اخبار روز

استخراج بیت کوین در کشور بوتان با استفاده از انرژی آبی

استخراج بیت کوین در کشور بوتان با استفاده از انرژی آبی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.54 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، استخراج بیت کوین در کشور بوتان در حال انجام است. این کشور با جمعیتی کمتر از ۸۰۰ هزار نفر از رودخانه‌های هیمالیا برای تولید انرژی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کند.
این کشور که بیشتر به دلیل مناظر زیبا شناخته می‌شود، راه‌هایی برای استفاده از پتانسیل عظیم انرژی آبی خود که ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد، یافته است. همچنین با توجه به انرژی آبی ارزان و فراوان، استخراج بیت کوین در کشور بوتان یک مقصد ایده‌آل برای ماینینگ این رمز ارز می‌باشد.
بنابراین کشور بوتان به فهرست بلندبالایی از مناطق از شرق آفریقا تا اسکاندیناوی اضافه می‌شود که بیت کوین را با استفاده از انرژی آبی استخراج می‌کنند.
استخراج بیت کوین در کشور بوتان طبق گفته مقامات این کشور از زمانی آغاز شد که قیمت بیت کوین در آوریل ۲۰۱۹ حدود ۵۰۰۰ دلار بود. لازم به ذکر است که قیمت هر بیت کوین از آن زمان تا کنون به ۲۸۰۰۰ دلار افزایش یافت.
بر اساس گزارش‌ها، مقامات این کشور برای گسترش بیشتر عملیات، مشارکت‌ با شرکت‌های فعال در این حوزه را مورد بررسی قرار داد‌ه‌اند. به عنوان مثال، آن‌ها در حال مذاکره با شرکت استخراج بیتدیر هستند تا فعالیت‌های خود را در این کشور آغاز کند. بر اساس داده‌ها، این مشارکت ظرفیت استخراج شرکت بیتدیر را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهد.
با این حال میزان استخراج بیت کوین در کشور بوتان همچنان نامشخص است. زیرا اطلاعات کمی در مورد مکان و اندازه مزارع ماینینگ آن در دسترس است. همچنین مشخص نیست که چرا دولت تصمیم گرفته این پروژه را از شهروندان یا شرکای بین‌المللی خود مخفی نگه دارد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: