اخبار روز

کاهش ارزش ارز DAI پس از فروش ۳.۵ میلیارد دلار USDC برای اتریوم

کاهش ارزش ارز DAI پس از فروش ۳.۵ میلیارد دلار USDC برای اتریوم
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.42 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

Rune Christensen، بنیان‌گذار MakerDAO، می‌خواهد ۳.۵ میلیارد دلار USDC برای اتریوم بفروشد. اقدامی که می‌تواند منجر به کاهش ارزش ارز DAI شود.

بر اساس آمار حدود ۳۲ درصد DAI توسط ارز USDC پشتیبانی می‌شود. این میزان معادل ۳.۵ میلیارد دلار است. اقدام به فروش ارز USDC باعث کاهش ارزش ارز DAI خواهد شد.

Rune Christensen نگران سرایت خطرات ناشی از ممنوعیت تورنادو کش است. او گفت: “من تحقیقات بیشتری در مورد عواقب تحریم تورنادو کش انجام داده‌ام. متأسفانه، عواقب این اتفاق بسیار جدی‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کردم.”

پس از انتشار این خبر، شاهد کاهش ارزش ارز DAI بودیم. این ارز دیجیتال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قانون ممنوعیت تورنادو کش را در ۸ آگوست اعلام کرد. این سازمان مدعی شد که تورنادو کش باعث پولشویی بیش از هفت میلیارد ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ شده است.

پس از این ممنوعیت، کنسرسیوم پشتیبان USDC تصمیم گرفت ۳۸ آدرس کیف پول را در لیست سیاه قرار دهد. این کنسرسیوم توسط Circle و Coinbase راه‌اندازی شده است.

قرارگرفتن تورنادو کش در لیست سیاه، باعث کاهش ارزش ارز DAI گردید. به همین دلیل متخصصان نگران وابستگی شدید ارز DAI به USDC هستند.

اما Rune Christensen معتقد است که این طرح ارزش ریسک دارد. او افزود:

“ما باید به‌طورجدی جداسازی از دلار را بررسی کنیم. این یک اتفاق اجتناب‌ناپذیر بوده و انجام آن فقط با مقدار زیادی آمادگی واقع‌بینانه است.”

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، از برنامه کریستنسن برای تبدیل ۳.۵ میلیارد دلاری USDC به اتریوم انتقاد کرد. او گفت:

“این یک ایده مخاطره‌آمیز و وحشتناک است. زیرا اگر ارزش اتریوم کاهش یابد، کل سیستم در معرض خطر قرار می‌گیرد.”