اخبار روز

یک هکر با پروپوزال مخرب خود توانست ۱.۰۸ میلیون دلار از پلتفرم اودیوس به سرقت ببرد

یک هکر با پروپوزال مخرب خود توانست ۱.۰۸ میلیون دلار از پلتفرم اودیوس به سرقت ببرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.89 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

درخواست انتقال ۱۸ میلیون ارز دیجیتال بومی پلتفرم اودیوس (Audius) به ارزش ۶.۱ میلیون دلار با یک پروپوزال مخرب مورد سوءاستفاده قرار گرفت. پیشنهاد‌های در جامعه کریپتو به معنای تصمیمات مبتنی بر اجماع هستند. بااین‌حال، تصویب یک پیشنهاد حاکمیتی مخرب در پلتفرم موسیقی غیرمتمرکز اودیوس (Auduis)، منجر به انتقال ارز دیجیتال‌هایی به ارزش یک میلیون دلار به حساب یک هکر فرصت‌طلب شد.

رونیل رامبورگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم اودیوس توضیح داد که جامعه کاربران ما یک پیشنهاد یا پروپوزال مخرب را تصویب نکرد. او می‌گوید که این فقط یک سوءاستفاده بود و نه پیشنهادی که از طریق ابزار قانونی تصویب شده باشد. بنابراین سیستم حاکمیتی برای نقطه ورود و انجام حمله هکری مورد سوءاستفاده قرار گرفت. اودیوس پس از افشای این خبر به‌سرعت مبادله تمام قراردادهای هوشمند و ارز دیجیتال اودیوس خود در بلاکچین اتریوم را متوقف کرد تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود. بااین‌حال، شرکت اودیوس پس از مدت کوتاهی انتقال ارز دیجیتال Audius را از سر گرفت اما برگشت سایر قراردادهای هوشمند را به بعد از بررسی کامل و کاهش آسیب‌پذیری موکول کرد.

این هکر قصد داشت با پیشنهاد حاکمیتی مخرب خود ۱۸ میلیون ارز دیجیتال اودیوس به ارزش نزدیک به ۶ میلیون دلار را از خزانه خارج کند. اما تراکنش مخرب وی فوراً شناسایی و متوقف شد و تنها موفق به انتقال ۱.۰۸ میلیون دلار شد. سرمایه‌گذاران هنوز در مورد وجوه دزدیده شده اطلاعات کاملی دریافت نکرده‌اند. اما رامبورگ تأکید کرد که علت اصلی این سوءاستفاده شناسایی شده است و حمله مشابهی در کار نخواهد بود. خزانه کاربران نیز از خزانه خود پلتفرم اودیوس جداست، بنابراین وجوه باقی‌مانده از هرگونه خطری مصون هستند.

در همین راستا بنیاد یوگا، خالق مجموعه NFT میمون‌های کسل نیز درباره حمله هماهنگ به حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد. یوگا لبز از کاربران خود خواست کاملاً هوشیار و مراقب باشند.