از نگاه هلواکس

راه های تریدر شدن | آموزش ترید ارز دیجیتال

راه های تریدر شدن | آموزش ترید ارز دیجیتال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.77 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

عمل خرید و فروش ارزهای دیجیتال پس از پیگیری روند قیمت آن‌ها از طریق یک صرافی به عنوان معامله یا ترید ارز دیجیتال شناخته می‌شود. به عنوان مثال، اگر معتقدید ارزش یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد، می‌توانید آن را بخرید یا اگر فکر می‌کنید ارزش آن کاهش می‌یابد، می‌توانید آن را بفروشید. اما قبل از سرمایه‌گذاری در تجارت کریپتو، مهم است که درک جامعی از دارایی‌های دیجیتال و راه های تریدر شدن داشته باشید. در این مطلب از هلواکس مگ به آموزش ترید ارز دیجیتال می‌پردازیم.

مبانی ترید ارز دیجیتال

ارزش دارایی‌های دیجیتال ثانیه به ثانیه و روز به روز توسط بازارهای مختلف تعیین می‌شود. ترید ارزهای دیجیتال از یک تراکنش ساده مانند تبدیل ارز ریال به رمز ارزها شروع می‌شود و به استفاده از انواع جفت ارزهای معاملاتی برای رشد سبد سرمایه‌گذاری ختم می‌گردد. البته، با افزایش حجم و پیچیدگی ترید ارز دیجیتال، ریسک معامله‌گر هم افزایش می‌یابد.
ترید یا معامله ارز دیجیتال شامل یک خریدار و یک فروشنده است. از آنجایی که خرید و فروش دو طرف متضاد دارد، بنابراین یکی بیشتر از دیگری سود می‌کند. از این رو، ترید ذاتا یک بازی حاصل جمع صفر است، زیرا یک برنده و یک بازنده در آن وجود دارد. داشتن درک اولیه از نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال برای به حداقل رساندن ضرر احتمالی و افزایش سود بالقوه موثر است و راه های تریدر شدن را تسهیل می‌کند.
هنگامی که خریدار و فروشنده سر قیمت به توافق رسیدند، معامله از طریق مبادله انجام می‌شود. در بیشتر موارد، خریداران تمایل دارند تا سفارش‌ها را با قیمت کمتری نسبت به فروشندگان تنظیم کنند. این ویژگی به ایجاد یک دفترچه سفارش منجر می‌شود و عرضه و تقاضا را در بازار شکل می‌دهد.

راه های تریدر شدن

روش انجام ترید ارز دیجیتال

رویکردهای مختلف و پیشرفته‌ای از نظر نحوه انجام معامله در ارزهای دیجیتال وجود دارد. اما برای شروع کار آموزش راه های تریدر شدن به دانش پایه در این باره نیاز دارید. در ادامه به مراحل انجام ترید ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم.

۱.ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال

در ابتدا باید یک حساب کاربری در صرافی رمزنگاری ایجاد کنید، مگر اینکه قبلا صاحب حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال بوده باشید. صرافی هلواکس یکی از بهترین کارگزاری‌های رمزنگاری موجود در کشور محسوب می‌شود. این صرافی از یک رابط کاربری ساده و طیف گسترده‌ای از آلت کوین ها برای ترید برخوردار است.
برای افتتاح حساب در صرافی باید اطلاعات هویتی خود را ارائه دهید. اطلاعاتی مانند آدرس، تاریخ تولد، شماره ملی، آدرس ایمیل و کارت بانکی خود را ارسال کنید. این اطلاعات برای احراز هویت مشتری (KYC) ضروری هستند.

۲.تامین مالی حساب کاربری

پس از ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال باید حساب بانکی خود را به آن متصل کنید. صرافی ارز دیجیتال هلواکس واریز ریالی را از طریق کارت‌های بانکی می‌پذیرد.

۳.انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

اکثر معامله‌گران ارزهای دیجیتال پول خود را در بیت کوین و اتریوم می‌گذارند. زیرا استفاده از شاخص‌های فنی برای این دو کوین امکان بیشتری دارد و به طور قابل پیش‌بینی‌تری نسبت به سایر آلتکوین‌ها حرکت می‌کنند. البته سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بخشی از پول خود را هم در سایر آلتکوین‌ها قرار می‌دهند. زیرا ارزهای دیجیتال متوسط و کوچک هم پتانسیل صعودی خوبی دارند.

روش های انجام راه های تریدر شدن

۴.شروع ترید

تعیین یک استراتژی معاملاتی کریپتو برای دستیابی به راه های تریدر شدن بسیار ضروری است. شما می‌توانید استراتژی خود در ترید ارزهای دیجیتال را به شکل خودکار و با ربات‌های معاملاتی انتخاب کنید. ربات‌های معاملاتی کریپتو فرآیندی را بر اساس اهداف سرمایه‌گذاری شما انتخاب می‌کنند تا بیشترین بازده ممکن را عملی سازند.
شما می‌توانید به دنبال درآمد سریع باشد یا کوین‌های خود را حفظ کنید. همچنین سبد معاملاتی خود را با انتخاب ارزهای گوناگون متنوع کنید. در عین حال، می‌توانید روشی محافظه‌کارانه، خنثی یا تهاجمی را در پیش بگیرید.

۵.ذخیره‌سازی ارز دیجیتال

کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دو راه اصلی ذخیره‌سازی ارز دیجیتال هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری محافظت بیشتری را ارائه می‌کنند، زیرا ارز دیجیتال شما را روی یک دستگاه فیزیکی و آفلاین نگه می‌دارند. اما اگر ترید ارزهای دیجیتال را به طور فعال انجام می‌دهید، باید وجوه خود را برای دسترسی سریع‌تر به آن‌ها در کیف پول صرافی نگه دارید. به طور کلی برای ترید ارز دیجیتال با استراتژی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌توانید از کیف پول صرافی هلواکس استفاده کنید.

استراتژی‌ها در راه های تریدر شدن

شاید این ضرب‌المثل رایج در معاملات را شنیده باشید که می‌گوید «کم بخر و گران بفروش». پیاده‌سازی این ضرب‌المثل در ارزهای دیجیتال می‌تواند کمی دشوار باشد. زیرا قیمت‌های بالا و پایین بسیار نسبی هستند و انگیزه‌های خریداران و فروشندگان نیز در بازار کریپتو متفاوت است.
به عبارت ساده، اگر می‌خواهید یک ارز دیجیتال بخرید، باید کمترین مبلغ ممکن را برای آن خرج کنید. اگر هم می‌خواهید آن را بفروشید، باید تا حد امکان از معامله خود سود ببرید. به طور کلی، دو استراتژی اساسی لانگینگ و شورتینگ در هنگام ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد.
لانگینگ به معنای خرید یک دارایی و کسب سود بر اساس حرکت صعودی قیمت آن است. در مقابل، شورتینگ اساسا به معنای فروش یک دارایی به قصد بازخرید آن در زمانی است که قیمت آن به کمتر از میزان زمان فروش می‌رسد. بدین ترتیب شما می‌توانید از کاهش قیمت یک ارز دیجیتال سود ببرید. با این حال، پیاده‌سازی استراتژی شورتینگ در راه های تریدر شدن کمی پیچیده‌تر از لانگینگ خواهد بود.

استراتژی‌ها در راه های تریدر شدن

خواندن بازار ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو برای افراد عادی ممکن است سیستم پیچیده‌ای به نظر برسد که فقط یک متخصص می‌تواند آن را درک کند. اما حقیقت این است که همه چیز بازار کریپتو نیز به خرید و فروش مردم بستگی دارد. نحوه ترید ارزهای دیجیتال ممکن است در ابتدا یک مفهوم پیچیده به نظر برسد. با این حال، هنگامی که شروع به درک نحوه عملکرد آن کردید، برای شما بسیار ساده‌تر خواهد شد.
خواندن بازار از مهم‌ترین راه های تریدر شدن است که به مرور زمان در معامله‌گر پدید می‌آید. این مفهوم به شناسایی مداوم الگوها یا روندها در طول زمان اشاره دارد که معامله‌گر بر اساس آن‌ها عمل می‌کند. به طور کلی، دو روند صعودی و نزولی در بازار وجود دارد.
بازار صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که به نظر برسد روند قیمت‌ها به طور پیوسته در حال افزایش است. این روند صعودی قیمت‌ها با عنوان «پامپ» شناخته می‌شود و حاصل آن هجوم خریداران و درنتیجه افزایش قیمت‌ها خواهد بود. بازار نزولی نیز زمانی رخ می‌دهد که به نظر برسد روند قیمت‌ها به طور پیوسته در حال کاهش است. این روند نزولی قیمت‌ها با عنوان «دامپ» نیز شناخته می‌شود و حاصل آن فروش انبوه و درنتیجه کاهش قیمت‌ها خواهد بود.

خواندن بازار ارزهای دیجیتال

مدیریت ریسک در ترید ارز دیجیتال

مدیریت ریسک یکی از جنبه‌های مهم ترید ارزهای دیجیتال است. قبل از ورود به یک معامله، مهم است که بدانید در صورت وزیدن باد مخالف، چقدر ضرر برای شما قابل تحمل است. این امر می‌تواند بر اساس عوامل گوناگونی چون میزان سرمایه تجاری شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی فقط بخواهد ۱ درصد از کل سرمایه تجاری خود را هر معامله از دست بدهد.
ترید ارزهای دیجیتال به خودی خود یک کار دارای ریسک است. همچنین پیش‌بینی دقیق فعالیت بازار در آینده تقریبا غیرممکن است. بنابراین مهم است که تصمیمات خود را با استفاده از اطلاعات دقیق و قضاوت خودتان بگیرید و همچنین به درستی آموزش دیده باشید.

مدیریت ریسک در ترید ارز دیجیتال

جمع‌بندی

راه های تریدر شدن می‌تواند از فردی به فرد دیگر و بر اساس ترجیحات، شخصیت‌ها، میزان سرمایه تجاری، تحمل ریسک و غیره بسیار متفاوت باشد. اما ترید ارز دیجیتال با مسئولیت شخصی همراه است و بنابراین هر تریدر باید قبل از تصمیم‌گیری به انجام تحقیقات شخصی کاملی بپردازد.