از نگاه هلواکس

رده‌بندی دارندگان بیت کوین | سلطان بیت کوین کیست؟

رده‌بندی دارندگان بیت کوین | سلطان بیت کوین کیست؟
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.74 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

رمز ارز بیت کوین اولین کریپتوکارنسی جهان به شمار می‌رود که امروزه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر آن را دارند. باوجود گستردگی مالکیت این رمز ارز، اما به صورت یکنواخت توزیع نشده است. درواقع، حدود یک سوم موجودی فعلی بیت کوین در اختیار تنها یک درصد از دارندگان بیت کوین می‌باشد. اما سلطان بیت کوین چه کسانی هستند؟ در ادامه این مطلب با مهم‌ترین میلیاردرهای حوزه ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد.

ساتوشی ناکاموتو

اولین شخص حاضر در این لیست ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) نام دارد که در واقع کسی نمی‌داند این شخص کیست. ساتوشی ناکاموتو به فردی یا افرادی گفته می‌شود که بیت کوین را خلق و تاثیر فوق‌العاده‌ آن را بر بازار ارز دیجیتال ایجاد کرده است. باوجود اینکه افراد زیادی ادعا کرده‌اند که خالق واقعی و سلطان بیت کوین هستند، اما هویت اصلی ناکاموتو تا به امروز برای کسی آشکار نشده است.
ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ موفق شد که بیت کوین را خلق کند. از آن زمان تاکنون، استخراج بیش از ۱,۱۲۵,۱۵۰ توکن بیت کوین به وی نسبت داده شده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که ساتوشی ناکاموتو بیش از نیمی از این مقدار توکن بیت کوین را نگه داشته است که ارزشی معادل تقریبا ۳۰ میلیارد دلار امروز دارد. بنابراین می‌توان گفت که ساتوشی ناکاموتو یکی از ثروتمندترین دارندگان بیت کوین در جهان است.

سلطان بیت کوین

بری سیلبرت

بری سیلبرت (Barry Silbert) را می‌توان سلطان بیت کوین، بنیانگذار و مدیرعامل «گروه ارز دیجیتال» (Digital Currency Group) دانست. سیلبرت ایجاد پیشرفت‌های مبتنی بر بلاکچین و پشتیبانی از آنها را هدف قرار داده است. گروه ارز دیجیتال متشکل از چندین شرکت است که یکی از آنها سرمایه‌گذاری و نقدینگی را تامین می‌کند. این مجموعه توانسته است در بیش از ۲۰۰ شرکت جدید که در زمینه رمز ارز فعالیت می‌کنند سرمایه‌گذاری کند. گروه ارز دیجیتال همچنین موفق به خریداری کوین دسک (CoinDesk) و کوین بیس (Coinbase) شده است. کوین دسک یک شرکت پیشرو در زمینه اخبار مرتبط با رمز ارز و کوین بیس یک صرافی بسیار محبوب می‌باشد.
این که بری سیلبرت به عنوان یکی از دارندگان بیت کوین چه میزان از این رمز ارز را مالک است معلوم نیست. اما یکی از شرکت‌های سیلبرت با عنوان گری اسکیل (Greyscale) بیش از ۶۵۰ هزار بیت کوین دارد. این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این میزان از دارایی بیت کوین معادل حدودا ۲۵ میلیارد دلار آمریکا است.

کامرون و تایلر وینکلووس

دوقلوهای وینکلووس (The Winklevoss Twins) بنیانگذاران صرافی رمز ارز جمینی (Gemini) و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری وینکلووس کپیتال هستند. این دوقلوهای ثروتمند با مارک زاکربرگ درباره ایجاد فیسبوک درگیری حقوقی ایجاد کردند و به واسطه همین امر هم شخصیت‌های شناخته شده‌ای به شمار می‌روند.
دوقلوهای وینکلووس در سال ۲۰۱۳ مدعی شدند که مالک ۱۱ میلیون دلار ارز دیجیتال هستند که آنها را از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خود کسب کرده‌اند. آنها همچنین در سال ۲۰۱۹ در یک صرافی رمز ارز دیگر به نام بلاکفای نیز سرمایه‌گذاری کردند. این برادران در طول سال‌ها دارایی بیت کوین خود را حفظ کردند. پس از رونق صنعت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰، برادران وینکلووس به دارندگان بیت کوین با ثروتی بالغ بر ۶ میلیارد دلار تبدیل شدند.

سلطان بیت کوین-دوقلوهای وینکلووس

سم بنکمن فراید

در این لیست از میلیاردرهای بیت کوین سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) جای می‌گیرد. وی در سال ۲۰۱۴ از دانشگاه ام‌آی‌تی فارغ‌التحصیل و پس از پنج سال شرکت (FTX) را بنیانگذاری کرد. این شرکت در در زمینه صرافی رمزارز فعالیت می‌کند. این شخصیت که به‌عنوان یکی از دارندگان بیت کوین شناخته می‌شود شرکت تجارت رمز‌ارز آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را در سال ۲۰۱۷ بنیانگذاری کرد.
پس از آن دیگر محدودیتی برای فعالیت‌های فراید در زمینه جمع‌آوری رمزارز وجود نداشت. او همچنان بدون وقفه به این کار ادامه می‌دهد. سم بنکمن فراید در سال ۲۰۱۸ خرید بیت کوین را آغاز کرد. امروز ارزش دارایی‌های فراید بیش از۲۲.۵ میلیارد دلار است.

سم بنکمن- سلطان بیت کوین

تیم دریپر

تیم دریپر (Tim Draper) یکی دیگر از سلاطین بیت کوین، سرمایه‌گذار آمریکایی و بنیانگذار دانشگاه دریپر است. تیم دریپر از دهه ۱۹۸۰ شروع به سرمایه‌گذاری‌های اولیه در شرکت‌هایی همچون تسلا، اسکایپ و بیس کوین کرد‌. این شرکت‌ها الان به نام‌های شناخته شده‌ای در جهان تبدیل شده‌اند. این سلطان بیت کوین سرمایه‌گذاری زود هنگام خود را در بیت کوین هم آغاز کرد. او اکنون به‌عنوان یک میلیارد و یکی از دارندگان بیت کوین شناخته می‌شود.
Tim Draper در سال ۲۰۱۴ چیزی حدود ۳۰ هزار بیت کوین را با قیمت ۱۹ میلیون دلار خریداری کرد. با وجود اینکه یک سرمایه‌گذاری بزرگ انجام داد، اما برای وی بسیار نتیجه‌بخش بود. این میزان بیت کوین امروز ارزشی بیش از یک میلیارد دلار برای تیم دریپر به همراه داشته است.

مایکل جی سیلور

مایکل جی سیلور (Michael J. Saylor) فعالیت خود را با رمز ارز دیجیتال آغاز نکرد. وی ابتدا در سال ۱۹۸۹ مایکرواستراتژی (MicroStrategy) را بنیانگذاری کرد. این شرکت در زمینه خدمات فضای ابری و ارائه برنامه‌های نرم‌افزاری مختلف به مشتریان فعالیت می‌کند. اما پس از مدتی مایکرواستراتژی با یک ضرر ۶ میلیارد دلاری به طورکامل از هم فرو پاشید.
در سال ۲۰۱۹، سیلور دست به یک ریسک بزرگ زد و یک سرمایه‌گذاری عجیب در بیت کوین انجام داد. برای همین است که این شخصیت در لیست رده‌بندی دارندگان بیت کوین قرار دارد. چراکه مایکل مالک ۱۷۷۰۰ بیت کوین و شرکت مایکرواستراتژی نیز دارای ۱۲۰ هزار بیت کوین است. ارزش این میزان بیت کوین در حال حاضر حدود ۴.۸ میلیارد دلار می‌باشد. سرمایه‌گذاری پرریسک مایکل نتیجه‌بخش بوده و اکنون وی یکی از سلاطین بیت کوین به شمار می‌رود.

سلطان بیت کوین- مایکل جی سیلور

گوین اندرسن

پس از معرفی رمز ارز بیت کوین در سال ۲۰۰۹، گوین اندرسن (Gavin Andresen) تعداد ۱۰ هزار بیت کوین را تنها با قیمت ۵۰ دلار خریداری کرد. بنابراین گوین اندرسن به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اولیه این رمز ارز معرفی می‌شود. به اعتقاد برخی، اندرسن خالق اصلی بیت کوین و ساتوشی ناکاموتو واقعی است. با وجود اینکه اندرسن این مسئله را رد کرده اما ادعا می‌کند که با ساتوشی ناکاموتو دوست است. پس از ناپدید شدن ناگهانی ساتوشی ناکاموتو، اندرسن مسئول توسعه رمزارز بیت کوین به گونه‌ای که الان شاهد آن هستیم بوده است.
اندرسن به‌عنوان میراث‌دار بیت کوین توسط ناکاموتو انتخاب شد و با از بین بردن هر گونه نقص، زیرساخت‌های این رمز ارز را تکمیل کرد. بنابراین به جرات می‌توان گفت که گوین اندرسن به‌عنوان یکی از میلیاردرهای برتر، دارندگان بیت کوین و همچنین یکی از توسعه‌دهندگان اصلی این ارز دیجیتال بوده است.

برایان آرمسترانگ

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) در سال ۲۰۱۲ به همراه شریک تجاری خود فرد اهرسام (Fred Ehrsam) شرکت کوین بیس را بنیانگذاری کردند. شرکت کوین بیس با حدود ۷۳ میلیون کاربر در سراسر جهان یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های رمزارز به شمار می‌رود.
فرد اهرسام در سال ۲۰۱۷ از کوین بیس کنار رفت، اما برایان آرمسترانگ فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل در این شرکت ادامه داد. وی ۱۹ درصد از سهام این صرافی را در اختیار دارد که دارای ارزشی بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. با وجود اینکه کسی نمیداند که برایان آرمسترانگ مالک چه میزان بیت کوین است. اما به نظر می‌رسد که مقدار قابل‌توجهی دارایی خود را در قالب رمزارز دارد. بنابراین به‌عنوان یکی از ثروتمندان و دارندگان بیت کوین در این لیست معرفی می‌شود.

سلطان بیت کوین -برایان ارمسترانگ

جمع‌بندی

از زمان خلق بیت کوین در سال ۲۰۰۹ کمتر کسی تصورش را می‌کرد که روزی این رمز ارز ارزش این چنینی پیدا کند. آنهایی هم که در آن زمان ریسک را پذیرفته و روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کردند امروز به ثروتمندترین دارندگان بیت کوین تبدیل شدند. از جمله این افراد می‌توان به دوقلوهای وینکلووس، گوین اندرسن، ساتوشی ناکاموتو، سم بنکمن فراید، برایان آرمسترانگ، مایکل جی سیلور، تیم دریپر و بری سیلبرت اشاره کرد. در برخی موارد یک ریسک پرخطر می‌تواند افراد را از فرش به عرش برساند. همان کاری که این ثروتمندان زمانی انجام دادند.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: