اخبار روز

بلاکچین تزوس ارتقا پروتکل کاتماندو را در شبکه اصلی خود فعال می‌کند

بلاکچین تزوس ارتقا پروتکل کاتماندو را در شبکه اصلی خود فعال می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.26 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

لایه یک بلاکچین تزوس ارتقایی به نام کاتماندو را فعال کرد. این ارتقا قابلیت‌های مقیاس‌بندی جدیدی به بلاکچین می‌افزاید.

طبق گفته تیم بلاکچین تزوس ارتقا کاتماندو در شبکه اصلی اثبات سهام آن در روز جمعه اجرا شد. این یازدهمین ارتقا تزوس از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۱۸ بود. این اقدام نویدبخش بهبودهای بالقوه مقیاس‌پذیری می‌باشد.

این ارتقا پتانسیل پشتیبانی از محاسبات خارج زنجیره با راه‌حل‌های لایه دو مانند جمع‌آوری‌های خوش‌بینانه را اضافه می‌کند. همچنین فرایند اعتبارسنجی بلوک برای خروجی بهتر تراکنش‌ها ساده‌سازی می‌شود. علاوه بر این، مشارکت‌کنندگان گفتند که کاتماندو یک شبکه آزمایشی دائمی را معرفی خواهد کرد. این شبکه به‌منظور تست ویژگی‌های جدید و بهبود تصادفی در نحوه انتخاب نمایندگان و افزایش امنیت توسط شبکه اصلی می‌باشد.

کاتماندو در ماه ژوئیه توسط مشارکت‌کنندگان بلاکچین تزوس و شرکت‌های توسعه Nomadic Labs، Marigold، TriliTech و … پیشنهاد شد.

تزوس یک شبکه بلاکچین است که به یک توکن دیجیتالی معروف به Tez مرتبط می‌باشد. حاکمیت این شبکه بر اساس سهام اقتصادی است. همچنین تزوس از مکانیزم اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌های بلاکچین استفاده می‌کند که انرژی مصرفی کمتری نسبت به استخراج بیت کوین دارد.

بلاکچین تزوس یک پلتفرم غیرمتمرکز خود اصلاح‌کننده برای ساخت dApps است. به‌عبارت‌دیگر مانند اتریوم هر دو بلاکچین از dAppهای ساخته شده با استفاده از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال، تزوس دارای چند ویژگی منحصربه‌فرد است که آن را از اتریوم متمایز می‌کند. قابل‌توجه‌ترین آن‌ها، حاکمیت شبکه بوده که به دارندگان سکه بومی تزوس اجازه مشارکت در آینده شبکه را می‌دهد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: