اخبار روز

صرافی ارزهای دیجیتال بیت فینکس مورد حمله فیشینگ قرار گرفت

صرافی ارزهای دیجیتال بیت فینکس مورد حمله فیشینگ قرار گرفت
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.41 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

صرافی ارزهای دیجیتال بیت فینکس در اوایل این هفته با یک حمله فیشینگ به بخش پشتیبانی مشتریان خود مواجه گردید. اگرچه این مشکل اکنون حل شده است، اما چنین حملاتی لزوم افزایش امنیت زیرساخت‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.
صرافی بیت فینکس در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و با ۳ میلیون کاربر فعال به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌ها شناخته می‌شود. این پلتفرم تجاری مستقر در هنگ کنگ همچنین به مشتریانی از ۵۲ کشور در سراسر جهان خدمات ارایه می‌دهد.
این شرکت در ۴ نوامبر در بیانیه‌ای گفت که هکرها یک حمله فیشینگ را به بخش پشتیبانی مشتریان آن انجام داده‌اند.
همچنین از آن ‌جایی که عامل موردنظر فقط به ابزارهای پشتیبانی دسترسی داشت. بنابراین، هکرها از طریق این حمله فیشینگ هیچ داده ارزشمندی را به دست نیاوردند. زیرا آن‌ها فقط می‌توانستند به بخش کوچکی از بردهای پشتیبانی مشتریان دسترسی داشته باشند که حاوی اطلاعات جزیی، ناقص و قدیمی بود.
صرافی ارزهای دیجیتال بیت فینکس همچنین مدعی شد که هیچ یک از سیستم‌های عملیاتی یا زیرساخت پایگاه داده‌ آن‌ها در معرض خطر قرار نگرفته است. علاوه‌براین، تمام دارایی‌های مشتریان سالم و دست نخورده باقی ماندند و در هیچ زمانی در دسترس هکرها نبودند.
بااین‌حال، برخی از حساب‌های شرکت تحت‌تاثیر این حمله قرار گرفتند، ولی صرافی گفت که این حساب‌ها خالی و غیرفعال هستند. هرچند بیت فینکس در آینده نزدیک با صاحبان این حساب‌های آسیب‌دیده تماس خواهد گرفت.
این شرکت همچنین می‌گوید که در حال برنامه‌ریزی برای همکاری با مجریان قانون به منظور ردیابی عاملان حمله فیشینگ است.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: