اخبار بنیادی

پنج ارز دیجیتال برتر هفته دوم مرداد ماه ۱۴۰۱

پنج ارز دیجیتال برتر هفته دوم مرداد ماه ۱۴۰۱
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.28 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

پنج ارز دیجیتال برتر این هفته به ترتیب بیت کوین(BTC) ، بایننس کوین (BNB)، یونی سواپ (UNI)، فایل کوین (FIL) و تتا (THETA) محسوب می‌شوند. پادشاه کریپتو در ماه جولای بازگشت قوی داشت و توانست بهترین سودهای ماهانه خود از اکتبر ۲۰۲۱ به این‌سو را رقم بزند. صعود بیت کوین در کنار چند آلت کوین دیگر موجب رسیدن شاخص ترس و طمع کریپتو به ۴۲ از ۱۰۰ شده است. این شاخص هم‌اکنون در بالاترین سطح خود نسبت به ۶ آوریل قرار دارد. آیا بیت کوین می‌تواند رشد خود در کوتاه‌مدت را افزایش داده و باعث کاهش خرید آلت کوین‌های دیگر شود؟ هلواکس مگ پنج ارز دیجیتال برتر این هفته با عملکرد کوتاه‌مدت بهتر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

۱. بیت کوین (BTC)

تلاش دو روز گذشته گاوهای بازار برای تثبیت قیمت بیت کوین بالای ۲۴.۲۷۶ دلار با شکست مواجه شد. این امر نشان می‌دهد که خرس‌های بازار با قدرت تمام در حال دفاع از سطح قیمت مطلوب خود هستند. اما نکته مثبت ماجرا این است که گاوها زمین بازی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند. زیرا اگر قیمت بشکند و در بالای ۲۴۲۷۶ دلار بسته شود، بیت کوین می‌تواند شتاب بیشتری گرفته و به سطح قیمتی ۲۸.۱۷۱ دلار برسد. این تازه می‌تواند شروع کار باشد، اما اگر گاوها بر خرس‌ها غلبه کنند، توقف قیمت بعدی در سطح ۳۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه ۲۲.۴۸۰ دلاری و مثبت بودن شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان از برتری گاوها در این مبارزه دارد. خرس‌ها برای خنثی کردن این روند صعودی باید شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه بیت کوین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کاهش دهند. این کار می‌تواند مسیر را برای افت احتمالی میانگین متحرک ۵۰ روزه ۲۱.۳۸۶ دلار نیز هموار کند. وقفه در روند صعودی این میانگین‌ها فرماندهی دوباره بازار را به خرس‌ها واگذار خواهد کرد. نمودارها نشان می‌دهد که گاوها توانستند بیت کوین را به بالای مقاومت قیمتی ۲۴.۲۷۶ دلار برسانند. اما دوباره شکست خورده و خرس‌ها قیمت را به سطوح قبلی بازگرداندند.

بیت کوین به عنوان یکی از پنج ارز دیجیتال برتر

۲. بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین (BNB) از ۲۸ جولای بالاتر از روند نزولی حرکت می‌کند که یک تغییر روند بالقوه نشان می‌دهد. البته حرکت صعودی بیشتر و نزدیک به سطح روانی ۳۰۰ دلار هنوز با مقاومت بازار مواجه است. اما نشانه مثبتی از رها نکردن زمین سرمایه‌گذاری توسط خریداران خواهد بود. درعین‌حال، نشانه‌ای از عجله نداشتن گاوها برای ثبت سودهای بیشتر است. شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه ۲۶۳ دلار و شاخص مثبت RSI همگی حاکی از نبود مقاومت در مسیر صعودی بایننس کوین دارند. اگر مرز قیمتی ۳۰۰ دلار توسط خریداران شکسته شود، جفت ارز بایننس-تتر روند صعودی خود به سمت خط مقاومت بعدی ۳۵۰ دلار را هم از سر خواهد گرفت.

اما اگر قیمت کاهش یابد و در زیر ۲۸۵ دلار تثبیت شود، این جفت ارز وارد سراشیبی نزولی خواهد شد. درواقع اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آن برگردانند، این جفت ارز تا شیب متحرک نمایی ۵۰ روزه ۲۳۹ دلار هم کاهش خواهد یافت. با تلاش گاوها این جفت ارز در ساعاتی از مرز ۳۰۰ دلار هم عبور کرد که نشان‌دهنده خرید کاهشی است. گاوها ممکن است برای گذر قیمت از ۳۰۰ دلار دوباره دست به کار شوند و اگر موفق شوند، روند صعودی می‌تواند بدون توقف باشد. این جفت ارز حتی تا ۳۱۱ و ۳۲۲ دلار هم جا دارد.

بایننس کوین به عنوان یکی از پنج ارز دیجیتال برتر هفته دوم مرداد 1401

۳. یونی سواپ (UNI)

ارز دیجیتال یونی سواپ نیز از سطح شکست ۶.۰۸ دلار در ۲۶ ژوئیه فراتر رفت که نشان‌دهنده خریدهای زیاد در میانه کاهش قیمت‌ها است. این حرکت صعودی در ۲۸ ژوئیه حتی به مقاومت روانی ۱۰ دلار هم نزدیک شد، اما خرس‌ها در مقابل بالاتر رفتن آن مقاومت کردند. شیب متحرک نمایی صعودی و RSI مثبت نیز همه به نفع خریداران هستند. رسیدن قیمت یونی سواپ به ۸.۱۱ دلار نشان خواهد داد که تلاش خریداران برای تثبیت قیمت بالای سطح ۱۰ دلار است. یک بازگشت قوی به کانال ۸.۱۱ دلار می‌تواند آزمایش مجدد قیمت دو رقمی را منطقی جلوه دهد. گاوها تا شروع مرحله بعدی و صعود به ۱۲ دلار فقط یک مانع روانی پیش رو دارند.

برعکس، اگر قیمت به زیر ۸.۱۱ دلار برسد، جفت ارز یونی-تتر می‌تواند تا شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه ۷.۴۸ دلار نیز نزول کند. حرکت قیمت به زیر این سطح نشان خواهد داد که حرکت صعودی موتور محرکه لازم را نداشته است. گاوها براساس نمودارها در حال تلاش برای دفاع از شیب متحرک نمایی منفی ۲۰ هستند. اما اگر صعود قیمت از سطح فعلی و رسیدن آن به بالای ۹.۱۸ دلار برسد، به معنای ارتقای منطقه مقاومت سربار بین ۹.۸۳ تا ۱۰ دلار خواهد بود.

یونی سواپ به عنوان یکی از پنج ارز دیجیتال برتر هفته دوم مرداد 1401

۴. فایل کوین (FIL)

فایل کوین پس از چند روز بی‌تحرکی، ناگهان در ۳۰ جولای به شدت حرکت کرد و دچار یک تغییر روند بالقوه شد. شاخص RSI فایل کوین به منطقه بیش از حد خرید صعود کرد که نشانه دیگری بر پایان روند نزولی آن است. حرکت صعودی در حد قیمت ۹.۵۰ دلار احتمالاً با مقاومت روبرو می‌شود، اما اگر گاوها فشار زیادی در این سطح ایجاد نکنند، احتمال شکست افزایش خواهد یافت. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز فایل کوین-تتر می‌تواند رالی صعودی خود به سمت کانال ۱۶ دلار را هم آغاز کند. حتی ممکن است در سطح ۱۶ دلار یک مقاومت قوی ایجاد کند.

اما اگر قیمت با کاهش سطح فعلی به زیر ۶.۵۵ دلار برگردد، نشان‌دهنده مقاومت خرس‌ها در سطوح بالاتر قیمت است. فایل کوین ظرف چند روز اخیر در محدوده بین ۵.۰۰ تا ۹.۵۰ دلار سرگردان بود. البته پس از صعود به بالای ۶.۴۰ دلار کمی شتاب گرفت. تلاش خرس‌ها برای توقف قیمت روی سطح ۸.۸۹ دلار بود، اما برنامه گاوها مؤثرتر واقع شد. آن‌ها به شدت دست به خرید زدند و قیمت را نزدیک به مقاومت سربار ۹.۵۰ دلار تثبیت کردند. جهش بیشتر از این سطح، احتمال تثبیت قیمت بالای ۹.۵۰ دلار را افزایش خواهد داد.

فایل کوین به عنوان یکی از پنج ارز دیجیتال برتر هفته دوم مرداد 1401

۵. تتا (THETA)

ارز دیجیتال تتا (THETA) در چند روز اخیر بین ۱ تا ۱.۵۵ دلار در حرکت بود. تلاش گاوها در ۳۰ ژوئیه برای بالاتر بردن قیمت از سطح مقاومت با دفاع خرس‌ها بی‌نتیجه ماند. اگر قیمت به شیب متحرک نمایی برگردد، گاوها یک‌بار دیگر تلاش می‌کنند به قیمت بالاتر از ۱.۵۵ دلار دست یابند. اگر تلاش گاوها نتیجه دهد، جفت ارز تتا-تتر رالی صعودی جدیدی را آغاز خواهد کرد. این رالی می‌تواند مرحله به مرحله پیش برود؛ مثلاً هدف اول ۲.۱۰ دلار خواهد بود و رالی در مرحله بعد به رکورد ۲.۶۰ دلار دست خواهد یافت.

اما فرض کنیم قضیه برعکس شود و قیمت به زیر میانگین‌های نمودار سقوط کند. آنگاه خرس‌ها دست به کار شده و سعی خواهند کرد این رمز ارز را به یک استیبل کوین ۱.۰۰ دلاری تبدیل کنند!. به هر حال حرکت محدود و سرگردان تتا احتمالاً تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت. نمودار قیمت نشان می‌دهد که این رمز ارز از ۱.۵۰ دلار فاصله می‌گیرد. بنابراین معامله گران با هر افزایش جزئی سود خود را دشت خواهند کرد. دفاع از سطح ۱.۵۰ دلار برای گاوها مهم است، زیرا رفتن به زیر آن به معنای تثبیت ۱.۱۵ دلار خواهد بود.

تتا به عنوان یکی از پنج ارز دیجیتال برتر هفته دوم مرداد 1401

جمع‌بندی

نظرات بیان شده درباره روند پنج ارز دیجیتال برتر صرفاً مبتنی بر تجزیه‌وتحلیل است و لزوماً منعکس‌کننده نظرات هلواکس نیست. سرمایه‌گذاری و معاملات رمز ارزها همیشه مستلزم ریسک پذیری است. بنابراین شما برای تصمیم‌گیری بهتر باید تحقیقات خودتان را انجام دهید.