اخبار روز

شرکت بلاک‌سک حمله هکرها به پروتکل پارا اسپیس را خنثی کردند

شرکت بلاک‌سک حمله هکرها به پروتکل پارا اسپیس را خنثی کردند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
5 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، بلاک‌سک یک شرکت که در زمینه توسعه زیرساخت‌های امنیتی فعالیت می‌کند از یک حمله به پروتکل پارا اسپیس جلوگیری نموده است.
پاراسپیس یک پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مختلف را در بلاکچین اتریوم قرض بگیرند. همچنین کاربران با این پروتکل می‌توانند از وجوه قرض‌گرفته شده به عنوان وثیقه استفاده کنند.
هکرها نیز با توجه به آسیب‌پذیری قرارداد هوشمند این پروتکل می‌خواستند دارایی‌های زیادی را با وثیقه‌های بسیار پایین قرض بگیرند. با این حال، اولین معامله آن‌ها به دلیل ناکافی بودن کارمزدها شکست خورده و هیچ سرمایه‌ای از پروتکل پارا اسپیس به سرقت نرفت.
در همین حال، پلتفرم بلاک‌سک هک را شناسایی کرد و پروتکل را به موقع تغییر داد تا از سرقت ارزهای دیجیتال توسط هکر جلوگیری شود.
یکی از کارشناسان حوزه امنیت سایبری در این رابطه گفت. اگرچه این دفعه پلتفرم بلاک‌سک توانست با موفقیت از حمله جلوگیری کند، اما آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌های امنیتی همچنان می‌توانند وجود داشته باشند.
او افزود از آن‌جایی که مهاجمان سایبری هر دفعه از روش‌های جدید استفاده می‌کنند. پس شرکت‌ها بایستی به طور منظم اقدامات امنیتی خود را به‌روز کنند تا از تهدیدات احتمالی جلوتر باشند.
پروتکل پارا اسپیس در رابطه با حادثه اخیر گفت: ما به همراه بلاک‌سک توانستیم حمله را شناسایی کنیم. اکنون نیز با اطمینان می‌گوییم که تمام سرمایه و دارایی‌های کاربران ایمن هستند.
پروتکل پارا اسپیس همچنین خاطرنشان کرد که هرگونه تراکنش در این پلتفرم تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود. زیرا آن‌ها در حال حاضر به دنبال رفع آسیب‌پذیری‌های شناسایی‌شده هستند.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: