از رمزارزها

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ آینده رمز ارز FTM

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ آینده رمز ارز FTM
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.96 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

برخی افراد معتقد هستند آینده وب و امور مالی به برنامه‌های غیرمتمرکز اختصاص دارد. اکوسیستم فانتوم (Fantom) از این دسته است که همه توان خود را به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) اختصاص داده است. این پلتفرم برای اجرای سریع و ارزان قراردادهای هوشمند بهینه شده است تا دی‌اپ‌ها به پتانسیل کامل خود دست یابند. ارز دیجیتال فانتوم در مرکزیت اکوسیستم فانتوم قرار دارد تا تمام خدمات آن را ممکن کند. برای بررسی پلتفرم فانتوم و چشم‌انداز منحصر به فرد رمز ارز FTM با مجله اینترنتی هلواکس همراه شوید.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

فانتوم یک بلاکچین لای ۱ با کارایی بالا، مقیاس‌پذیر و ایمن است که اجزای متمایزی دارد. بلاکچین Fantom Opera به عنوان پایه و اساس این اکوسیستم عمل می‌کند. یک شبکه منبع باز که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگاری دارد. بنابراین می‌تواند قراردادهای هوشمند موجود را اجرا کند، قراردادهای جدیدی ایجاد کند و با قراردادهای هوشمند اتریوم نیز در تعامل باشد.
ارز دیجیتال فانتوم (FTM) برای پاداش دادن به اعتبارسنج‌ها، اجرای تراکنش‌های مالی، تضمین حقوق حاکمیتی و پرداخت هزینه‌های استفاده از شبکه استفاده می‌شود. رمز ارز FTM در صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال ازجمله هلواکس فهرست شده است. قیمت رمز ارز FTM تحت تاثیر احساسات بازار، عرضه و تقاضا، گزارش‌های خبری، تحولات اقتصادی، عملکرد رهبران بازار و وضعیت اقتصاد کلان تعیین می‌شود.
مجموع عرضه ارز FTM به ۳.۱۷۵ میلیارد محدود شده است. از این تعداد، در حال حاضر ۲,۸۰۳,۶۳۴,۸۳۶ توکن آن در گردش قرار دارد. شبکه فانتوم ۴۰ درصد از کل عرضه توکن FTM را برای فروش در ICO اولیه ضرب کرد. از مابقی عرضه، ۳۰ درصد برای توسعه بازار، ۱۵ درصد برای مشاوران و مشارکت‌کنندگان و ۱۵ درصد برای اعضای پروژه فانتوم و موسسان آن در نظر گرفته شده است.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

تاریخچه ارز دیجیتال فانتوم

شبکه فانتوم در سال ۲۰۱۸ توسط آن بیونگ ایک (Ahn Byung Ik)، متخصص کامپیوتر اهل کره جنوبی تاسیس شد. آن بیونگ ایک قبل از تاسیس فانتوم به عنوان رئیس انجمن فناوری غذایی در کره خدمت می‌کرد. در این مدت، توانست یک پلتفرم نقد رستوران‌ها و شبیه به یلپ (Yelp) با نام سیک سین (SikSin) را ایجاد کند.
آن بیونگ ایک در سال ۲۰۱۹ پروژه فانتوم را ترک کرد. از آن زمان، این شبکه توسط بنیاد فانتوم، یک شرکت ثبت شده در جزایر کیمن، رهبری و هدایت می‌شود. بنیاد فانتوم تیمی متشکل از ۲۸ مهندس، دانشمند، محقق، طراح و کارآفرین است.
فانتوم در ماه مه ۲۰۱۹ برای ایجاد یک اکوسیستم چند دارایی و بین بلاکچینی با بایننس چین وارد همکاری شد. بنابراین استانداردهای جدیدی ازجمله ارزهای ERC-20 بلاکچین اتریوم و BEP-2 بایننس چین وارد اکوسیستم فانتوم شدند. این استانداردها زمینه را برای ادغام برنامه‌های محبوب اتریوم در اوایل سال ۲۰۲۱ فراهم کردند.
عرضه اولیه ارز دیجیتال فانتوم در ژوئن ۲۰۱۸ برگزار شد. فانتوم ۴۰ درصد از عرضه کل ۳.۱۷۵ میلیاردی آن را در این ICO به فروش رساند و درمجموع توانست ۳۶۹.۶۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

تاریخچه ارز دیجیتال فانتوم

ارز دیجیتال فانتوم چگونه کار می‌کند؟

تراکنش‌های رمز ارز فانتوم توسط یک روش اجماع با نام Lachesis تایید می‌شوند. این یک سیستم اثبات سهام (PoS) بدون مرجع مرکزی است که از یک مکانیسم توافقی ناهمزمان بیزانسی سفارشی با تحمل خطا استفاده می‌کند.

اعتبارسنجی با این روش کاملا سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از شبکه‌هایی است که از طریق مکانیسم اثبات کار (PoW) یا اثبات سهام متعارف به اجماع می‌رسند. به طوری که فانتوم می‌تواند تراکنش‌ها را به جای چند دقیقه، در چند ثانیه نهایی کند.

توسعه‌دهندگانی که از بلاکچین‌های سنتی‌تر استفاده می‌کنند، با «معضلات سه‌گانه بلاکچین» یعنی سرعت تراکنش، امنیت و تمرکززدایی مواجه هستند. بنابراین بیت کوین، اتریوم و سایر پلتفرم‌های پرکاربرد فقط می‌توانند یک یا دو مورد از این عوامل و نه هر سه را بهینه کنند. اما ارز دیجیتال فانتوم می‌خواهد با «شبکه‌ای در هم تنیده» هر سه این مشکلات را برطرف کند.

هر دی‌اپ مبتنی بر فانتوم در شبکه بلاکچین مخصوص به خود اجرا می‌شود. این بلاکچین‌ها می‌توانند توکن‌های سفارشی، اقتصاد و قوانین حاکمیتی مخصوص به خود را داشته باشند. اما همه آن‌ها از مکانیسم اجماع Lachesis سود می‌برند. بنابراین می‌توانند با دی‌اپ‌های گوناگون اجرا شده در بلاکچین فانتوم تعامل داشته باشند. به همین دلیل، فانتوم گاهی اوقات پلتفرم خود را به عنوان «شبکه‌ای از شبکه‌ها» توصیف می‌کند.

وجه تمایز ارز دیجیتال فانتوم

تمرکز یکپارچه فانتوم بر پشتیبانی از توسعه دی‌اپ‌ها و به‌ویژه برای استفاده توسعه‌دهندگان است. رمز ارز FTM ارزشمند است، اما درواقع برای پاداش دادن به اعتبارسنج‌ها و اجرای روان تراکنش‌ها به وجود آمده است. بنابراین جنبه منحصر به فرد ارز دیجیتال فانتوم تکیه آن بر یک اکوسیستم غنی و ماژولار است. زیرا هر عنصر از پلتفرم فانتوم با نیت تمرکززدایی و ایجاد قابلیت همکاری در میان بلاکچین‌ها طراحی شده‌اند.
فانتوم به منبع باز بودن کاملا متعهد است. به عنوان مثال، کد منبع پلتفرم فانتوم از طریق مجوز منبع باز در Github در دسترس است. بنابراین هرکسی می‌تواند با استفاده از کدهای Fantom و API ها بلوک‌های خود را ایجاد کند. فانتوم در عمل از مشارکت منبع باز پشتیبانی می‌کند. بنابراین هرکسی می‌تواند به یک گره اعتبارسنج در بلاکچین تبدیل شود.
شبکه اصلی فانتوم اپرا از عملکرد قرارداد هوشمند از طریق برنامه سالیدیتی (Solidity) به طور کامل پشتیبانی می‌کند. بنابراین شبکه Fantom از این نظر، منحصر به فرد و متمایز می‌شود که از هر نظر مستقل است. به این معنی که تراکم ترافیک در یک منطقه، هیچ تاثیری بر سایر مناطق شبکه ندارد.
در حال حاضر، فانتوم از تعداد نامتناهی سیستم‌های غیرمتمرکز تشکیل شده است. در حالی که این شبکه‌های در هم تنیده به طور مستقل و در مناطق خود کار می‌کنند و با یکدیگر تعامل دارند.

وجه تمایز ارز دیجیتال فانتوم

آینده ارز دیجیتال فانتوم

آینده ارز دیجیتال فانتوم در بحبوحه جنگ میان بلاکچین‌های لایه اول (L1) رقم خواهد خورد. برخی معتقد هستند که اتریوم جایگاه خود را در برابر بلاکچین‌های لایه ۱ دیگر مانند سولانا (Solana)، آوالانچ (Avalanche) و فانتوم از دست خواهد داد. زیرا به نظر می‌رسد که صنعت کریپتو در حال گذر از بازاری با تسلط یک یا دو بلاکچین منفرد به سوی چندقطبی شدن باشد.
ضمنا عملکرد قیمت ارزهای دیجیتال در حال فاصله گرفتن از همبستگی با عملکرد رهبران بازار مانند بیت کوین و اتریوم قرار دارد. بنابراین هرچقدر فانتوم بتواند مشکلات سه‌گانه بلاکچین‌ها را بیشتر برطرف کند، رمز ارز FTM هم آینده بهتری را در پیش خواهد داشت.
با این وجود، پاداش هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند دقیقا مطابق انتظارات شما باشد. درنتیجه، همیشه قبل از تعهد وجوه خود، در مورد پروتکل، تیم، حامیان مالی و مشارکت‌ها تحقیقات شخصی انجام دهید. ضمنا هرگز نباید بیش از توان مالی خود سرمایه‌گذاری کنید.
علیرغم اینکه فانتوم یک پلتفرم بسیار مقیاس‌پذیر برای برنامه‌های کاربردی سازمانی و رمزنگاری است، یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک نخواهد بود.

آینده ارز دیجیتال فانتوم

جمع‌بندی

فانتوم یک پلتفرم کاملا مجهز برای توسعه و استقرار دی‌اپ‌ها بر اساس دارایی‌های دیجیتال و قراردادهای هوشمند است. بنابراین ابزارها و مولفه‌های بسیار خوبی برای ایجاد دی‌اپ‌هایی ایمن، سریع و ارزان دارد. ارز دیجیتال فانتوم بیشتر به دلیل نقش خود در اکوسیستم Fantom جذاب است. اما همچنان می‌توانید آن را معامله کنید یا به امید افزایش قیمت آن در آینده، ذخیره کنید. برای خرید ارز دیجیتال فانتوم می‌توانید از صرافی هلواکس استفاده فرمایید.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: