اخبار روز

میزان استخراج بیت کوین در کشور ایسلند افزایش نخواهد یافت

میزان استخراج بیت کوین در کشور ایسلند افزایش نخواهد یافت
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.84 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

جران ملرود محقق استخراج بیت کوین، گزارشی درباره وضعیت این صنعت در کشور ایسلند منتشر کرد. او گفت که این کشور اروپایی با جمعیتی ۳۷۰ هزار نفری، بزرگترین استخراج‌کننده بیت کوین نسبت به جمعیت است. این محقق تخمین زد که صنعت استخراج بیت کوین در کشور حدود ۱۲۰ مگاوات برق مصرف می‌کند.
دولت ایسلند همیشه از استخراج بیت کوین حمایت کرده و آن را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب می‌داند.
با این حال، دولت همچنین در مورد اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین ابراز نگرانی کرده و از صنعت خواسته به‌دنبال راه‌حلی برای این مشکل باشد.
کشور ایسلند به لطف آتشفشان‌ها و آبشارهایش، پرانرژی‌ترین کشور جهان است. آن‌ها تقریبا دو برابر بیشتر از نروژ، بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین اروپا، برق تولید می‌کند. در واقع، این دو تنها کشورهایی در جهان هستند که به‌طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌نمایند.
با این حال، بر اساس داده‌ها تخصیص انرژی برای مراکز استخراج جدید در کشور ایسلند دشوار شده است. بنابراین پتانسیل رشد مراکز جدید در آینده کم بوده و میزان استخراج این کشور تغییری نخواهد کرد.
در دسامبر ۲۰۲۱، شرکت ملی برق این کشور میزان انرژی را که به صنایع خاص از جمله استخراج بیت کوین ارائه می‌کرد، کاهش داد. آن‌ها دلایل این تصمیم را یک سری مسائل از جمله مشکل در یک نیروگاه و سطح پایین مخزن آبی دانستند.
بر اساس خبرها، شرکت Cloud Hashing مستقر در بریتانیا در سال ۲۰۱۳ حدود صد دستگاه استخراج را به کشور ایسلند منتقل کرد. همچنین یک شرکت اتریشی تقریبا ۲.۸ میلیون دلار برای نصب دکل‌های استخراج در نیروگاه‌های ایسلند جمع‌آوری کرد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: