اخبار روز

۸۰.۰۰۰ میلیونر بیت کوین به خاطر سقوط بزرگ کریپتو در سال ۲۰۲۲ دیگر میلیونر نیستند

۸۰.۰۰۰ میلیونر بیت کوین به خاطر سقوط بزرگ کریپتو در سال ۲۰۲۲ دیگر میلیونر نیستند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.71 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

سقوط بزرگ کریپتو از نوامبر سال گذشته موجب کاهش بیش از ۷۵ درصدی در تعداد میلیونرهای بیت کوین بوده است. اما قیمت‌های پایین‌تر به این معنی است که تعداد کل کوینرها افزایش خواهد یافت.
تنها چند روز پس‌ازاینکه بیت کوین به بالاترین قیمت خود یعنی حدود ۶۹.۰۰۰ دلار رسید، موجودی ۱۰۸.۸۸۶ دارنده بیت کوین به بیش از ۱ میلیون دلار رسید. اما امروز و با توجه به اینکه بیت کوین در تلاش است تا قیمت خود را بالای ۲۰.۰۰۰ دلار نگه دارد، تنها ۲۶.۲۸۴ کاربر دارایی‌هایی به ارزش بیش از ۱ میلیون دلار دارند. به این معنی که تعداد میلیونرهای بیت کوینی ظرف ۹ ماه گذشته بیش از ۷۵ درصد کمتر شده است.
سقوط بزرگ کریپتو و کاهش چشمگیر قیمت بیت کوین بر تعداد نهنگ‌ها نیز تأثیر گذاشته است. یعنی همان‌هایی که دارایی کیف پول بیت کوین آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون دلار ارزش دارد. در نوامبر سال گذشته ۱۰.۵۸۷ آدرس با حداقل ارزش ۱۰ میلیون دلار وجود داشت. اما در حال حاضر فقط ۴.۳۴۲ آدرس بیش از ۱۰ میلیون دلار بیت کوین دارند که کاهش ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.
علیرغم کاهش دارایی میلیونرهای سابق بیت کوین، سقوط بزرگ کریپتو بیش از ۱۳.۰۰۰ کیف پول جدید به وجود آورده است. این کیف پول‌ها عمدتاً حاوی یک یا چند بیت کوین هستند و موجب افزایش تعداد کل کوینرها به بیش از ۸۶۰.۰۰۰ نفر می‌شود. این افزایش قابل‌توجه در تعداد کل کوینرها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در میانه کاهش قیمت‌ها در حال انباشتن مقادیر زیادی بیت کوین هستند.
با توجه به افزایش عدم اطمینان برای به ثبات رسیدن بازارهای جهانی، به نظر می‌رسد تحلیلگران در تفسیرهای خود به توافق رسیده‌اند. اینکه احتمالاً قیمت دارایی‌های ریسک‌پذیری مانند بیت کوین همچنان کاهشی باشد و شاهد ادامه سقوط بزرگ کریپتو باشیم.

منبع: cointelegraph