اخبار روز

ارائه خدمات ارز دیجیتال در هنگ کنگ توسط بانک دی بی اس

ارائه خدمات ارز دیجیتال در هنگ کنگ توسط بانک دی بی اس
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.06 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بانک دی بی اس سنگاپور در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خدمات ارزهای دیجیتال خود به هنگ کنگ است. زیرا این کشور برای تبدیل‌شدن به یک مرکز دارایی دیجیتال تلاش می‌کند.
بر اساس خبرها این بانک می‌خواهد برای دریافت مجوز ارائه خدمات ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ درخواست بدهد.
سباستین پاردس مدیرعامل بانک دی بی اس گفت ما از سیاست‌های جدید مرتبط با ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ استقبال می‌کنیم. همچنین نسبت به خطرات این صنعت آگاه هستیم.
او افزود این بانک مایل است به یکی از اولین بانک‌هایی تبدیل شود که ارزهای دیجیتال را در هنگ کنگ ارائه می‌دهد. البته بعد از این که مقررات در این کشور کاملا واضح باشد و بانک دی بی اس دقیقا چارچوب را درک کند.
این بانک اخیرا تمایل زیادی به صنعت ارزهای دیجیتال نشان داده، به عنوان مثال آن‌ها در اواخر سال ۲۰۲۰ صرافی خود را در سنگاپور راه‌اندازی کردند.
آن‌ها همچنین می‌خواهند پلتفرم ارز دیجیتال خود را گسترش دهند و از فناوری مالی غیرمتمرکز برای پروژه‌های مشترک با بانک مرکزی سنگاپور استفاده کنند.
بانک دی بی اس نیز اخیرا اعلام کرد که سود خالص آن‌ها با ۲۰ درصد افزایش به ۶.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.
برنامه‌های بانک برای گسترش به هنگ کنگ در حالی صورت می‌گیرد که این کشور همچنان از طرفداران ارزهای دیجیتال است. اخیرا پل چان وزیرمالی هنگ کنگ اعلام کرد که دولت برای همکاری با استارت‌آپ‌های این صنعت در سال ۲۰۲۳ آماده است. این مقام همچنین گفت که بسیاری از شرکت‌های صنعتی تمایل خود را برای گسترش فعالیت در هنگ کنگ اعلام کرده‌اند.
با این حال اما دولت سنگاپور رویکرد سخت‌گیرانه‌تری به ارزهای دیجیتال در پی شکست‌های بزرگ آن در سال ۲۰۲۲ در پیش گرفته است.