اخبار روز

تسلط بیت کوین بر بازار به پایین‌ترین حد خود در ۴ سال اخیر رسیده است

تسلط بیت کوین بر بازار به پایین‌ترین حد خود در ۴ سال اخیر رسیده است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.05 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

بیت کوین برای مدت طولانی جایگاه خود را به عنوان قوی‌ترین ارز دیجیتال از نظر جریان ورودی سرمایه حفظ کرده است. با این حال، در طول زمستان ارزهای دیجیتال، تسلط بیت کوین بر بازار همچنان کاهش می‌یابد.

به طور خاص از ۶ اکتبر، تسلط بیت کوین بر بازار با ۳۹.۰۶ درصد به پایین‌ترین نقطه در چهار سال اخیر رسید. بر اساس داده‌ها‌، اتریوم با ارزش بازار ۱۶۶.۶۱ میلیارد دلار و تسلط ۱۷.۳ درصدی در رتبه دوم قرار دارد. همچنین کاهش این تسلط تا حدی ناشی از تورم بالا و افزایش نرخ بهره است.

از لحاظ تاریخی، کاهش تسلط بیت کوین بر بازار به تعیین قیمت بعدی آلت کوین‌ها کمک می‌کند. در بیشتر موارد، سرمایه‌ای که از فضای بیت‌کوین خارج می‌شود به سمت آلت‌کوین‌های دیگر هدایت می‌شود. می‌توان گفت که در دوره‌های رکود بازار، آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری‌های جذاب‌تری برای افرادی است که به دنبال سودهای سریع می‌باشند.

علیرغم تغییر در تسلط بر بازار، بیت کوین نشانه هایی از بهبود را شاهد است. زیرا این دارایی در تلاش برای خروج از بازار نزولی می‌باشد.

علاوه‌براین، بخشی از بازار معتقد است که اتریوم فرصتی برای تغییر جایگاه بیت کوین در ارزش بازار دارد.

پس از تغییر اتریوم به پروتکل اثبات سهام، احتمال این اتفاق بیشتر شده است. زیرا این ارتقا برای تبدیل اتریوم به یک دارایی کاهش‌دهنده تورم و سازگار با محیط‌زیست صورت گرفت. عواملی که احتمالا سرمایه‌های سازمانی بیشتری را جذب می‌کنند.

در نهایت، تسلط بیت کوین بر بازار احتمالا در آینده کاهش خواهد یافت. زیرا دارایی‌های بیشتری با پشتوانه قوی وارد این فضا می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، بیت کوین جزء ارزهایی است که کمترین فعالیت شبکه را دارند. همین موضوع می‌تواند دلیلی برای کاهش سرمایه‌گذاری در آن شود.