از نگاه هلواکس

کیمچی پرمیوم و رابطه آن با آربیتراژ

کیمچی پرمیوم و رابطه آن با آربیتراژ
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.23 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

کیمچی پرمیوم کره جنوبی یک فرصت آربیتراژ بسیار معقول برای معامله‌گران در همه جا می‌باشد. در سال‌های گذشته، قیمت بیت کوین در کره جنوبی در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار بالاتر بوده است. این امر به معامله‌گران در همه جا اجازه داد تا تقریبا بدون هیچ ریسکی به سود زیادی دست یابند. چه مبتدی باشید و چه یک معامله‌گر خبره ارزهای دیجیتال، طبق گفته حرفه‌ای‌ها، تجارت آربیتراژ بدون ریسک یک استراتژی سودآور است. در این مقاله از هلواکس مگ به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

کیمچی پرمیوم چیست؟

کیمچی پرمیوم افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی کره جنوبی توصیف می‌کند. «پرمیوم» در کریپتو زمانی است که قیمت بازار، بالاتر از ارزش خالص دارایی آن باشد. معامله‌گران به شوخی نام آن را یکی از محبوب‌ترین مخلفات تخمیری کره جنوبی، کیمچی گذاشتند. ارزهای دیجیتال در کره جنوبی به دلیل تاخیر در انتقال پول به داخل و خارج از طریق دلار، معاملات با تاخیر بیشتری انجام می‌شود. عقب‌ماندگی تقاضا به طور موقت قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد. این تاخیرها بیشتر به دلیل کنترل سرمایه و مقررات مالی کره جنوبی است. علاقه زیاد این کشور به فناوری جدید نیز باعث شد تا آنها از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استقبال کنند.
بانک‌ها و سازمان‌های نظارتی جریان نقدی کشور را محدود می‌کنند. این امر باعث می‌شود که معامله‌گران کره جنوبی نتوانند شکاف قیمت‌ها را کم نمایند. در حالی که مقررات اقتصاد کره جنوبی را باثبات نگه می‌دارد، معاملات را برای معامله‌گران کره جنوبی خسته کننده می‌کند. برای معامله‌گران خارجی، kimchi premium فرصت‌های آربیتراژ سودآور و کم خطر ایجاد کرده است. همچنین در مقایسه با سایر روش‌ها، آربیتراژ ماندگاری بالایی دارد.

تاریخچه کیمچی پرمیوم

طبق گزارشی از دانشگاه کلگری، kimchi premium برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ ظاهر شد. یافته‌های این گزارش نشان داده است که میانگین استفاده از کیمچی پرمیوم اوایل سال ۲۰۱۶ تا اوایل سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴.۸ درصد بود. همچنین بالاترین میزان آن در ژانویه ۲۰۱۸ به ۵۵ درصد رسیده است. کلمه کیمچی در کیمچی پرمیوم به غذای معروف ترشی کلم کره‌ای که به همین نام است، اشاره دارد. یکی از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال در کره جنوبی به دلیل مسائل امنیت ملی و تهدیدات کره شمالی است. مناطقی که دارای عدم قطعیت یا ریسک ژئوپلیتیکی هستند، اغلب به بیت کوین نگاه می‌کنند؛ زیرا ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند. سایر عوامل موثر بر حق بیمه کیمچی علاقه شهروندان کره جنوبی به فناوری و پرداخت آنلاین است.
در اوایل سال ۲۰۲۳، kimchi premium به تخفیف کیمچی تبدیل شد. از اواخر سال ۲۰۲۲ در اختلاف قیمت منفی (حدود -۰.۲۴٪) باقی مانده است. با این حال، از امروز، بیت کوین با قیمت ۲۲۳۶۹ دلار در Coinbase (و سایر صرافی‌های خارجی) معامله می‌شود. در همین حال، بیت کوین در صرافی کره‌ای Bithumb با قیمت ۲۲۹۲۴ دلار معامله می‌گردد. این حدود ۲.۴۸ درصد اختلاف قیمت است.

کیمچی پرمیوم

رابطه کیمچی پرمیوم و آربیتراژ

آربیتراژ فرآیندی است که در آن سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند از تفاوت قیمت در یک کالا در مبادلات مختلف سود ببرند. معمولا kimchi premium با معامله‌گرانی که به دنبال تفاوت در نرخ ارز برای شناسایی فرصت‌های آربیتراژ هستند، در ارتباط می‌باشد. در کیمچی پرمیوم، معامله‌گران ارزهای دیجیتال بیت کوین را در مبادلات خارجی می‌خرند و سپس برای سود بیشتر به بازار کره جنوبی می‌فروشند.
روند آربیتراژ برای کره جنوبی چندان ساده نیست. برای اینکه معامله‌گران کره جنوبی بتوانند ارز دیجیتال را در یک صرافی بین‌المللی بخرند، ابتدا باید ارز کره جنوبی خود را با ارز کشور دیگری مبادله کنند. با این حال، فرآیند مبادله می‌تواند زمان ببرد که ریسک را افزایش می‌دهد؛ زیرا قیمت‌های کریپتو بی‌ثبات هستند و مکررا در نوسان هستند.
از آنجایی‌ که کره جنوبی در طول سال‌ها کنترل سرمایه زیادی را اعمال کرده است، مبادله پول در بازارهای بین‌المللی نیز می‌تواند معامله‌گران کره جنوبی را در معرض مالیات قرار دهد. این مالیات‌ها با محدودیت‌های سالانه در معاملات بین‌المللی و سایر هزینه‌هایی که بخشی از فرآیند آربیتراژ هستند، ترکیب می‌شوند.

رابطه کیمچی پرمیوم و آربیتراژ

کیمچی پرمیوم چگونه کار می‌کند؟

کیمچی پرمیوم به دلیل کنترل سرمایه و محدودکنندگی‌ مالی‌ که دولت کره جنوبی ایجاد کرد، به وجود آمده است. دولت کره جنوبی مقرراتی را وضع کرده که میزان سرمایه ورودی و خروجی این کشور را کاهش می‌دهد. کره جنوبی این محدودیت‌ها را برای تضمین ثبات اقتصادی در بازارهای کره و محدود کردن نفوذ خارجی بر سرمایه‌گذاری‌های داخلی خود اعمال کرد.
کنترل‌های سرمایه‌ای که توسط دولت کره اعمال شده است، انتقال حجم زیادی از ارزهای دیجیتال را برای صرافی‌ها دشوار می‌کند. همچنین توانایی کره جنوبی را برای خرید ارز دیجیتال در مبادلات خارجی محدود می‌نماید. این قوانین سختگیرانه و محبوبیت سریع در حال ‌رشد ارزهای دیجیتال، به افزایش قیمت‌ها در کره نسبت به سایر بازارها کمک کرده است.

آربیتراژ چگونه کار می‌کند؟

ترید آربیتراژ استراتژی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا دارایی مشابه را با قیمت متفاوتی بخرند و بفروشند. زمانی که بازارها ناکارآمد هستند و قیمت‌های متفاوتی برای یک دارایی (یا مشابه آن) دارند، آربیتراژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. معامله‌گرانی که این ناسازگاری‌ها را تشخیص می‌دهند و از معاملات آربیتراژ استفاده می‌کنند، آربیتراژور هستند. معمولا دارایی‌های خرید و فروش آربیتاژورها ناهماهنگی قیمت را برطرف می‌کند. تقاضای بالاتر قیمت‌ها را همسو می‌نماید و کارایی بازار را بهبود می‌بخشد. بیشتر فرصت‌های آربیتراژ آنقدر کوتاه هستند که به راحتی نادیده گرفته می‌شوند. کاربران کره جنوبی با استفاده از کیمچی پرمیوم و آربیتراژ سود بالایی کسب می‌کنند.
این استراتژی معاملاتی برای معامله گران عالی است، زیرا تقریبا سود بدون ریسک را تضمین می‌کند. این نوع ترید کاملا قانونی است، زیرا از کسی سوءاستفاده نمی‌کند. از آنجایی که معامله بسیار سریع اتفاق می‌افتد، خطر تغییرات ناگهانی قیمت کمی وجود دارد. معامله‌گران می‌توانند از طریق چندین حرکت آربیتراژ سود قابل توجهی کسب کنند. بسیاری از آربیتراژورها از کمک نرم‌افزارهای پیچیده نیز استفاده می‌کنند.

آیا کیمچی پرمیوم برای افراد خارجی قانونی است؟

کیمچی پرمیوم غیرقانونی نیست و برای ترید آربیتراژ استفاده می‌شود. با این حال، معامله‌گران باید از قوانین و مقررات سختگیرانه ارز خارجی کره جنوبی آگاه باشند. تجارت آربیتراژ با حق بیمه کیمچی کمی پیچیده‌تر است. تراکنش‌های داخل و خارج از کره جنوبی زمان بر می‌باشد و این کشور فقط به تجارت داخلی کریپتو اجازه می‌دهد. این بدان معناست که برای ترید باید یک حساب بانکی داخلی جدید در کره جنوبی ایجاد کنید. معامله‌گران باید تمام معاملات ارزی خود را که بیش از ۵۰۰۰ دلار است به بانک کره جنوبی خود گزارش دهند.
ارزهای دیجیتال تابع «قانون تجارت خارجی» و «قانون گمرک» کشور کره جنوبی می‌باشند. همچنین قوانین ضد پول‌شویی وجود دارد که از تجارت هر ارز دیجیتال غیرقانونی جلوگیری می‌کند. تا زمانی که همه این مقررات را رعایت کنید، می‌توانید از kimchi premium به عنوان معامله‌گر آربیتراژ استفاده کنید.

کیمچی پرمیوم kimchi premium

جمع‌بندی

کیمچی پرمیوم تفاوت در قیمت دارایی‌های کریپتو بین صرافی‌های کره جنوبی و خارجی است. این تفاوت بیشتر در بیت کوین دیده می‌شود. قیمت‌ها در کره جنوبی به طور قابل توجهی در مقایسه با سایر کشورهای غربی و آسیایی بالاتر است. ترید آربیتراژ استراتژی می‌باشد که برای استفاده از تفاوت قیمت‌های بازار استفاده می‌شود. استفاده از kimchi premium برای افراد خارج از کره جنوبی غیرقانونی نیست؛ اما دولت قوانین سختگیرانه‌ای را برای این امر در نظر گرفته است.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: