از نگاه هلواکس

صفر تا صد راه‌های کسب درآمد از متاورس

صفر تا صد راه‌های کسب درآمد از متاورس
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.13 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

امروزه چشم‌انداز کسب درآمد واقعی از طریق واقعیت مجازی به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود. با دیجیتالی‌تر شدن جهان، دنیای مجازی نیز به سرعت در حال گسترش است که آن را به منبع درآمد بالقوه برای افراد باهوش تبدیل می‌کند. متاورس هم با پتانسیل عظیم خود، از این قاعده مستثنا نیست. شما می‌توانید با شناخت راه‌های کسب درآمد از متاورس به درآمدهای مناسب و همچنین خریدو‌فروش ارز دیجیتال بپردازید. در این مطلب از هلواکس مگ به راه‌های کسب درآمد از دنیای متاورس پرداخته‌ایم.

راه‌های کسب درآمد از متاورس

متاورس (Metaverse) یک فضای مجازی و به هم پیوسته است که در آن کاربران می‌توانند آواتار بسازند، با یکدیگر تعامل داشته باشند و در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند. این فعالیت‌ها از معاشرت گرفته تا بازی، کاوش و حتی کسب‌وکار را فرا می‌گیرد.
امروزه متاورس به دلیل ماهیت فراگیر خود، کاربرانی را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. همین امر می‌تواند آن را به کانون فرصت‌های مختلف برای کسب درآمد تبدیل کند. در ادامه به مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد و سودآوری از عجایب متاورس اشاره می‌کنیم.

۱. ایجاد و فروش دارایی‌های مجازی

یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد از متاورس، ایجاد و فروش دارایی‌های مجازی مانند آواتار، لباس، لوازم جانبی، اموال و سایر محصولات است. امروزه دارایی‌های مجازی منحصربه‌فرد و با کیفیت بالا تقاضای زیادی دارند. به‌ویژه در بازی‌های آنلاین، جایی که بازیکنان دوست دارند از سایر کاربران متمایز شوند.
کاربران می‌توانند اقلام مجازی را در بازارهای مجازی متاورس به فروش برسانند. بازارهایی که اقتصاد مخصوص به خود را دارند و در آن می‌توان ارز دیجیتال کسب نمود و آن‌ها را با پول فیات در جهان واقعی مبادله کرد. متاورس‌های گوناگونی مانند دیسنترالند (Decentraland)، سندباکس (The Sandbox)، سومنیوم اسپیس (Somnium Space) و غیره امکان ایجاد و فروش کالاهای مجازی را به کاربران می‌دهند.

راه‌های کسب درآمد از متاورس

۲. شرکت در مسابقات بازی‌های آنلاین

مسابقات بازی‌های آنلاین روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. زیرا پا را از سرگرمی فراتر نهاده و به بازیکنان این شانس را می‌دهند تا از طریق رقابت با سایرین به کسب درآمد بپردازند. این نوع بازی‌ها در ژانرهای مختلفی از تیراندازی اول‌شخص گرفته تا بازی‌های ورزشی برگزار می‌شوند.
به عنوان مثال، مسابقات Esports در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و می‌رود تا به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل شود. این مسابقات را می‌توان در پلتفرم‌های مختلف متاورس ازجمله رابلوکس (Roblox) برگزار کرد.

۳. راه‌اندازی یک کسب‌وکار

با پیچیده‌تر شدن دنیای مجازی، فرصت‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای مجازی نیز رایج‌تر می‌شود. راه‌اندازی یک کسب‌وکار مجازی و معمولی می‌تواند شامل ارائه خدمات یا فروش محصولات به صورت آنلاین باشد. اما کسب‌وکارها در متاورس دیسنترالند و سندباکس متنوع‌تر هستند . همچنین طیف وسیعی از املاک مجازی، تبلیغات و حتی ایجاد و فروش تجربیات منحصربه‌فرد در جهان‌های مختلف مجازی را شامل می‌شوند.
به عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند یک فروشگاه مجازی در دیسنترالند یا سندباکس ایجاد کند و اقلام مجازی منحصربه‌فرد مانند لباس، لوازم جانبی و غیره را در آن بفروشد. فروشگاه را می‌توان طراحی و سفارشی کرد و به کسب درآمد از متاورس پرداخت.

کسب درآمد ازمتاورس

۴. دورکاری

دورکاری یا فریلنسینگ در متاورس مانند دنیای فیزیکی، شامل ارائه خدمات شما به مشتریانی است که به آن نیاز دارند. با این تفاوت که محل کار فیزیکی وجود ندارد و تمامی کارها در فضای مجازی انجام می‌شوند. فریلنسینگ می‌تواند برای کسانی که مهارت‌های خاصی مانند طراحی گرافیک یا ویرایش ویدیو دارند، سودآور باشد.
خوشبختانه فریلنسرها می‌توانند خدمات خود را برای ایجاد اقلام، ویژگی‌ها یا تجربیات منحصربه‌فرد در متاورس هم ارائه دهند. حتی فرصت‌های کاری آن‌ها افزایش هم می‌یابد و مشاغلی به این عرصه وارد خواهد شد که در وب ۲.۰ امکان ارائه خدمات نداشتند. مثلا راه‌اندازی بیمارستان متاورس در امارات می‌تواند امکان ارائه خدمات پزشکی به افراد را به صورت آنلاین فراهم سازد.

۵. استریم رویدادهای زنده

امروزه همایش‌ها و رویدادهای زنده از دنیای حقیقی به دنیای مجازی آورده شده است. این روند به‌خصوص پس از همه‌گیری کووید ۱۹ افزایش چشمگیری یافت. هرروزه تعداد فزاینده‌ای از رویدادها مانند کنفرانس‌ها، معرفی محصولات و کنسرت‌های موسیقی در فضاهای مجازی مانند دیسنترالند و سومنیوم اسپیس برگزار می‌شود.
کاربران می‌توانند با پخش جریانی یا ضبط این رویدادها و سپس انتشار آن‌ها به عنوان دارایی دیجیتال، درآمد کسب کنند. از این کار با عنوان توکنیزه کردن یا تبدیل رویدادها به NFT انجام می‌شود که از آینده بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

۶. سرمایه‌گذاری در املاک مجازی

سرمایه‌گذاری در املاک مجازی شامل خرید زمین در متاورس و فروش، اجاره یا بهره‌برداری از آن در دیسنترالند، سندباکس و سایر متاورس‌ها است. زمین مجازی در متاورس را می‌توان نگهداری کرد، زیرا قیمت هر قطعه به صورت روزانه افزایش می‌یابد. در نتیجه از این طریق می‌توان به کسب درآمد از متاورس پرداخت. داشتن املاک مجازی می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب و کمتر شناخته شده باشد که به موجب آن کاربران، زمین را به امید افزایش ارزش آن خریداری می‌کنند.
انتظار می‌رود ارزش املاک مجازی متاورس تا سال ۲۰۲۶ به میزان ۵.۳۷ میلیارد دلار افزایش یابد. مانند دنیای واقعی، یادگیری مهارت‌های لازم برای خرید، فروش و انتقال سریع زمین در متاورس به کمک گرفتن از عوامل باتجربه بستگی دارد.

کسب درآمد ازمتاورس سرمایه‌گذاری در املاک مجازی

۷. تبلیغات

با ادامه گسترش و فراگیر شدن دنیای مجازی، تبلیغ‌کنندگان برای بازاریابی محصولات و خدمات خود به این فضا سرازیر می‌شوند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به صاحبان دنیای مجازی برای نمایش تبلیغات خود، ارز دیجیتال پرداخت کنند. گیمرها هم می‌توانند برای تماشای تبلیغات یا تبلیغ محصولات به سایر کاربران در دنیای مجازی پول بگیرند.

۸. شرکت در بازی‌های Play-to-Earn

بازی‌های بلاکچین اکنون یک کلیدواژه مهم در متاورس هستند. به این معنی که تقاضا برای شرکت در بازی جهت کسب درآمد افزایش یافته است. بازی‌هایی که افراد با صرف وقت در آن‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیر مثلی به دست آورند.
ارز دیجیتال به دست آمده را می‌توان برای خرید اقلام درون بازی، مبادله با ارزهای دیجیتال دیگر یا پول فیات استفاده کرد. اگر از بازی‌های ویدیویی لذت می‌برید، می‌توانید با بازی کردن و انجام ماموریت‌ها در بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، کسب درآمد از متاورس را شروع کنید. توسعه‌دهندگان بازی هم نمی‌توانند جایگاه بهتری را برای ساخت و فروش بازی‌ها پیدا کنند.

کسب درآمد ازمتاورس شرکت در بازی‌های Play-to-Earn

۹. ایجاد هنر

NFTها در سراسر متاورس برای نمایش چیزهای متعددی ازجمله هنر، سرزمین مجازی و غیره استفاده می‌شوند. اگر یک طراح خلاق هستید، می‌توانید NFTها را در متاورس‌هایی مانند دیسنترالند بسازید و با ارز دیجیتال بومی آن MANA مبادله کنید.
NFTها می‌توانند هر چیزی باشند، از آهنگ گرفته تا نقاشی یا پویانمایی که در آن شما اثر هنری منحصربه‌فردی را در معرض فروش می‌گذارید. هنگامی کهNFT های خود را فروختید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا به دیگران اجازه می‌دهید از کار شما استفاده کنند یا خیر. این کار شامل اجازه دادن به خریداران برای کپی کردن طرح شما است تا هر بار که شخص دیگری آن طرح را می‌خرد، درصدی از درآمد را به دست آورید.

۱۰. ایجاد بازی و پلتفرم

کاربران متاورس می‌توانند بازی‌های واقعیت مجازی ایجاد کرده و از آن‌ها کسب درآمد کنند. این امر می‌تواند فرصت‌های جدیدی را در اختیار تازه‌ترین شرکت‌کنندگان در متاورس بگذارد.
راه‌اندازی سایت‌هایی با محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) هم فرصت دیگری برای کسب درآمد از متاورس است. زیرا سایر کاربران می‌توانند کالاهای خود را در آن بفروشند یا بازی‌های خود را به شرکت‌ها بدهند و حق امتیاز دریافت کنند.
گزینه دیگر ایجاد پلتفرم‌هایی است که در آن کاربران می‌توانند اعتبار خریداری کنند و درصدی را به عنوان کارمزد به صاحبان پلتفرم بپردازند.

ایجاد بازی و پلتفرم کسب درآمد ازمتاورس

جمع‌بندی

متاورس در حال تبدیل شدن به یک مکان عالی برای کسب درآمد است. آن هم با فرصت‌های مختلفی که در اختیار افراد مایل به امتحان چیزهای جدید می‌گذارد. البته هنوز یک مفهوم نسبتا جدید است، بنابراین هیچ راه قطعی و دائمی برای کسب درآمد از متاورس وجود ندارد. با این حال، مانند هر سرمایه‌گذاری تجاری، مهم است که از آن آگاه باشید، خلاق عمل کنید و منتظر فرصت‌های بزرگ در آینده متاورس بمانید.

 

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: