از نگاه هلواکس

بیوگرافی گری گنسلر دشمن سرسخت ارزهای دیجیتال

بیوگرافی گری گنسلر دشمن سرسخت ارزهای دیجیتال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.95 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

گری گنسلر (Gary Gensler) زاده ۱۸ اکتبر ۱۹۵۷ یک مقام دولتی آمریکایی و بانکدار سابق سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس است. این فرد هم‌اکنون به‌عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) فعالیت می‌کند. گنسلر قبلا تیم بررسی آژانس فدرال رزرو، بانکداری و تنظیم‌کننده اوراق بهادار را رهبری می‌کرد. او قبل از انتصاب، استاد کاربرد اقتصاد جهانی و مدیریت در دانشکده مدیریت اسلون MIT بود. با مجله اینترنتی هلواکس همراه شوید تا بیوگرافی Gary Gensler، این دشمن سرسخت ارزهای دیجیتال را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

سنین جوانی و تحصیل گری گنسلر

گنسلر در یک خانواده یهودی در شهر بالتیمور ایالت مریلند به دنیا آمد. او یکی از پنج فرزند جین و سام گنسلر به‌شمار می‌آید. سم گنسلر فروشنده سیگار و ماشین پین بال در کافه‌های محلی بود. همچنین پدر او عامل اولین برخوردهای گری گنسلر با امور مالی دنیای واقعی است. پدر گنسلر، او را به بارهای بالتیمور می‌برد تا سکه‌های پنج سنتی موجود در دستگاه‌های فروش خودکار را بشمارد.
جنسلر در سال ۱۹۷۵ از دبیرستان Pikesville فارغ التحصیل شد. جایی که بعدا جایزه فارغ‌التحصیل برجسته و نمونه را دریافت کرد. او پس از سه سال تحصیل در مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا با مدرک اقتصاد فارغ‌التحصیلی خود را جشن گرفت. همچنین مدرک لیسانسی در رشته مدیریت تجاری در همان سال دریافت کرد. برادر دوقلوی گنسلر نیز در دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به تحصیل بود.

مسیر شغلی گری گنسلر

در سال ۱۹۷۹، گنسلر به گلدمن ساکس پیوست و ۱۸ سال را در آنجا گذراند. در ۳۰ سالگی، او به یکی از جوان‌ترین افرادی تبدیل شد که در آن زمان در شرکت شریک شد. او در دهه ۱۹۸۰ به‌عنوان یک بانکدار برتر در حوزه ادغام و تملک فعالیت کرد. همچنین او مسئولیت تلاش‌های گلدمن در مشاوره شرکت‌های رسانه‌ای را بر عهده گرفت. او بعدها به تجارت و امور مالی ورود کرد و در توکیو فعالیت داشت. جایی که او مدیریت درآمد ثابت و تجارت ارز شرکت را بر عهده گرفت.
گنسلر بعدها رهبر تیمی شد که به لیگ ملی فوتبال در گرفتن پرسودترین معامله در آن زمان در تاریخ تلویزیون کمک کرد. این امر، قراردادی ۳.۶ میلیارد دلاری را برای فروش حقوق ورزشی تلویزیونی در NFL به دست آورد. این یکی از مهم‌ترین کارهای Gary Gensler در گلدمن ساکس بود.
آخرین نقش گنسلر در گلدمن ساکس به‌عنوان یکی از مدیران مالی و مسئول کنترل‌کنندگان و خزانه‌داری در سراسر جهان بود. گنسلر پس از ۱۸ سال، گلدمن را ترک کرد. زمانی که توسط رئیس‌جمهور بیل کلینتون نامزد و توسط سنای ایالات متحده به‌عنوان دستیار وزیر خزانه‌داری تایید شد. همچنین او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ در هیئت مدیره دانشگاه انتفاعی Strayer Education خدمت می‌کرد.

گری گنسلر

خدمات عمومی انجام شده توسط گری گنسلر

گنسلر از دهه ۱۹۹۰ در نقش‌های دولتی مختلفی خدمت کرده است.

وزارت خزانه‌داری

گنسلر از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌عنوان دستیار وزیر برای بازارهای مالی خدمت کرد. سپس از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ به‌عنوان معاون وزیر دارایی داخلی به کار گرفته شد. در آنجا او سیاست‌های دولت فدرال برای مدیریت بدهی و فروش اوراق بهادار دولتی ایالات متحده را اجرا می‌کرد. در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، در زمان وزیر خزانه‌داری لارنس سامرز، گنسلر برای تصویب قانون نوسازی آتی کالا تلاش خود را به کار گرفت. این قانون، مشتقات خارج از بورس را از مقررات مستثنی می‌کرد.
گری گنسلر به‌عنوان معاون وزیر خزانه‌داری در امور مالی داخلی، به رابرت روبین و لارنس سامرز وزرای خزانه‌داری کمک ارائه می‌داد. این کمک‌ها در مورد موارد زیر بودند:
– جنبه‌های‌ مالی داخلی، از جمله تدوین سیاست و قوانین در زمینه موسسات مالی
– مدیریت بدهی عمومی
– بازارهای سرمایه
– خدمات مدیریت مالی دولت
– وام‌های فدرال
– امور مالی شرکت‌های تحت حمایت دولت
– توسعه جامعه
در حین خدمت در وزارت خزانه‌داری، گنسلر به دلیل خدماتش بالاترین افتخار آژانس، جایزه الکساندر همیلتون را دریافت کرد.

ساربنز-آکسلی

در سال ۲۰۰۱، گنسلر به کارکنان سناتور ایالات متحده، پل ساربانز که رئیس کمیته بانکداری سنا بود، به‌عنوان مشاور ارشد پیوست. در این مجمع او به نگارش قانون ساربنز-آکسلی کمک کرد. این قانون باعث تشدید استانداردهای حسابداری در پی رسوایی‌های انرون و ورلدکام شد.

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)

باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت، قصد خود را برای معرفی Gary Gensler به‌عنوان یازدهمین رئیس CFTC در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۸ اعلام کرد. نامزدی او به طور رسمی در ۲۰ ژانویه ۲۰۰۹ به سنای ایالات متحده فرستاده شد.
در اوایل برخی مخالفت‌های اولیه با نامزدی گری گنسلر در میان اعضای مترقی گروه دموکرات وجود داشت. اما در نهایت گنسلر توسط مجلس سنای ایالات متحده با رای ۸۸ رای موافق و ۶ رای مخالف تایید شد. او در ۲۶ می ۲۰۰۹ سوگند یاد کرد و متعهد شد که برای “رفع فوری شکاف‌های موجود در قوانین برای ایجاد شفافیت و مقررات مورد نیاز در بازار مشتقه‌های خارج از بورس به منظور کاهش ریسک، تقویت یکپارچگی بازار و محافظت از سرمایه‌گذاران” تلاش کند. بعدها او به‌عنوان “یکی از اصلاح‌طلبان برجسته پس از بحران مالی” توصیف شد.

گری گنسلر خدمات

نظرات گری گنسلر درباره ارز دیجیتال

در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱، گنسلر در مقابل کمیته امور بانکی، مسکن و امور شهری سنای ایالات متحده شهادت داد. در این جلسه او گفت که SEC به افزایش کارکنان زیادی برای رسیدگی به نگرانی‌های نظارتی مربوط به ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال نیاز دارد. گنسلر در آن زمان بازار ارزهای دیجیتال را به یک “غرب وحشی” تشبیه کرد.
در ۲۱ سپتامبر، او به واشنگتن پست گفت که اکثر پروژه‌های ارزهای دیجیتال که با اوراق بهادار سروکار دارند باید تحت حیطه نظارتی SEC قرار گیرند. اگرچه کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) که او رئیس سابق آن بود، برای برخی از آن‌ها مناسب‌تر بود.
در ۵ اکتبر، گری گنسلر در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد که SEC هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال ندارد. در ۱۵ اکتبر، SEC اولین صندوق قابل معامله در مبادلات آتی بیت کوین را در ایالات متحده تصویب کرد. این امر پس از آن بود که گنسلر در آگوست گذشته اعلام کرد از انجام این کار پشتیبانی می‌کند. اما گنسلر همچنان با تایید ETFهای بیت ‌کوین به‌دلیل باقی‌ماندن بیت ‌کوین در معرض تقلب و دستکاری بازار مخالف است.

عقاید مطبوعات و گنسلر درباره ارز دیجیتال

اکونومیست خطرات ناشی از امور مالی غیرمتمرکز و دارایی‌های رمزنگاری شده به ارزش ۲.۵ تریلیون دلار را به‌عنوان چالشی برای گنسلر در سال ۲۰۲۲ قرار داد. در ۴ آوریل ۲۰۲۲، Gary Gensler اعلام کرد که SEC ثبت و تنظیم مبادلات ارزهای دیجیتال را در کنفرانس انجمن دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا انجام خواهد داد.
در ۱۱ مه، گنسلر در مصاحبه‌ای با Bloomberg News اظهار داشت که صرافی‌های ارز دیجیتال برخلاف منافع مشتریان خود، بازارساز هستند. این مصاحبه پس از هشدار به کمیته فرعی تخصیصات مالی مجلس نمایندگان آمریکا و دولت در خصوص ارزهای دیجیتال بوده است.
گنسلر در کمیته فرعی تخصیص بودجه مجلس ایالات متحده در مورد خدمات مالی و دولت عمومی در ۱۸ مه، شهادت داد. سپس در یک کنفرانس مطبوعاتی به‌عنوان هشدار اعلام کرد که بسیاری از ارزهای دیجیتال در حال شکست خواهند بود. گری گنسلر ابراز نگرانی کرد که این امر می‌تواند اعتماد به بازارهای مالی سنتی را تضعیف کند.

نظرات درباره ارزهای دیجیتال گری گنسلر

جمع‌بندی

گری گنسلر درحال‌حاضر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به‌شمار می‌آید. او سابقه درخشانی در بحث مدیریت مالی و اقتصاد دارد. گلدمن ساکس و کمیسیون معاملات آتی کالا از شرکت‌ها و سازمان‌هایی بوده‌اند که او در آن‌ها کار کرده است. گنسلر نسبت به ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی سخت‌گیر می‌باشد و چندان اعتمادی به امنیت، هدف‌ها و شفافیت آن‌ها ندارد.