اخبار روز

ضرر ۳.۶ میلیون دلاری پروتکل دیفای دی فورس

ضرر ۳.۶ میلیون دلاری پروتکل دیفای دی فورس
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.96 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

پروتکل دیفای دی فورس اخیرا با یک حمله ورود مجدد مواجه شد که منجر به از دست دادن ۳.۶ میلیون دلار از دارایی‌های آن گردید.
حمله ورود مجدد زمانی اتفاق می‌افتد که هکر از یک اشکال در یک قرارداد هوشمند سو استفاده می‌کند. درنتیجه او دائما وجوهی که به یک قرارداد غیرمجاز منتقل شده را برداشت می‌کند. چنین حملاتی به‌طور عمومی بر روی پروتکل‌های مرتبط با Curve رخ می‌دهند.
اولین بار یک کاربر توییتر کرد که پروتکل دیفای دی فورس حدود ۱.۷ میلیون دلار در یک سری از تراکنش‌های خود در اپتیمیسم از دست داده است. این حمله بعدا توسط شرکت امنیتی بلاکچین پیک شیلد نیز تایید شد، آن‌ها مجموع ضررها را ۲۳۰۰ اتریوم اعلام کردند.
هکر در این حمله از یک آسیب‌پذیری موجود در پروتکل دیفای دی فورس که از آن برای به‌دست آوردن قیمت اوراکل در اپتیمیسم استفاده می‌کردند، بهره برد.
با این حال پروتکل دیفای دی فورس گفت که تمام قراردادها را برای جلوگیری از ضررهای اضافی متوقف کرده است. همچنین وجوه مشتریان و سایر صندوق‌ها آسیبی ندیده‌اند.
آن‌ها افزودند که ما با شرکای اکوسیستم خود برای بررسی بیشتر این موضوع تعامل کرده‌ایم و می‌خواهیم در صورت بازگرداندن وجوه، جایزه‌ای را به هکر بدهیم.
این حمله دو سال پس از هک ارز دیجیتال ۲۵ میلیون دلاری آن‌ها رخ داد. با این حال، مهاجم در آن زمان تقریبا تمام وجوه دزدیده شده را پس داد.
همچنین این ارقام توجه تنظیم‌کننده‌های اروپا را به خود جلب کرد و بنابراین آن‌ها سیاست جدیدی را برای بهبود نظارت بر دیفای ارائه خواهند نمود.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: