اخبار روز

رئیس SEC می‌گوید تنظیم رمز ارزها یک ضرورت است و دلیلی برای رفتار متفاوت با بازار کریپتو وجود ندارد

رئیس SEC می‌گوید تنظیم رمز ارزها یک ضرورت است و دلیلی برای رفتار متفاوت با بازار کریپتو وجود ندارد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.95 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

گری گنسلر، رئیس SEC می‌گوید که برای ثبت و تنظیم رمز ارزها تلاش خواهد کرد. وی معتقد است دلیلی برای رفتار متفاوت با بازار کریپتو وجود ندارد، آن هم فقط به این دلیل که از یک فناوری متفاوت استفاده می‌کند. او برای ثبت و تنظیم پلتفرم‌های رمزنگاری تلاش خواهد کرد و می‌خواهد رمز ارزها را در صورت لزوم به‌عنوان اوراق بهادار ثبت کند.

رئیس SEC در توییتر نوشت: «ما برای محافظت از یکپارچگی بازارهای سرمایه خود قوانینی داریم تا در برابر تقلب و دست‌کاری ایمن شویم. با تنظیم رمز ارزها، بازار ارز دیجیتال نیز قوانین محافظت از سرمایه‌گذاران و استانداردهای ما را رعایت کرده و باعث جلب اعتماد بیشتر مردم به فضای کریپتو خواهد شد.»

گنسلر توییت ویدیویی خود را با ذکر مختصری از تاریخچه تجارت آغاز کرد. او گفت: «وقتی الآن در بازار سهام معامله می‌کنید، از حمایت‌های خاصی برخوردار می‌شوید. اما در دهه ۱۹۲۰ بازار بورس و اوراق بهادار نیز مملو از تقلب و دست‌کاری بود. ولی بازارهای سرمایه آمریکا با گذشت زمان به استانداردی برابر با طلا تبدیل شده‌اند. زیرا سرمایه‌گذاران به آن‌ها ایمان دارند؛ آن‌ها کامل نیستند اما امتحان خود را پس داده‌اند.»

رئیس SEC با گره زدن تاریخچه بازارهای سهام به پلتفرم‌های رمزنگاری، استدلال می‌کند که ارزهای دیجیتال مانند بازارهای سهام، خریداران و فروشندگان را گرد هم می‌آورند. او می‌افزاید که این پلتفرم‌ها اغلب ده‌ها میلیون مشتری خرد دارند که بدون مراجعه به دلال و مستقیماً روی خود پلتفرم معامله می‌کنند. گنسلر می‌گوید SEC با تنظیم رمز ارزها فقط می‌خواهد از محافظت این پلتفرم‌ها برای مشتریان اطمینان حاصل کند.

گنسلر در پایان گفت: «منطقی نیست که فقط به دلیل استفاده رمز ارزها از یک فناوری متفاوت، با آنها متفاوت رفتار کنیم. اگر این کار را بکنیم مانند این است که بگوییم رانندگان خودروهای برقی به کمربند ایمنی نیاز ندارند، زیرا از بنزین استفاده نمی‌کنند.»