اخبار روز

بزرگترین کارگزاری برزیل برای مبادله ارزهای دیجیتال از ماه اوت آغاز به کار می‌کند

بزرگترین کارگزاری برزیل برای مبادله ارزهای دیجیتال از ماه اوت آغاز به کار می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
5 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

کارگزاری مبادله ارزهای دیجیتال برزیل موسوم به XP از ماه اوت به مشتریان با مشخصات سرمایه‌گذاری مناسب خدمات ارائه می‌دهد. برای شروع، فقط بیت کوین و اتریوم در دسترس خواهند بود، اگرچه درمجموع ده دارایی دیجیتال تا آغاز سال ۲۰۲۳ به این کارگزاری اضافه خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگترین کارگزاری برزیل یا XP تا یک ماه دیگر شروع به ارائه خدمات رمزنگاری به مشتریان خود خواهد کرد. رابچینی، مدیر محصولات مالی XP می‌گوید این شرکت قصد دارد تا ابتدای سال آینده ده ارز دیجیتال دیگر نیز به پلتفرم خود اضافه کند. او به رشد کریپتو و خود فناوری خوش‌بین است و می‌گوید: «حجم مبادله ارزهای دیجیتال کمی تنزل دارد، پس در ابتدا سفارش‌های کمی خواهیم داشت. اما شاهد رشد سامان‌دهی شده این بازار در طول زمان هستیم. درعین‌حال دیدگاه بلندمدت ما فقط بر قیمت متمرکز نیست، بلکه بر رشد فناوری نیز متمرکز خواهد بود.»

پلتفرم XP برای اولین بار در ماه مه معرفی شد و هم‌اکنون حدود ۳.۶ میلیون مشتری دارد. برزیل به داشتن علاقه فزاینده به ارزهای دیجیتال معروف است و بسیاری از پلتفرم‌های دیگر این کشور نیز خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند. نوبانک شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست که اخیراً با Paxos شریک شد تا امکان خرید بیت کوین و اتریوم را فراهم کند. به‌طورکلی مبادله ارزهای دیجیتال در منطقه آمریکای لاتین بالاست و برزیل نیز از این قاعده مستثنا نیست.

علاوه بر چندین بانک که وارد همکاری با حوزه کریپتو شده‌اند، دولت برزیل نیز در شکل‌دهی نحوه عملکرد کریپتو در برزیل نقش داشته است. مجلس سنای برزیل اخیراً لایحه‌ای مربوط به مقررات ارزهای دیجیتال را تصویب کرد. این لایحه هنوز در صحن علنی به تصویب نرسیده است، اما در صورت تصویب به آژانس‌های نظارتی اجازه می‌دهد تا بر ارائه‌دهندگان خدمات رمزنگاری نظارت کنند. به‌احتمال‌زیاد این بانک مرکزی برزیل است که متصدی نظارت بر مبادله ارزهای دیجیتال خواهد شد.