از نگاه هلواکس

آشنایی با میرور پروتکل و ارز دیجیتال بومی آن

آشنایی با میرور پروتکل و ارز دیجیتال بومی آن
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.87 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

میرور پروتکل (Mirror Protocol) یکی از جدیدترین محصولات بنیاد ترافورم (Terraform Labs) است. این محصول جدید به کاربران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا از طریق ابزارهای نوآورانه با سیستم مالی تعامل داشته باشند. کاربران کریپتو با استفاده از قراردادهای هوشمند این پروتکل می‌توانند دارایی‌هایی مصنوعی را خریداری کنند. این دارایی‌ها منعکس‌کننده قیمت دارایی‌های واقعی مانند سهام و فلزات گران‌بها خواهند بود. شانس تبدیل شدن Mirror Protocol به برترین پروژه دیفای در چه حدی است؟. آیا این پروتکل می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد توجه شما قرار گیرد؟. با مجله هلواکس همراه شوید تا این سوالات را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

میرور پروتکل چیست؟

Mirror Protocol به کاربران خود امکان دادوستد و ایجاد دارایی‌های مصنوعی را می‌دهد. این ابزار جدید به یکپارچه شدن جهان دارایی‌های سنتی با فناوری بلاکچین جامه عمل می‌پوشاند. این پروتکل برای کاربران عادی و خواهان یافتن یک جایگزین برای سیستم بانکداری سنتی فریبنده خواهد بود.

میرور یک پروتکل امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای است که از بلاکچین ترا (Terra) برای ایجاد دارایی‌های مصنوعی یا آینه‌ای به نام Mirrored Assets یا mAssets استفاده می‌کند. دارایی‌های مصنوعی (mAssets) رفتار قیمتی دارایی‌های مالی دیجیتال و سنتی را تکرار می‌کنند، در حالی که معامله آن‌ها بدون واسطه انجام می‌شود.

بنابراین با این ابزار دیگر نیازی نیست که دارایی‌های اساسی مستقیما خریداری شوند. دارایی‌های مصنوعی را می‌توان به راحتی و با سرعت در سراسر شبکه‌های ترا، اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس منتقل کرد.

میرور پروتکل چیست؟

بنیان‌گذاران میرور پروتکل

میرور پروتکل در سال ۲۰۲۰ و توسط بنیاد ترافورم (Terraform Labs) یک شرکت مستقر در کره جنوبی ایجاد و توسعه یافت. پروتکل Mirror کاملا غیرمتمرکز است و توسط دارندگان ارز دیجیتال MIR مدیریت می‌شود. ارز دیجیتال MIR از قبل استخراج شده است و بر اساس نقش کاربران در شبکه میرور بین آن‌ها توزیع می‌شود. ایده اصلی این پروژه نیز امکان ورود آسان به بازار‌های مالی و در عین حال تسهیل نقدینگی برای حمایت از ایجاد دارایی‌های مصنوعی خواهد بود.

بنیان‌گذاران میرور پروتکل

ایده پشت میرور پروتکل چیست؟

ایده اصلی این پروژه آن است که کاربران را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هرروز هفته قادر به معامله سهام ایالات‌متحده کند. معامله می‌تواند توسط هر شخصی در هر نقطه از جهان انجام شود، بنابراین موانع ورود آسان به بازار مالی کاهش خواهد یافت. کاربران به لطف فناوری استفاده شده توسط میرور پروتکل می‌توانند دارایی‌های توکن شده را مدیریت و معامله کنند. آن هم با ایجاد دارایی‌های مصنوعی و بدون داشتن سهام یا کالای واقعی که دارایی را نمایندگی کند.

ارز دیجیتال MIR نیز توکن ابزاری این پروتکل است و نقشی جدایی‌ناپذیر در سیستم حاکمیتی آن ایفا می‌کند. این ارز دیجیتال می‌تواند برای دریافت حق رأی و بازده استیکینگ شود. بنابراین کاربران پروتکل می‌توانند سهمی از هزینه‌ها را با کسب سود از وام‌دهی به دست آورند.

شبکه میرور چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم پروتکل Mirror مبتنی بر شبکه ترا است و از قرارداد‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. این شبکه به کاربران از سراسر جهان و با پیشینه‌های مختلف امکان می‌دهد تا کالا‌ها، سهام و سایر دارایی‌های مالی را به‌راحتی معامله کنند. Mirror Protocol به کاربران امکان می‌دهد تا دارایی‌های مصنوعی ایجاد کنند. این دارایی‌های آینه‌ای نیز ارزش واقعی و حقیقی دارایی اصلی را منعکس خواهند کرد.

شبکه ترا یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا نرم‌افزار دیفای، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (دی اپ) و پروتکل‌های هوشمند ایجاد کنند. ترا بر اساس مکانیسم اجماع اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) مبتنی بر تندرمینت اجرا می‌شود. تندرمینت محیطی عالی را برای رشد پروتکل‌هایی مانند Mirror ایجاد می‌کند. این شبکه مکانیسم اجماع خود را با کازماس SDK ترکیب می‌کند تا ابزار معامله دارایی‌های مصنوعی را فراهم کند.

میرور پروتکل همچنین برای افزودن نقدینگی به شبکه، مبادله و سایر عملیات نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. این اکوسیستم یک ارز دیجیتال هم با نام MIR دارد که به‌عنوان پاداشی برای شرکت‌کنندگان شبکه و امن کردن آن استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال در صرافی هلواکس به فروش می‌رسد و می‌توانید از آن برای سرمایه‌گذاری در این شبکه قدرتمند بهره ببرید.

نحوه کار میرور پروتکل

 

وجه تمایز میرور پروتکل چیست؟

شبکه میرور فرصتی منحصر به فرد را برای کاربران فراهم می‌کند تا ارز دیجیتال خود را به ابزاری برای معامله دارایی‌های مالی واقعی مانند سهام یا فلزات گران‌بها، تبدیل کنند. این سیستم منعکس‌کننده دارایی‌های واقعی، موانع ورود معامله‌گران از سرتاسر جهان را کاهش می‌دهد. Mirror Protocol به هرکسی در هر نقطه از جهان امکان دادوستد دارایی‌های آینه‌ای را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته خواهد داد.

این پروتکل با استفاده از قرارداد‌های هوشمند به اهداف خود دست می‌یابد. یعنی کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌های مصنوعی را بر اساس هر کالای واقعی ایجاد کنند و این دارایی‌ها را به شیوه‌ای بسیار شفاف و راحت معامله کنند. منحصر به فرد بودن پروژه در ویژگی‌های دیگری نیز نهفته است که آن را به یک شبکه دیفای برتر تبدیل می‌کند. کاربران می‌توانند نقدینگی خود را به میرور پروتکل اضافه کرده و پاداش‌هایی را بر اساس میزان مشارکت خود کسب کنند.

ارزش پروتکل Mirror از چیست؟

شبکه میرور ارزش خود را از ظرفیت فنی پروژه، فناوری پشت آن، ویژگی‌های استفاده شده در سیستم و کاربردهای آن می‌گیرد. ابزار Mirror Protocol به هرکسی اجازه می‌دهد تا بدون داشتن دسترسی به دارایی‌های اصلی، دارایی‌های مصنوعی طبق آن را ایجاد کند. در مقابل، سیستم برای حفظ ارزش وثیقه‌های mAssets از قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌کند.

ارزش ذاتی Mirror Protocol را می‌توان در فناوری آن مشاهده کرد، درحالی‌که ارزش فنی Mirror Protocol همیشه با قیمت بازار رمز ارز MIR مطابقت ندارد. زیرا قیمت ارز دیجیتال MIR مستعد تغییرات مکرر و روندهای نوسانی بازار کریپتو نیز هست. به همین دلیل است که ارز دیجیتال MIR اغلب می‌تواند کم یا بیش‌ازحد خریداری شود.

ارز دیجیتال MIR

ارز دیجیتال MIR نماد اصلی میرور پروتکل است که عملکردهای بلاکچین ترا و تمامی تراکنش‌های شبکه را تسهیل می‌کند. این رمز ارز در سیستم پاداش‌دهی به سهامداران شبکه عرضه می‌شود و قدرت دارندگان آن را در حاکمیت غیرمتمرکز پروتکل جاری می‌سازد.

مجموع عرضه این کوین ۳۷۰ میلیون MIR است که توزیع کل آن‌ها طی چهار سال انجام خواهد شد، بنابراین Mirror Protocol عرضه محدودی خواهد داشت. این عرضه محدود برای جلوگیری از تورم و کاهش ارزش ارز دیجیتال MIR در نظر گرفته شده است. با نزدیک شدن به مهلت پایان عرضه این کوین، توزیع آن نیز تسریع می‌شود. این یعنی پاداش‌های میرور با گذشت زمان و همانند بیت کوین کمتر خواهد شد. عامل نادر بودن کوین‌ها می‌تواند به افزایش ارزش ارز دیجیتال MIR کمک کند.

میرور پروتکل و ارز دیجیتال MIR

ویژگی‌های میرور پروتکل

میرور ویژگی‌های فراوانی دارد که آن را جالب توجه می‌کند. اما جنبه کلیدی آن همان انعکاس سهام عادی در دنیای ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این، میرور مشوق‌هایی را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند استراتژی‌های مختلفی را اتخاذ کنند.

همچنین اکوسیستم میرور سه نوع دارایی دیجیتال یعنی کوین MIR، توکن LP و دارایی‌های مصنوعی mAsset دارد. توکن‌های LP توسط ارائه‌دهندگان برای افزودن نقدینگی به استخرها استفاده می‌شوند. mAsset نیز یک دارایی بلاکچین است که با انعکاس قیمت مبادلات مانند آینه‌ای از دارایی‌های دنیای واقعی عمل می‌کند. ارز دیجیتال MIR نیز کاربران را تشویق می‌کند تا توکن‌های LP را برای حاکمیت شبکه به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، Mirror Protocol شامل چهار ویژگی ضروری ترید، وام‌دهی، فارمینگ و حاکمیت نیز هست که بر اعتبار آن می‌افزاید.

ویژگی های میرور پروتکل

جمع‌بندی

انعکاس سهام از طریق دارایی‌های مصنوعی یک چشم‌انداز جالب برای دنیای کریپتو خواهد بود. درواقع میرور پروتکل را باید رقیب شرکت تجاری رابین‌هود در دنیای رمزنگاری دانست. زیرا به کاربران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا در بازار سهام نیز سرمایه‌گذاری کنند. اما به روشی نوآورانه که شامل فناوری بلاکچین نیز خواهد شد. آیا این کار ریسک دارد؟ مطمئنا. زیرا دارایی‌های آینه‌ای در بلاکچین ترا به کار می‌روند. اما این لزوما چیز وحشتناکی نیست. زیرا این دارایی‌ها قابل انتقال به اتریوم هستند و همچنین خارج از بلاکچین نیز فروخته می‌شوند.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: