از نگاه هلواکس

انواع ترید ارز دیجیتال

انواع ترید ارز دیجیتال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.49 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

معامله در فضای کریپتو با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و هر تریدر سعی می‌کند تا روش متناسب با نیازهای خود را انتخاب کند. در چند وقت اخیر، روش‌های معاملاتی یا انواع ترید ارز دیجیتال در حال افزایش بوده است. به‌طورکلی روش‌های مختلفی برای تجارت ارزهای دیجیتال وجود دارد. در این مقاله از هلواکس مگ سعی داریم یادگیری این روش‌های مختلف را برای شما آسان‌تر کنیم. در پایان، خواهید توانست تا روش موردعلاقه خود را انتخاب کنید. البته روشی که انتخاب می‌کنید باید نیازهای شخصی شما را منعکس کند.

آشنایی با انواع ترید ارز دیجیتال

برای یادگیری انواع ترید، باید انواع معاملات را بشناسید. همه معامله‌گران رویکرد خود را بر اساس دو نوع اصلی معامله بلندمدت و کوتاه‌مدت قرار می‌دهند. معامله‌گران بلندمدت به دنبال سود بلندمدت و افزایش ارزش ارزهای دیجیتال پس از مدتی طولانی هستند. بیشتر معاملات بلندمدت شامل خرید کوین در هنگام ارزان‌ترین قیمت آن‌ها است. سپس معامله‌گران صرف‌نظر از شرایط بازار منتظر می‌مانند و فقط زمانی ارز دیجیتال خود را می‌فروشند که در اوج باشد.
از سوی دیگر، معاملات کوتاه‌مدت به سودهای آنی مربوط می‌شود که شامل شناخت روندهای بازار در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت است. این زمان کوتاه می‌تواند چند ساعت و یا حتی چند دقیقه باشد. بنابراین معامله‌گران کوتاه‌مدت گاهی اوقات یک دارایی را چندین بار در یک روز خرید و فروش می‌کنند. معاملات کوتاه‌مدت برای کسانی عالی است که زمان و تجربه لازم برای تجزیه‌وتحلیل تکنیکال بازار را دارند. در ادامه به اصلی‌ترین انواع ترید ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم.

۱. سوئینگ تریدینگ (Swing Trading)

معاملات سوئینگ یا نوسانی یک تجارت کوتاه‌مدت با یک هدف خاص است. برخلاف اسکالپرهایی که آماده پرش از کشتی در هر زمان هستند، معامله‌گران نوسانی بیشتر به زمین می‌چسبند. آن‌ها تا زمانی که هدف بلندمدت خود را درک کنند، بر اساس تغییرات بازار واکنش نشان نمی‌دهند. معامله‌گران نوسانی بر تحلیل تکنیکال تکیه می‌کنند. آن‌ها رفتار دارایی‌های فعلی و گذشته بازار را برای تعیین قیمت‌های آتی تحلیل می‌کنند.
معامله‌گران سوئینگ درک می‌کنند که کاهش قیمت و سایر تغییرات دراین‌بین بخشی از فشار کوین به سمت قیمت نهایی است. تجارت نوسانی یکی از محبوب‌ترین انواع ترید ارز دیجیتال محسوب می‌شود. اکثر معامله‌گران رمز ارزها برای شناخت قیمت‌های آینده در هنگام سرمایه‌گذاری به ابزارهای بازار متکی هستند. معاملات نوسانی با گذشت زمان بهتر می‌شوند. هرچه افراد بیشتر به این روش معامله کنند، با ابزارها و تحلیل‌های بازار آشناتر می‌شوند.

آشنایی با انواع ترید ارز دیجیتال

۲. اسکالپ تریدینگ (Scalpe Trade)

معاملات اسکالپینگ شامل خرید و فروش در مدتی کوتاه برای دستیابی به سود مطمئن خواهد بود. اسکالپرها برخی از پرحوصله‌ترین معامله‌گران فضای کریپتو هستند. زیرا معامله‌گران باید تاثیر هر تغییر بازار را نظارت و درک کنند. آن‌ها همچنین باید کارمزد معاملات را هم در نظر بگیرند. زیرا معامله‌ای که با کارمزدهای بالاتر از سود همراه باشد، اصلا منطقی نیست. به همین دلیل، اکثر اسکالپرها تمایل به کسب سود کم دارند. با این حال، آن‌ها از امنیت ناشی از درآمد مطمئن لذت می‌برند. یک اسکالپر عالی باید بداند که چگونه تحت‌فشار، تصمیمات درست بگیرد.

انواع ترید ارز دیجیتال و اسکالپ تریدینگ

۳. ترید روزانه (Day Trading)

معامله‌گران روزانه بیشترین سرسپردگی را در بین انواع ترید ارز دیجیتال دارند. آن‌ها در فعال‌ترین ساعات بازار بیشتر از بقیه حضور دارند. چراکه آن‌ها در بیشتر موارد از طریق معاملات ارزهای دیجیتال امرارمعاش می‌کنند. معاملات روزانه شامل نگهداری دارایی‌های کوتاه‌مدت بسته به روندهای قیمت است. همچنین این معامله با تجزیه‌وتحلیل پویای بازار برای تصمیم‌گیری در مورد زمان فروش دارایی همراه است و بنابراین نیاز به مشارکت عملی دارد.
معامله‌گران روزانه معمولا تنها زندگی می‌کنند و بنابراین زمان لازم برای نظارت بر بازارها را دارند. آن‌ها همچنین به دنبال روندهای بازار و تاثیر آن‌ها بر قیمت‌ها می‌گردند. با این حال، در معاملات روزانه نیاز به کمی احتیاط هم هست. زیرا تغییرات قیمت در بازار به شکل سریع رخ می‌دهد.

انواع ترید ارز دیجیتال و ترید روزانه

۴. پوزیشن تریدینگ (Position Trading)

پوزیشن تریدینگ از دیگر انواع ترید ارز دیجیتال است که توسط معامله‌گران نوسانی اما به شکلی عمیق‌تر انجام می‌شود. آن‌ها بازار را قبل از سرمایه‌گذاری و با هدف کسب سود بلندمدت مطالعه می‌کنند. اما مانند بقیه تریدرها از روندها و نمودارهای بازار پیروی نخواهند کرد.
معامله‌گران پوزیشن تریدینگ وقت زیادی را صرف بررسی کاغذ سفید یا وایت پیپر کوین می‌کنند. سپس سایر عوامل بازار و عملکرد سایر کوین‌ها را هم در مطالعات خود دخیل می‌سازند. تنها در این صورت است که می‌توانند با اطمینان از نتیجه بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند. پوزیشن تریدینگ مستلزم تجربه و دقت فراوان در جزئیات است. بنابراین بهترین راه برای انجام آن، شروع با مقادیر کم سرمایه‌گذاری است. معامله‌گر پوزیشن تریدینگ پس از تسلط بر حرکات بازار، همه‌کاره و پرتجربه خواهد شد.

انواع ترید ارز دیجیتال و پوزیشن تریدینگ

۵. ترید بازار گاوی (Bull Trading)

ترید گاوی را باید یکی از محبوب‌ترین انواع ترید ارز دیجیتال به حساب آورد. این روش معاملاتی برگرفته از معاملات سنتی فارکس برای افراد خوش‌بین است. معامله‌گران گاوی در دارایی‌های افزایش ارزش، سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها همیشه بر اساس تغییرات قیمت به بهترین‌ها امیدوارند و فقط زمانی خرید می‌کنند که ارز دیجیتال در موقعیت پیشرو ثابت باشد.
معامله‌گران گاو نر دارایی‌ها را تا زمان افزایش ارزش سرمایه‌گذاری حفظ می‌کنند. این امر می‌تواند هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. آن‌ها درنهایت با توقف رشد دارایی‌ها آن‌ها را رها خواهند کرد. به‌طورکلی اکثر معامله‌گران ارزهای دیجیتال به دسته گاوها تعلق دارند.

انواع ترید ارز دیجیتال و ترید بازار گاوی

۶. ترید بازار خرسی (Bear Trading)

ترید بازار خرسی دقیقا برعکس ترید بازار گاوی انجام می‌شود. یعنی این دسته از تریدرها سعی دارند تا کوین‌های در انتظار سقوط بازار را معامله کنند. تریدرهای خرسی می‌خواهند قبل از اینکه بازار از بین برود، سود خود را کسب کنند. آن‌ها همیشه تمایل دارند تا چندین عامل بازار را برای پیش‌بینی آینده کوین تجزیه‌وتحلیل نمایند.
تریدرهای بازار خرسی از فاز چرخه انکار بازار کریپتو بهره می‌برند. در چرخه انکار، معامله‌گران باور ندارند که بازارها می‌توانند سقوط کنند و همیشه امیدوارند که کاهش قیمت‌ها جزیی باشد. از طرف دیگر، تریدرهای خرسی وارد این انکار نمی‌شوند و همه دارایی‌های خود را می‌فروشند. البته آن‌ها زمانی می‌فروشند که هنوز تقاضای خرید زیاد باشد. ترید خرسی در میان انواع ترید ارز دیجیتال به تجربه بالایی نیاز دارد. زیرا درک اینکه آیا کوین در حال توقف است یا به سقوط خود ادامه می‌دهد، به زمان و تحقیق نیاز دارد.

انواع ترید ارز دیجیتال و ترید بازار خرسی

۷. ترید بازار نهنگی (Whale Trading)

نهنگ‌ها اکثریت دارایی‌های دیجیتال را در اختیار دارند. مثلا نهنگ‌های بیت کوین کسانی هستند که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین در کیف پول آن‌ها باشد. بنابراین آن‌ها قدرت زیادی در سیستم بیت کوین دارند. نهنگ‌ها بر چرخه‌های بازار مسلط هستند و حتی می‌توانند باعث تغییرات عمده در قیمت‌ها شوند. آن‌ها تصمیمات روانی و عاطفی معاملاتی برای کنترل بازار را درک می‌کنند.
یکی از راه‌های نهنگ‌ها برای به دست آوردن کوین‌های بیشتر، ایجاد یک رکود ساختگی است. در این روش، نهنگ‌ها قیمت یک کوین را با فروش زیاد و ناگهانی آن کاهش می‌دهند. سایر معامله‌گران نیز متوجه خطر می‌شوند و کوین‌های خود را می‌فروشند. سپس نهنگ‌ها دارایی‌های بیشتری را با قیمت‌های پایین‌تر خریداری می‌کنند. بازار نیز دوباره و به‌مرورزمان اصلاح می‌شود و نهنگ‌ها دارایی‌های خود را به‌علاوه دارایی‌های اضافی به دست می‌آورند.
تسلط عاطفی و تجربه باعث می‌شود تا در تله‌های تجاری نهنگ‌ها نیافتیم. البته وجود نهنگ‌ها برای اکوسیستم بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها ضروری است. زیرا وجود نهنگ‌های بیشتر نشان‌دهنده اعتماد به آن ارز است و به‌نوبه خود، معامله‌گران بیشتری را جذب می‌کند.

انواع ترید ارز دیجیتال و ترید بازار نهنگی

جمع‌بندی

به لطف گستردگی انواع ترید ارز دیجیتال، هرکسی می‌تواند به روش خاص خود معامله کند. چه یک مبتدی یا یک معامله‌گر باتجربه باشید، روشی برای همه وجود دارد. تعیین نوع معامله به مهارت، زمان یا مقدار دارایی فرد بستگی دارد. معامله‌گران می‌توانند تکنیک‌های مختلف را امتحان کنند تا بهترین مورد را انتخاب نمایند. برخی نیز استفاده از چندین تکنیک را به طور هم‌زمان در نظر می‌گیرند.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: