از رمزارزها

ارز دیجیتال کوانت چیست؟ آینده رمز ارز QNT

ارز دیجیتال کوانت چیست؟ آینده رمز ارز QNT
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.13 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

شبکه کوانت با هدف ایجاد یک اکوسیستم به هم پیوسته از دفاتر کل و شبکه‌های توزیع ایجاد شده است. این پلتفرم با استفاده از زبان قرارداد هوشمند جهانی اوورلجر (Overledger) می‌تواند به بلاکچین‌ها و شبکه‌های مختلف متصل شود. کوانت قصد دارد شکاف بین شبکه‌های مختلف و سیستم‌های سنتی را پر کند و امکان یکپارچه‌سازی و قابلیت همکاری آن‌ها را فراهم سازد. ارز دیجیتال کوانت با اختصار QNT به عنوان یک توکن ابزاری برای استفاده از ویژگی‌ها و خدمات پلتفرم استفاده می‌شود. در این مقاله از مجله اینترنتی هلواکس با رمز ارز QNT و ویژگی‌های پیرامونی آن آشنا می‌شوید.

ارز دیجیتال کوانت چیست؟

ارز دیجیتال کوانت در شبکه‌ای با همین نام استفاده می‌شود. شبکه کوانت یک شرکت فناوری بلاکچین است که راه‌حل‌های مختلفی را برای شرکت‌ها، مشاغل و سازمان‌های دولتی ارائه می‌دهد. رمز ارز QNT برای انجام تراکنش‌ها در اکوسیستم شبکه کوانت استفاده می‌شود. شبکه کوانت امکان همکاری بین بلاکچینی را فراهم می‌کند و برنامه‌های غیرمتمرکز را قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر می‌سازد.
رمز ارز QNT همچنین به‌عنوان انگیزه‌ای برای اعتبارسنج‌های شبکه استفاده می‌شود که به حفظ امنیت و یکپارچگی شبکه کوانت کمک می‌کنند. ارزش QNT مستقیما با استفاده از آن در شبکه و تقاضای آن از سوی کاربران مرتبط است. بنابراین، با استفاده بیشتر کاربران از شبکه کوانت و خدمات آن، تقاضا برای ارز QNT افزایش می‌یابد که منجر به افزایش ارزش آن خواهد شد.
سیستم‌عامل اوورلجر قلب پروژه کوانت است که عملکردهای بین چندین بلاکچین را خودکارسازی می‌کند. اوورلجر اولین سیستم‌عامل ساخته شده برای بلاکچین است که هدف آن اتصال زنجیره‌های بلوکی و شبکه‌ها در مقیاس جهانی خواهد بود. با این حال، شرکت در اوورلجر تنها با استفاده از رمز ارز کوانت ممکن می‌شود.

ارز دیجیتال کوانت چیست؟

تاریخچه ارز دیجیتال کوانت

ارز دیجیتال کوانت در سال ۲۰۱۶ و توسط گیلبرت وردیان، کارآفرین بریتانیایی و علاقه‌مند به بلاکچین عرضه شد. وردیان ارز دیجیتالی را متصور بود که بتواند شکاف بین پلتفرم‌های مختلف بلاکچین را پر کند و قابلیت همکاری یکپارچه بین آن‌ها را فراهم سازد. با در نظر گرفتن این هدف، او رمز ارز QNT را به‌عنوان وسیله‌ای برای تسهیل تراکنش‌های تجاری مبتنی بر بلاکچین توسعه داد.
دیدگاه وردیان برای QNT از تجربیات کار در صنعت مالی الهام گرفته شده بود، جایی که او از نزدیک شاهد چالش‌های ناشی از سیستم‌های پراکنده و داده‌های مجزا بود. او معتقد بود که فناوری بلاکچین می‌تواند بسیاری از این مشکلات را با ایجاد یک پلتفرم یکپارچه حل کند. بنابراین ارز دیجیتال QNT به عنوان یکی از اجزای کلیدی پلتفرم کوانت طراحی شد تا به کاربران امکان دسترسی به شبکه و شرکت در حکمرانی آن را بدهد.
QNT از زمان راه‌اندازی خود، طرفداران وفاداری را در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به دست آورده است. همچنین ارزش ارز QNT به طور پیوسته رو به افزایش بوده است. ارز QNT با رویکرد نوآورانه خود برای ایجاد همکاری بلاکچین‌ها و گروه رهبری قوی، تاثیر قابل توجهی بر چشم‌انداز مالی دیجیتال خواهد گذاشت.

تاریخچه ارز دیجیتال کوانت

ارز دیجیتال کوانت چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال کوانت به عنوان یک توکن ERC-20 از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. شبکه کوانت یک معماری منحصر به فرد دارد که در آن چندین بلاکچین به هم متصل هستند.
برای درک نحوه عملکرد ارز دیجیتال QNT، توجه به این نکته ضروری است که عمدتا برای استفاده در بخش مالی طراحی شده است. توکن‌های QNT را می‌توان برای اجرای قراردادهای هوشمند، انتقال وجوه و ذخیره داده‌ها به صورت ایمن استفاده کرد. همچنین برای تایید هویت کاربران در یک شبکه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
علاوه بر این، هر چقدر یک فرد یا سازمان رمز ارز QNT بیشتری در کیف پول خود داشته باشد، دسترسی بیشتری به ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده توسط شبکه خواهد داشت. این ویژگی منجر به محبوبیت روزافزون ارز دیجیتال QNT شده است. به ویژه در بین مشاغلی که برای انجام تراکنش‌های مالی خود به شبکه‌ای بسیار امن و مقیاس‌پذیر نیاز دارند.

ارز دیجیتال کوانت چگونه کار می‌کند؟

وجه تمایز ارز دیجیتال کوانت

ارز دیجیتال کوانت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش در بازار کریپتو متمایز می‌شود که برجسته‌ترین آن‌ها تمرکز بر قابلیت همکاری بین بلاکچینی است. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. دروازه‌ها

رمز ارز QNT با استفاده از فناوری نوآورانه‌ای به نام «دروازه‌ها»، ارتباط و انتقال داده و کوین را بین بلاکچین‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کند. فناوری دروازه‌ها امکان انتقال بی‌وقفه داده‌ها را بین زنجیره‌های مختلف تضمین می‌کند و درنتیجه تجربه کاربری روان‌تری را به همراه دارد.
علاوه بر این، قابلیت همکاری QNT بین شبکه‌های مختلف بلاکچین، تبادل دارایی‌ها را بین پلتفرم‌های مختلف آسان می‌کند و نقدینگی کلی ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد.

۲. امنیت بالا

یکی دیگر از جنبه‌هایی که رمز ارز QNT را منحصر به فرد می‌کند، تعهد آن به امنیت در سطح سازمانی است. با افزایش حملات سایبری به ارزهای دیجیتال، امنیت به یک مسئله حیاتی برای کل صنعت رمز ارزها تبدیل شده است.
ارز دیجیتال کوانت رویکردی فعالانه برای امنیت دارد و با شرکت‌های معتبر برای پیاده‌سازی پروتکل‌های امنیتی قوی شراکت می‌کند. علاوه بر این، مدل امنیتی QNT کاملا غیرمتمرکز است و با اعتبارسنجی تراکنش‌ها در چندین نود مجزا انجام می‌شود. این امر خطر حملات هکری را کاهش می‌دهد و حتی به صفر می‌رساند.

۳. توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز

درنهایت، QNT تمرکز واضحی بر تسهیل توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) دارد. قابلیت همکاری آن با شبکه‌های مختلف بلاکچین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا اپ‌های غیرمتمرکز بسازند. اپ‌هایی که در چندین بلاکچین عمل می‌کنند و درنتیجه تجربه یکپارچه‌تری را ارائه می‌دهند.
علاوه بر این، وجود فناوری دروازه‌ها در کوانت، نیاز برنامه‌نویسان برای کد نویسی اوراکل‌های پیچیده و تعامل با منابع مختلف را از بین می‌برد. بنابراین شبکه کوانت را کارآمدتر و کاربرپسندتر می‌کند.

وجه تمایز ارز دیجیتال کوانت

آینده ارز دیجیتال کوانت

آینده ارز دیجیتال کوانت کاملا مثبت به نظر می‌رسد. زیرا کسب‌وکارها و صنایع بیشتری به سمت فناوری بلاکچین روی می‌آورند و نیاز به قابلیت همکاری بین شبکه‌ها همچنان در حال رشد است. توکن QNT دارای عرضه محدود ۱۴.۶ میلیون کوین است و ارزش آن بر اساس تقاضا و استفاده در سیستم اوورلجر تعیین می‌شود. این توکن در گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته است و انتظار می‌رود که به لطف رشد اوورلجر به صعود خود ادامه دهد.
فناوری اوورلجر در ژوئن ۲۰۱۹ در برنامه شتاب‌دهنده فین تک بانک انگلستان ادغام شد. این امر نشان می‌دهد که فناوری آن در صنعت مالی شهرت پیدا کرده است. با افزایش آگاهی نهادها نسبت به اوورلجر و کوانت انتظار می‌رود که تقاضا و استفاده از ارز کوانت و به تبع آن قیمت و ارزش کوانت افزایش یابد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت صرافی هلواکس قیمت رمز ارز QNT را مشاهده کنید.
به طور کلی، پتانسیل رمز ارز QNT کاملا بالا است. بنابراین می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای کسانی باشد که علاقه‌مند به تنوع سبد سهام خود هستند.

آینده ارز دیجیتال کوانت

جمع‌بندی

ارز دیجیتال کوانت کاملا منحصر به فرد است و به عنوان توکن ابزاری برای سیستم‌عامل بلاکچین اوورلجر عمل می‌کند. اوورلجر یک پلتفرم بین بلاکچینی است که امکان همکاری بین شبکه‌های مختلف را فراهم کرده و همچنین آن‌ها را به شبکه‌های سیفای متصل می‌کند. یک ضرب‌المثل در فضای کریپتو وجود دارد که می‌گوید ارزش کوین را از وجوه تمایز آن بشناسید. کوانت از این نظر کاملا متمایز است و خدمات نو و جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. البته خرید ارز Quant تنها پس از انجام تحقیقات شخصی موجه خواهد بود.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: