از نگاه هلواکس

روجا ایگناتووا ملکه تحت تعقیب ارز دیجیتال + شایعات قتل وی

روجا ایگناتووا ملکه تحت تعقیب ارز دیجیتال + شایعات قتل وی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.17 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

روجا ایگناتووا ۴۲ ساله، یک شهروند آلمانی متولد بلغارستان است. Ruja Ignatova خالق ارز دیجیتال وان کوین به شمار می‌رود. ایگناتووا ملقب به ملکه ارز دیجیتال در اکتبر ۲۰۱۷ پس از بازدهی بالای توکن رمزنگاری OneCoin، ۴ میلیارد دلار از پول‌های سرمایه‌گذاران را دزدید و ناپدید شد. او با چندین‌اتهام کلاهبرداری، ۵ سال تحت fbi تعقیب بوده است. شایعات زیادی درباره قتل ایگناتووا وجود دارد و کسی از زنده بودن او اطلاعی ندارد. در این مقاله هلواکس مگ به بررسی این سارق ارز دیجیتال می‌پردازد.

روجا ایگناتووا کیست؟

روجا ایگناتووا یکی از ۱۱ زنی است که در ۷۲ سال گذشته در فهرست افراد تحت تعقیب fbi قرار دارد. ملکه ارز دیجیتال در بلغارستان متولد شده و شهروندی آلمان را دارا است. او قبل از دزدی از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال خود، به عنوان یک ستاره در حال ظهور در صنعت کریپتو در نظر گرفته می‌شد. طبق گفته CNN، ایگناتوا به دلیل علاقه به زرق و برق شهرت داشت. ایگناتوا به دلیل رشد کاری موفقیت‌آمیز خود در آلمان در سمت مشاور ارز دیجیتال و سپس به عنوان یک کارآفرین ارز‌های دیجیتال مورد احترام قرار گرفت. بر اساس گزارش فایننشال فایندز، شکایتی که قربانیان علیه OneCoin تنظیم کردند بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار است. مشخص نیست که او چقدر ارز دیجیتال به همراه دارد.
FBI برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است. علاوه بر این، آن‌ها گفتند: “به نظر می‌رسد ایگناتوا با نگهبانان و یا همکاران مسلح سفر می‌کند. ایگناتوا ممکن است جراحی پلاستیک کرده باشد یا ظاهر خود را تغییر داده باشد. ” fbi روجا ایگناتووا را در فهرست ۱۰ فراری تحت تعقیب خود قرار داده است. ایگناتووا به دلیل مشارکت ادعایی‌اش در یک طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال در مقیاس بزرگ تحت تعقیب است.

روجا ایگناتووا و وان کوین

روجا ایگناتووا بنیانگذار وان کوین در سال ۲۰۱۴ با وعده پنج تا ده برابر شدن سرمایه افراد، سرمایه گذاران زیادی را جذب کرد. سرمایه‌گذاران با توجه به استقبال از کریپتو در آن زمان، ۴ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کردند. به گفته CNN، با این حال، ارزش وان کوین توسط شرکت دستکاری شد و هرگز مانند سایر ارز‌های رمزنگاری شده استخراج نشد؛ علیرغم اینکه به سرمایه‌گذاران چیز دیگری گفته بودند. هنگامی که قانونگذاران جعلی بودن این طرح را کشف کردند، او شرکای خود را تنها گذاشت و ناپدید شد.
هم بنیانگذار ارز دیجیتال وان کوین سباستین گرین وود در ژوئیه ۲۰۱۸ دستگیر شد. او در حال حاضر پس از اعتراف به تقلب، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و پولشویی در زندان است. او قرار است در ماه‌آوریل ۲۰۲۳ محکوم شود. برادر ایگناتوا، کنستانتین ایگناتوف، که همچنین بخشی از این طرح تجاری بود، در مارس ۲۰۱۹ دستگیر شد و قرار است در ماه فوریه ۲۰۲۳ پس از اعتراف به جرم کلاهبرداری، پولشویی و‌اتهامات کلاهبرداری محکوم شود. از زمان افشای این رسوایی، OneCoin بسته شده و وب سایت آن دیگر فعال نیست.

روجا ایگناتووا

همکاری روجا ایگناتووا با سباستین گرین وود

روجا ایگناتووا با شریک تجاری خود سباستین گرین‌وود، سرمایه‌گذاران را متقاعد کردند که توکن رمزنگاری OneCoin خود را خریداری کنند. با این حال، مقامات دریافتند که OneCoin در یکی از بزرگترین طرح‌های کلاهبرداری بین‌المللی در تمام دوران، ۴ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران دزدیده است. بر اساس اسناد دادگاه، دادستان‌های ایالات متحده گفتند: “وان کوین کاملاً بی‌ارزش بوده است. این دو شریک با گفتن دروغ‌هایی که با یک هدف خاص طراحی شده بودند، سرمایه‌گذاران سراسر جهان را از پولی که به سختی به دست آورده بودند محروم کردند. ”
علاوه بر این، اسناد دادگاه نشان می‌دهد که ملکه ارز دیجیتال و گرین‌وود قصد داشتند مشتریان خود را از همان ابتدا فریب دهند. این دو بنیانگذار ارز دیجیتال وان کوین در‌ایمیل‌های خصوصی درباره استراتژی خروج بحث کردند. طرح سرقت آن‌ها در سال ۲۰۱۶ زمانی که سرمایه‌گذاران برای بازگرداندن سرمایه‌گذاری‌هایشان تلاش کردند تا وان کوین خود را بفروشند، فاش شد.

شایعات قتل روجا ایگناتووا

شواهد قتل روجا ایگناتووا توسط دفتر گزارشگری و داده‌های تحقیقاتی که به سازمان BIRD معروف می‌باشد مدنظر قرار گرفته است. BIRD اسنادی را به اشتراک گذاشته است که پس از تیراندازی به لیوبومیر ایوانونوف، فرمانده سابق پلیس بلغارستان ضبط شده است. به گزارش BIRD، این اسناد حاکی از آن است که ایگناتوا در سال ۲۰۱۸ به دستور کریستوفروس آماناتیدیس تاکی، یک قاچاقچی بدنام بلغارستانی که معمولاً به عنوان “تاکی” شناخته می‌شود، به قتل رسیده است. BIRD همچنین مدعی است که این اسناد، رئیس بازرسان ملی قتل بلغارستان، میخائیل نائوموف، را درگیر می‌کند.
این مدارک همچنین حاوی جزئیاتی در مورد اظهارات یکی از افراد وابسته به تاکی است. بر اساس این اظهارات، تاکی دستور قتل ایگناتووا را صادر کرده است که ظاهراً در نوامبر ۲۰۱۸ در یک قایق تفریحی در دریای ایونی رخ داده است. بر اساس اظهارات، جسد روجا ایگناتووا تکه تکه شده و به اقیانوس پرتاب شده است. ایگناتوا بیش از پنج سال است که در انظار عمومی دیده نشده است و گمانه زنی‌های شدیدی در مورد ناپدید شدن او وجود دارد. از جمله این احتمال وجود دارد که او ممکن است ظاهر خود را تغییر داده باشد.

روجا ایگناتووا و ارز دیجیتال

ارتباط روجا ایگناتووا با مافیای ارز دیجیتال

جیمی بارتلت خبرنگار بی‌بی‌سی، نکات مختلفی مبنی بر اینکه روجا ایگناتووا و وان ‌کوین سیستم مالی برای جنایات سازمان‌یافته هستند و با خلافکاران ارتباط دارند جمع‌آوری کرده است. چنین رابطه‌ای برای مدتی می‌توانست برای ایگناتووا و سازمانهای خلافکارانه سودمند به نظر برسد. نفوذ آشکار تاکی بر مقامات بلندپایه پلیس در بلغارستان می‌توانست مانند راهی به سوی امنیت برای به اصطلاح ملکه ارز دیجیتال به نظر برسد. این طرح یک برنامه هرمی ارز‌های دیجیتال بود و با استفاده از آن کانالی برای پولشویی وجوه غیرقانونی ایجاد می‌شد.
این اولین باری نیست که یک کلاهبرداری (با الهام از رمزارز یا غیره) با جنایات سازمان یافته و فساد اداری مرتبط می‌شود. اما پیوند اصلی کریپتو و جرایم سازمان‌یافته مدت‌هاست که در اروپای شرقی، روسیه و بالکان قرار دارد (این‌ها نیز کانون کلاهبرداری‌های بانکی سنتی هستند). این نوع شایعات درخصوص بنیانگذارانی است که برای فرار از تعقیب در حوزه‌های قضایی به کشور‌های دوردست و بدون استرداد گریخته‌اند.

روجا ایگناتووا قتل

جمع بندی

روجا ایگناتووا یک شهروند آلمانی متولد شده در بلغارستان است. ایگناتوا ملقب به ملکه ارز دیجیتال، ۴ میلیارد دلار از پول سرمایه‌گذاران پروژه onecoin خود به سرقت برد. او چندین سال است که تحت تعقیب fbi قرار دارد و هنوز این سازمان موفق به دستگیری او نشده است. ایگناتوا این دزدی بزرگ را با همکار خود سباستین گرین وود انجام داد. پروژه ارز دیجیتال onecoin بعد از کلاهبرداری به طور کامل از دسترس خارج و به اصطلاح خاموش شد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: