اخبار روز

صرافی بایننس محدودیت‌های اعمال شده برای کاربران روسی را لغو کرد

صرافی بایننس محدودیت‌های اعمال شده برای کاربران روسی را لغو کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
5 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس گزارش‌ها، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به کاربران روسی اجازه می‌دهد تا با کارت‌های بانکی خود ارز دیجیتال خریداری کنند.
سرکوب حساب‌های کاربران روسی توسط این صرافی پس از تحریم‌های بین‌المللی به دلیل حمله این کشور به اوکراین آغاز شد.
ابتدا در ماه مارس، صرافی تراکنش‌های کارت‌های صادر شده توسط بانک‌های روسی را مسدود کرد. این تصمیم به دنبال اقدام شرکت‌های ویزا و مستر کارت بود که ارائه خدمات در این کشور را متوقف کردند.
یک ماه بعد، بایننس در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا، حساب‌های بسیاری از مشتریان اصلی خود را غیرفعال کرد. از آن زمان، کاربران روسی که دارای ارزهای دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰ هزار یورو هستند، از سپرده‌گذاری یا معامله جدید منع شده‌اند. اما حساب کاربرانی که کمتر از ۱۰ هزار یورو ارز دیجیتال داشتند، همچنان فعال بود.
با این حال، در ۱۸ آوریل خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد بایننس محدودیت ۱۰ هزار یورویی برای کاربران روسی را لغو کرده است.
از سوی دیگر، موضع رسمی بایننس بدون تغییر باقی مانده و این صرافی خاطرنشان کرد که تمامی محدودیت‌های مربوط به تحریم‌ها علیه روسیه به طور کامل اجرا می‌شود.
از زمان تهاجم به اوکراین، روسیه از زیرساخت‌های پرداخت حیاتی مانند شبکه سوییفت محروم شد. به همین دلیل ایجاد کانال‌های پرداخت فرامرزی جدید ضروری به نظر می‌رسد.
همچنین با ناتوانی بسیاری از کانال‌های پرداخت موجود بین روسیه و شرکای تجاری آن، این کشور به فناوری‌های جایگزین روی آورده است. در همین حال، روسیه و ایران همکاری خود را برای ایجاد یک شبکه پرداخت بین بانکی آغاز کرده‌اند.