از نگاه هلواکس

آشنایی با بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی

آشنایی با بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.15 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

پلتفرم‌های استریم مبتنی بر بلاکچین امکان انتقال شفاف و ایمن موسیقی و خریدهای مرتبط را به‌صورت همتا به همتا فراهم می‌کنند. آنها هنرمندان و طرف‌داران را مستقیماً بدون دخالت واسطه‌ها به هم متصل می‌کنند. با استفاده از این پروژه مشکل پرداخت تا ۹۰٪ بهبود پیدا می‌کند. به‌طورکلی ۹ شبکه بلاکچینی جزو بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی هستند که در این مقاله از هلواکس مگ با آن‌ها آشنا می‌شویم.

نقش بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی و انواع آن

بلاکچین با حذف واسطه‌های شخص ثالث، فروش موسیقی در پلتفرم‌ها را آسان‌تر کرده است. این پروژه‌ها در پخش موسیقی و بازگرداندن تسهیلات و مدیریت به دست سازندگان ایفای نقش می‌کنند. این امر از منظر اقتصادی و هنری، تجارت موسیقی را متحول کرده و اساساً آن را تغییر می‌دهد. از بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال در موسیقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.AUDIUS

پروژه Audius یک پلتفرم موسیقی غیرمتمرکز است که به نوازندگان اجازه می‌دهد موسیقی خود را به اشتراک بگذارند. شبکه Audius قرار بود در ابتدا مثل اتریوم طراحی شود. این شبکه به هنرمندان اجازه می‌دهد آهنگ‌ها را ارسال و شروع به دریافت پرداخت‌ها کنند. این پروژه یک روش بهبودیافته برای کنترل محتوای هنرمندان مانند Spotify یا Apple Music است.
دو نوع توکن Audius وجود دارد که عبارت‌اند از USNBT (یک استیبل‌کوین) و UPPER (توکن بومی). علاوه بر این، Audius از بلاکچین استفاده می‌کند تا هنرمندان به طور منصفانه و بلافاصله از طریق قراردادهای خوب دستمزد دریافت کنند. بنابراین خرید ارز دیجیتال Audius یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه موسیقی است.

بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی-AUDIUS

۲.SOUND.XYZ

Sound در حال ایجاد بستری برای یک جنبش موسیقی مشارکتی‌تر می‌باشد که بر اساس فناوری و ارزش‌های وب ۳ ساخته شده است. در Sound، کاربران مستقیماً از هنرمندانی که دوستشان دارند حمایت می‌کنند.
SOUND.XYZ فرصتی برای هنرمندان فراهم می‌کند تا یک قطعه کاملاً جدید را در مجموعه‌ای از نسخه‌های NFT به نمایش بگذارند. این پروژه بستری را ایجاد کرده تا هنرمندان به طرفدارانشان پشتیبانی ارائه دهند.

بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی -SOUND.XYZ

۳.VIBERATE

یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی Viberate است. نمایه‌های مدیریت‌شده در Viberate نمایش‌های آینده یک هنرمند، مشارکت در رسانه‌های اجتماعی و نماهنگ‌ها را برجسته می‌کند. Viberate از بلاکچین برای مدیریت نقاط مختلف دانش، رتبه‌بندی و نمایه‌های زمانی استفاده می‌کند. این پروژه به شرکت‌کنندگان جامعه با ارز دیجیتال VIB پاداش می‌دهد، تا به این ارز به‌عنوان یک ارز دیجیتال پیشرو در تجارت موسیقی نگاه کنند.

۴.CHOON BLOCK SOCIAL

Choon یک سرویس استریم بلاکچینی است. این پروژه به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا بلافاصله برای هر جریانی از آهنگ‌های خود ارز دیجیتال کسب کنند. شنوندگان برای ایجاد لیست پخش خود پاداش دریافت می‌کنند. بزرگ‌ترین مزیت پلتفرم Choon برای هنرمندان این است که به آنها اجازه می‌دهد ۱۰۰ درصد سود را داشته باشند. علاوه بر این، Choon دارای ارز رمزنگاری شده خود به نام NOTES است که ممکن است توسط هنرمندان از راه‌های مختلفی مانند استخراج و قراردادن آنها در شبکه به دست آید.

CHOON BLOCK SOCIAL-بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی

۵.OPEN MUSIC INITIATIVE (OMI)

OMI یک ابتکار غیرانتفاعی از موسسات آکادمیک پیشرو، سازمان‌های موسیقی و صنعت رسانه، سازندگان، فناوران، کارآفرینان و کارشناسان سیاست است که موسیقی را دوست دارند و برای آن ارزش قائل هستند.
اومی (OMI) در حال ایجاد یک پروتکل منبع‌باز برای شناسایی دارندگان و سازندگان حقوق موسیقی است. این پروژه در حال ساخت یک پایگاه‌داده یا یک محصول خاص نیست. نتیجه Omi مشخصات api برای فعال‌کردن قابلیت همکاری پلتفرم صنعتی خواهد بود.

۶.EMUSIC

یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی Emusic است. این پروژه یک پلتفرم توزیع موسیقی و مدیریت حق امتیاز مبتنی بر بلاکچین می‌باشد که به هر هنرمند و طرفدار پاداش می‌دهد. گزینه‌های پلتفرم موسیقی توزیع‌شده این شرکت، پرداخت‌های حق امتیاز فوری، مدیریت حقوق و اطلاعات پیگیری، سرمایه‌گذاری جمعی از طرفداران به هنرمند و پشتیبانی برای دارندگان کپی رایت را می‌دهد. eMusic به طور مشترک با ارائه محتوای انحصاری سازنده، مشوق‌های تبلیغاتی و هزینه‌های ارزان‌تر نسبت به سایت‌های پخش مختلف به طرف‌داران پاداش می‌دهد.

۷.BLOCKPOOL

Blockpool یک شرکت بلاکچین است که کد سفارشی می‌سازد، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد و به ادغام فناوری در سیستم‌های فعلی یک تجارت کمک می‌کند. علاوه بر این، برای افزودن صنایع جایگزین، Blockpool توکن‌های دیجیتالی ایجاد می‌کند، قراردادهای موسیقی خوبی تنظیم می‌کند و مجوزها و حقوق مالکیت مادی را برای تجارت موسیقی دنبال می‌کند. این شرکت به نوازندگان کمک می‌کند تا بلاکچین را در کل تولید، توزیع و روش‌های مدیریتی پیاده‌سازی کنند.

بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی.-BLOCKPOOL

۸.GALA MUSIC

یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی Gala music است. گره موسیقی، در ابتدایی‌ترین مفهوم، مانند شبکه‌ای است که تمام دنیا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. با میزبانی موسیقی در Node خود، می‌توانید هرزمان که شخصی آن آهنگ خاص را پخش می‌کند، درآمد کسب کنید. گره‌ها در دو نوع وجود دارند: گره‌های پخش‌کننده و گره‌های فن.
گره‌های موسیقی با ارز GALA با کارمزد گس ETH معامله می‌شوند. صاحبان شبکه برای میزبانی موسیقی، NFT خود را بر روی شبکه بارگذاری می‌کنند. سپس، هرزمان که کسی آن آهنگ خاص را در گره پخش کند، صاحب گره درآمد کسب می‌کند. خرید ارز دیجیتال GALA از دیگر راه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت موسیقی است.

۹.VEZT

یکی دیگر از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی Vezt نام دارد. یک پلتفرم صدور مجوز موسیقی مبتنی بر بلاکچین است که به سازندگان موسیقی این امکان را می‌دهد تا دسترسی آهنگ‌های خود را به طرفداران و سایر هنرمندان بدهد. هر هنرمند یا ترانه‌سرا می‌تواند آثار خود را در پلتفرم Vezt آپلود کند، جایی که به طور ایمن در یک پایگاه‌داده غیرمتمرکز ذخیره می‌شود.
Vezt راه آسانی را برای یافتن آهنگ‌های جدید فراهم می‌کند. همچنین این پروژه به نوازندگان بااستعداد این امکان را می‌دهد که از ساخته‌های خود درآمد کسب کنند و درعین‌حال از آنها در برابر ادعاهای نقض کپی‌رایت محافظت ‌کند. پلتفرم Vezt از قراردادهای هوشمند ساخته شده بر روی فناوری بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند. این پروژه به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای و به طور ایمن مالکیت دارایی‌های دیجیتال مانند آهنگ‌های موسیقی را در شبکه بلاکچین منتقل کنند.

جمع‌بندی

پروژه‌های متعددی در تلاش هستند تا صنعت موسیقی را که برای مدت طولانی تحت سلطه تعداد کمی از بازیکنان بوده است، متحول کنند. قراردادن موسیقی بر روی بلاکچین، حقوق و ارزش را در دست هنرمندان قرار می‌دهد. این پروژه‌ها تکنیکی برای تعامل سفارشی بیشتر بین هنرمندان و طرفداران فراهم می‌کند. به نظر ما، این ۹ پروژه بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: