعه‌دهندگان شخص ثالث را قادر می‌سازد تا به اکوسیستم آن بپیوندند. توسعه‌دهندگان می‌توانند مشوق‌هایی برای ادغام APE در بازی‌ها، پروژه‌ها یا سایر خدمات جدید خود دریافت کنند.

۴. کاهش کارمزدها

رمز ارز ایپ کوین بدون استفاده از هیچ واسطه متمرکزی قابل استفاده است. این رمز ارز به‌عنوان پول مشترک و آزاد عمل می‌کند. بنابراین هر عضو اکوسیستم می‌تواند آزادانه از آن استفاده کند که به کاهش کارمزدها خواهد انجامید.

۵. کاربرد در متاورس

در پایان آوریل ۲۰۲۲، یوگا لبز شروع به ایجاد زمین‌های متاورس کردند. در عرض ۴۵ دقیقه، املاک مجازی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار رسید و درمجموع ۳۲۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. بنابراین BAYC تبدیل به بزرگ‌ترین NFT شد که بیشترین فروش را در متاورس به دست آورده است. بنابراین رمز ارز Ape را می‌توان به عنوان یک ابزار حیاتی برای تسهیل خرید و فروش زمین، ایجاد هویت و سایر تجربیات در متاورس به کار برد.

آینده ApeCoin به چه شکل است؟

رمز ارز Ape توسط یک جامعه آنلاین پویا مانند باشگاه میمون‌های کسل پشتیبانی می‌شود. بنابراین از همان ابتدا توانست خریداران زیادی را به خود جذب کند. درواقع علاقه‌مندان به هنر، فرهنگ، بازی و سرگرمی بیشتر از ارز آن استفاده می‌کنند. امکان خرید زمین در متاورس هم می‌تواند ایپ کوین را تقویت کند.
دلایل مختلفی برای خرید ApeCoin وجود دارد. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌نمائیم.
• استفاده به عنوان یک روش پرداخت
• دریافت پاداش‌های NFT
• استفاده از ویژگی‌های انحصاری اکوسیستم APE
با این حال، ارز ایپ کوین ذاتا با نوسانات NFTها مرتبط است که باید مراقب آن باشید.
NFTها توانسته‌اند عرصه ارزهای دیجیتال را فتح کنند، بنابراین ApeCoin می‌تواند از این فرصت برای جلب توجهات بهره ببرد. سازندگان Ape نیز برای ارتقای ابزار آن تلاش‌های خوبی داشته‌اند. ApeCoin با کاربردهای زیاد، اکوسیستم غیرمتمرکز، ارائه امکان خرید زمین در متاورس، وجوه تمایز خوبی را ارائه می‌دهد. بنابراین همان‌طور که اکوسیستم APE رشد می‌کند، ارز ApeCoin هم امکان پیشرفت زیادی دارد.

رمز ارز Ape

جمع‌بندی

ارز دیجیتال ایپ کوین نمونه جالبی از ادغام رمز ارزها با مجموعه‌های NFT به شمار می‌رود. درواقع هیچ‌کسی هرگز تصور نمی‌کرد که ارز دیجیتال ApeCoin به یک جنبه جدایی‌ناپذیر از NFTهای BAYC تبدیل شود. برنامه‌های کاربردی ApeCoin، ازجمله استفاده در متاورس بسیار زیاد هستند. با این حال، تنها زمان می‌تواند آشکار کند که ApeCoin در دنیای ارزهای دیجیتال چه میسری را خواهد رفت. آیا به یک کوین معمولی و زیر ۱ دلار تبدیل می‌شود، یا به صدر فهرست رمز ارزها صعود خواهد کرد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: