اخبار روز

ایران فاز آزمایشی ریال دیجیتال خود را تکمیل می‌کند

ایران فاز آزمایشی ریال دیجیتال خود را تکمیل می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.7 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

ایران در حال پیشبرد برنامه‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی خود می‌باشد و تحقیقات اولیه برای راه‌اندازی ریال دیجیتال را تکمیل می‌کند.
بر اساس بیانیه رسمی بازوی تحقیقاتی بانک مرکزی، آن‌ها یک مرحله آزمایشی در توسعه ریال دیجیتال خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند.
محمدرضا مانی یکتا رییس دفتر نظارت بر سیستم‎های پرداخت، این خبر را در نهمین کنفرانس سالانه سیستم‌های الکترونیکی بانکداری در تاریخ ۲۰ فوریه اعلام کرد.
وی افزود بانک مرکزی ایران قصد دارد دامنه فعالیت ارز دیجیتال بانک مرکزی را در سیستم پرداخت کشور افزایش دهد، اما نمی‌خواهد در اجرای آن عجله کند.
مانی یکتا اظهار داشت که آزمایش این ارز دیجیتال با موفقیت به پایان رسیده است. در نتیجه این پروژه به زودی در سایر اکوسیستم‌ها راه‌اندازی شده و توسط کاربران بیشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این مقام اجرایی خاطرنشان کرد که ضوابط حاکم بر ارز دیجیتال بانک مرکزی مطابق با قوانین وضع شده برای اسکناس‌های ریالی خواهد بود.
بر اساس خبرها، ده‌ها بانک در ایران برای پیوستن به پروژه ریال دیجیتال درخواست داده‌اند. بانک‌هایی مانند ملی، ملت و تجارت نیز در مرحله آزمایشی آن شرکت داشتند. همچنین همه بانک‌ها و موسسات اعتباری در ایران برای استفاده از این ارز دیجیتال، کیف پول الکترونیکی ارائه می‌دهند.
پروژه ریال دیجیتال به واحد پول ملی ایران با نسبت ۱:۱ مربوط می‌شود که بر روی پلتفرمی به نام برنا اجرا خواهد شد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که الویرا نابیولینا رییس بانک مرکزی روسیه قرار است در آینده نزدیک به ایران سفر کند. طبق گزارش‌ها روسیه و ایران برای ایجاد یک استیبل کوین با پشتوانه طلا به‌عنوان یک روش پرداخت در تجارت خارجی همکاری خواهند کرد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

مقالات مرتبط

نظرات شما: