اخبار روز

تلاش ارز دیجیتال سند دلار برای بازیابی اعتبار خود پس از سقوط صرافی FTX

تلاش ارز دیجیتال سند دلار برای بازیابی اعتبار خود پس از سقوط صرافی FTX
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.77 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

سند دلار نسخه دیجیتالی دلار باهاما است که در اکتبر ۲۰۲۰ به‌وسیله بانک مرکزی باهاما عرضه و اولین ارز دیجیتال بانک مرکزی جهان شد.
سند دلار پس از فروپاشی بی‌سابقه صرافی ارزهای دیجیتال FTX در تنگنا قرار گرفته است. زیرا صرافی FTX زمانی سومین صرافی بزرگ در جهان با ارزشی معادل ۳۲ میلیارد دلار در باهاما مستقر بود.
بنابراین پس از اعلام ورشکستگی این صرافی در نوامبر سال گذشته، این کشور توجه جهانی را به خود جلب کرد. کمیسیون اوراق بهادار باهاما نیز در مورد نقش خود در سقوط FTX مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین برخی از وکلای سم بنکمن فراید ادعا کردند که کمیسیون با او هماهنگ بوده تا دسترسی غیرمجاز برای انتقال دارایی‌های دیجیتال را داشته باشد.
این اتفاقات کشور باهاما را تحت فشار قرار داد، با این حال قبل از سقوط صرافی، باهاما به عنوان پیشگام فیات دیجیتال شناخته می‌شد.
کیم‌وود مات مدیر پروژه پیاده‌سازی ارز دیجیتال در بانک مرکزی باهاما، همه‌گیری کرونا را عامل شروع ضعیف سند دلار می‌داند. او گفت کرونا کشور را برای ماه‌ها تعطیل کرد و ترویج CBDC را برای دولت دشوار نمود.
کارشناسان معتقدند که سند دلار می‌تواند به بانک مرکزی کشور کمک کند تا به طیف گسترده‌ای از اهداف خود از جمله کاهش کلاهبرداری و پولشویی برسد.
با این حال، مردم ابتدا باید آن را به عنوان نوعی پرداخت بپذیرند. بانک مرکزی نیز برای تسریع این روند، تلاش‌های آموزشی خود را افزایش می‌دهد.
بر اساس داده‌ها غیر از باهاما، در مجموع ۱۰ کشور CBDC را راه‌اندازی کرده‌اند که شامل کشورهایی مانند چین، نیجریه، آرژانتین و اتریش است. علاوه بر این ۱۰۵ کشور که بیش از ۹۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند در حال بررسی یک ارز دیجیتال ملی هستند.