از رمزارزها

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ آینده رمز ارز BTT

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ آینده رمز ارز BTT
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.94 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از پروتکل‌های توزیع محتوای همتا به همتا (P2P) برای افزایش توان عملیاتی و مقیاس‌پذیری هستند. یک مثال در این زمینه، پلتفرم اشتراک فایل بیت تورنت (BitTorrent) نام دارد که در سال ۲۰۰۱ برای حذف زمان انتظار طولانی برای دانلود فایل‌های بزرگ در اینترنت منتشر شد. ارز دیجیتال بیت تورنت (BTT) برای پشتیبانی از گسترش این پروتکل و پاداش دادن به کاربران شبکه راه‌اندازی شده است. در این مقاله از مجله اینترنتی هلواکس در مورد پروتکل بیت تورنت و رمز ارز BTT بحث خواهیم کرد.

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟

بیت تورنت یک پروتکل اشتراک محتوای غیرمتمرکز است. این پروتکل از سایر پروتکل‌های اشتراک محتوا در اینترنت مانند انتقال ابرمتن (HTTP) و انتقال فایل (FTP) متمایز است. پروتکل BitTorrent بخش‌های «تصادفی» فایل را از همتایان شرکت‌کننده در شبکه درخواست می‌کند. سپس، کاربر فایل مورد نظر خود را در چندین بخش و به طور همزمان از منابع مختلف دانلود خواهد کرد. پروتکل بیت تورنت در مقایسه با سایر پروتکل‌ها تقریبا چهار برابر سریع‌تر عمل می‌کند.
ارز قدیمی بیت تورنت با نماد BTTOLD، یک توکن TRC-10 است که توسط بلاکچین ترون ارائه می‌شود و مجموع عرضه ۹۹۰ میلیارد توکن دارد. ۶ درصد از کل عرضه آن در سال ۲۰۱۹ به عموم عرضه شد؛ در حالی که ۲ درصد به فروش خصوصی اختصاص یافت. ضمنا بنیاد تورنت و بیت تورنت هرکدام ۲۰ درصد از عرضه کوین را به طور مساوی تقسیم کردند.
ارز دیجیتال بیت تورنت جدید با نماد BTT مجموع عرضه خود را به ۹۹۰ تریلیون توکن افزایش داد و در حال حاضر ۹۳۴.۷۸ میلیارد توکن در گردش دارد. این کار با یک ارتقای توکن از استاندارد TRC-10 به TRC-20 صورت گرفته است. در حال حاضر، ارز قدیمی BTTOLD را می‌توان در یک صرافی متمرکز یا در وب‌سایت رسمی بیت تورنت با ارز جدید BTT تعویض کرد.

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟

تاریخچه ارز دیجیتال بیت تورنت

بیت تورنت در سال ۲۰۰۱ توسط دو توسعه‌دهنده با نام‌های براد کوهن (Brad Cohen) و دیوید هریسون (David Harrison) عرضه شد. بنیاد ترون به سرپرستی جاستین سان، بنیاد بیت تورنت را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد.
بیت تورنت با توجه به مزایای خود نسبت به سایر پروتکل‌ها، حدود ۳۵ درصد از کل ترافیک اینترنت را در سال ۲۰۰۵ به خود اختصاص داد. اما با افزایش سرعت اینترنت در سال ۲۰۰۸ از سهم بیت تورنت در اینترنت کاسته شد. درنتیجه مشکلاتی برای کسب درآمد از خدمات خود پیدا کرد و بنابراین توسط بنیاد ترون در سال ۲۰۱۹ خریداری شد.
ارز دیجیتال بیت تورنت توسط تیم BitTorrent در سال ۲۰۱۹ و از طریق یک پیشنهاد اولیه کوین (ICO) به صورت عمومی معرفی شد. در این مرحله، ۶ درصد از کل عرضه BTT به مبلغی معادل ۷.۲ میلیون دلار به فروش رسید. علاوه بر این، بیت تورنت توکن‌هایی را به بنیاد ترون، بنیاد بیت تورنت، ایردراپ‌ها، مشارکت‌ها و اکوسیستم بیت تورنت اختصاص داد.

تاریخچه ارز دیجیتال بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت تورنت چگونه کار می‌کند؟

بلاکچین بیت تورنت که معمولا به آن «BTTC» می‌گویند، یک راه‌حل مقیاس‌پذیر و یک پروتکل همکاری متقابل ناهمگن در بلاکچین ترون (Tron) است. انتقال متقابل دارایی‌ها در بلاکچین‌های اتریوم و زنجیره هوشمند BNB در بیت تورنت امکان‌پذیر است. این کار با استفاده از پل BTTC صورت می‌گیرد که به لطف مکانیسم منحصر به فرد خود از بالای ۱۰۰ توکن پرکاربرد پشتیبانی می‌کند.

شبکه بیت تورنت توسط اعتبارسنج‌های مستقل و با استفاده از روش اجماع اثبات سهام (PoS) ایمن می‌شود. میانگین هزینه گس در این شبکه کمتر از ۰.۰۱ دلار است که به طور قابل توجهی هزینه‌های تراکنش را کاهش می‌دهد. اعتبارسنج‌های شبکه بیت تورنت در ازای ایجاد بلوک‌ها، تایید تراکنش‌ها، شرکت در اجماع PoS و ارسال پست‌های بازرسی، ارز دیجیتال بیت تورنت پاداش می‌گیرند.

اعتبارسنج‌ها به طور منظم بلوک‌های BTTC را بسته‌بندی و به شبکه‌های BNB Smart Chain، Ethereum و Tron منتقل می‌کنند. برای انجام این کار، اعتبارسنج‌ها علاوه بر کارمزد تراکنش، پاداش‌هایی را در قالب رمز ارز BTT دریافت می‌کنند. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان BTTC می‌توانند رای بدهند و رمز ارز BTT را به عنوان پاداش دریافت کنند. بلاکچین BTTC این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌سازد تا به راحتی به این زنجیره مهاجرت کنند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را ایجاد کنند.

وجه تمایز ارز دیجیتال بیت تورنت

کاربران بیت تورنت برای به اشتراک‌گذاری کارآمد و بدون هزینه فایل‌ها از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، سه نسخه تورنت به نام BitTorrent Web برای کاربران ویندوز و مک، BitTorrent Classic برای کاربران ویندوز و BitTorrent Android و BitTorrent Remote برای کاربران اندروید وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایزکننده ارز دیجیتال بیت تورنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. سرعت بیت تورنت

پیش از این و پس از پایان دانلود، به یک دانلودکننده از تورنت پاداشی برای بارگیری محتوا داده نمی‌شد. بنابراین BitTorrent Bit و Torrent Speed راه‌اندازی شدند تا با رمز ارز BTT برای استفاده از تورنت ترغیب شوند.
کاربران BitTorrent Speed می‌توانند با پرداخت رمز ارز BTT سرعت دانلود خود را افزایش دهند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از یک کیف پول سریع بیت تورنت برای ذخیره رمز ارز BTT و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

۲. پروتکل DLive

پروتکل DLive یک پلتفرم پخش زنده غیرمتمرکز است که تولیدکنندگان محتوا را با مخاطبان خود مرتبط می‌کند. کاربران همراه با پخش استریم کم‌هزینه می‌توانند با تماشای استریم‌ها ارز دیجیتال بیت تورنت کسب کنند.
استریمرها می‌توانند در طول پخش زنده از بینندگان خود رمز ارز BTT نیز دریافت کنند. کاربران برای شروع استریم نیازی به رمز عبور یا حساب کاربری ندارند و فقط باید مشتریان خود را تنظیم کنند. حتی پایگاه داده یا سرور برای اتصال به شبکه مورد نیاز نیست.

۳. سیستم فایل بیت تورنت (BTFS)

بیت تورنت یک سیستم ذخیره‌سازی فایل غیرمتمرکز است که در آن، میزبان‌ها فضای ذخیره‌سازی را برای کسب پاداش با رمز ارز BTT ارائه می‌کنند. اجاره‌کنندگان فضا نیز با پرداخت ارز دیجیتال BTT آن فضای ذخیره‌سازی را به دست می‌آورند. علاوه بر این، هرکسی می‌تواند با استفاده از دروازه BTFS به فایل‌های ذخیره شده در این شبکه دسترسی داشته باشد.

آینده ارز دیجیتال بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت تورنت (BTTC) پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و نوآوری در دنیای دیجیتال دارد. BTTC با ادغام خود در شبکه اشتراک‌گذاری فایل غیرمتمرکز همتا به همتا توسط BitTorrent، تحول بزرگی در نحوه تعامل سازندگان محتوا و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.
یکی از جنبه‌های کلیدی که رمز ارز BTTC را امیدوارکننده نشان می‌دهد، تمرکز آن بر ایجاد یک اکوسیستم پایدار است که به تمام کاربران خود برای مشارکت در شبکه پاداش می‌دهد. رمز ارز BTTC از طریق استفاده از فناوری بلاکچین، تراکنش‌های مستقیم و شفاف بین تولیدکنندگان محتوا و مصرف‌کنندگان گسترش می‌یابد. همچنین واسطه‌ها را حذف می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
بنابراین سازندگان محتوا برای کار خود پاداش عادلانه دریافت می‌کنند و مصرف‌کنندگان نیز بدون هزینه‌های بیش از حد به محتوای باکیفیت دسترسی دارند. همانطور که محبوبیت شبکه BitTorrent همچنان در حال رشد است، BTTC این پتانسیل را دارد تا به یک ارز دیجیتال اصلی تبدیل شود.

آینده ارز دیجیتال بیت تورنت

جمع‌بندی

اگر به فکر متنوع کردن سبد سرمایه خود هستید، خرید ارز دیجیتال بیت تورنت می‌تواند تصمیم خوبی باشد. با این حال، انجام تحقیقات شخصی و سرمایه‌گذاری با چشمان باز بسیار ضروری است. درواقع تا زمانی که به اطمینان بالا نسبت به یک دارایی نرسیده‌اید، نباید در آن سرمایه‌گذاری کنید. به طور کلی، رمز ارز BTTC پتانسیل رشد خوبی دارد و پشت خود را به یک اکوسیستم قدرتمند داده است.

 

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: