اخبار روز

ارتباط سرویس تورنادو کش با FSB روسیه

ارتباط سرویس تورنادو کش با FSB روسیه
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.13 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

گزارش‌ها حاکی از ارتباط سرویس تورنادو کش با FSB روسیه است. FSB سرویس امنیت فدرال روسیه می‌باشد. مقامات هلندی اخیراً یکی از توسعه‌دهندگان تورنادو کش را که کارمند سابق FSB بود دستگیر کردند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده طی هفته‌های گذشته تحریم‌هایی را علیه تورنادو کش اعمال کرد. مدت کوتاهی پس از این اتفاق، توسعه‌دهنده تورنادو کش دستگیر شد.

همچنین فرد دستگیرشده به نام الکسی پرتسف بنیان‌گذار و مدیرعامل PepperSEC می‌باشد. او متخصص امنیت اطلاعات و توسعه‌دهنده قراردادهای هوشمند برای Digital Security OOO بوده است. خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا گفت او باعث ارتباط سرویس تورنادو کش با FSB روسیه است. وزارت خزانه‌داری همچنین می‌گوید که این فرد به آژانس اطلاعاتی کمک کرده تا قابلیت‌های سایبری خود را افزایش دهند.

به‌منظور غیرمتمرکزتر شدن تورنادو کش، این پروژه صندوق تورنادو را راه‌اندازی کرد. این صندوق برای تأمین مالی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار پشت تورنادو کش استفاده می‌شود. هدف این صندوق، کمک به توسعه نسخه سه پروتکل تورنادو کش است.

بر اساس اخبار، افراد بیشتری نیز تحت بازجویی برای ارتباط سرویس تورنادو کش با FSB روسیه قرار دارند. سرویس اطلاعات مالی و تحقیقاتی هلند همچنین گفت که حداقل یک میلیارد دلار از وجوه جابه‌جا شده از طریق تورنادو کش دارای منشأ مجرمانه هستند.

تورنادو کش به دلیل اینکه گروه‌های هک از آن استفاده می‌کنند اخیراً در صدر اخبار بوده است. پس از تحریم آمریکا و ارتباط سرویس تورنادو کش با FSB روسیه گیت هاب حساب‌های افراد مرتبط با FSB را مسدود کرد. بااین‌حال برخی معتقدند که حذف تورنادو کش، سانسور و توهین به توسعه منبع‌باز است.

تورنادو کش موردتوجه بسیاری از دولت‌ها قرار دارد. به‌عنوان‌مثال، دولت ایالات متحده شهروندان خود را از تعامل با سرویس تورنادو کش منع کرده است.