اخبار روز

۵۰۰ هزار دلار فیات و کریپتو به سرقت رفته توسط هکرهای مرتبط با کره شمالی کشف و ضبط شد

۵۰۰ هزار دلار فیات و کریپتو به سرقت رفته توسط هکرهای مرتبط با کره شمالی کشف و ضبط شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.91 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

وزارت دادگستری ایالات‌متحده تقریباً ۵۰۰.۰۰۰ دلار فیات و کریپتو را از هکرهای مرتبط با کره شمالی ضبط کرده است. این پول از سازمان مراقبت‌های بهداشتی ایالات‌متحده و طی دو تراکنش دیجیتالی به سرقت رفته بود.

در اطلاعیه اف‌بی‌آی آمده است که یک بیمارستان در کانزاس اخیراً ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین به یک باج افزار هکرهای مرتبط با کره شمالی داده است تا بتواند به سیستم کامپیوتری خود دسترسی پیدا کند. اخیراً یک ارائه‌دهنده خدمات پزشکی در کلرادو نیز به کیف پول‌های متصل به گروه هکری فوق ۱۲۰.۰۰۰ دلار پرداخت کرده بود. اف‌بی‌آی اخیراً حکم پیگیری و توقیف وجوه این دو حمله باج‌گیری و سایر حملات انجام شده از طریق چین را صادر کرده بود. طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا حجم باج‌های گرفته شده درمجموع ۵۰۰.۰۰۰ دلار بود که باز پس گرفته شد.

طبق اعلام دادستانی، هکرهای مرتبط با کره شمالی دائماً راه‌های جدیدی برای اخاذی از قربانیان و وادار کردن آن‌ها به پرداخت باج به منظور بازپس‌گیری کنترل رایانه و اسناد خود پیدا می‌کنند. اما چیزی که هکرها به آن فکر نمی‌کنند، سرسختی وزارت دادگستری ایالات‌متحده در بازیابی و بازگرداندن این وجوه به صاحبان قانونی آن‌هاست.

به گفته موناکو اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری، پرداخت‌های باج افزاری از طریق بلاکچین تقریباً به همان روش سنتی انجام می‌شود. طبق گزارش‌ها، هکرهای مرتبط با کره شمالی در دهه‌های اخیر مسئول پخش بسیاری از باج افزارها و حملات سایبری بزرگ در ایالات‌متحده و سرتاسر جهان بوده‌اند. در ماه آوریل نیز گروه هکری لازاروس کره شمالی به عنوان مسئول حمله مارس ۲۰۲۲ و هک پل رونین معرفی شد. در این حمله هکری بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال بازی برای کسب درآمد آکسی اینفینیتی به سرقت رفت.