اخبار روز

جزیره تووالو برای حفظ میراث در حال ناپدید شدن خود به متاورس روی می‌آورد

جزیره تووالو برای حفظ میراث در حال ناپدید شدن خود به متاورس روی می‌آورد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.18 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

در اقیانوس آرام جنوبی، جزیره تووالو تصمیم گرفت به فناوری وب ۳ روی آورد تا از حفظ فرهنگ و جامعه خود در آینده مطمئن شود.
سیمون کوفه وزیر امورخارجه جزیره تووالو، گفت. به دنبال راه‌های جایگزینی برای حفاظت از میراث کشور در برابر افزایش سطح آب دریاها ناشی از تغییرات آب‌وهوایی است. یکی از این راه‌ها استفاده از فناوری می‌باشد.
کوفه در یک پیام ویدیویی گفت با ناپدید شدن جزیره تووالو ما چاره‌ای جز تبدیل شدن به اولین کشور دیجیتالی جهان نداریم. بر اساس خبرها تا ۴۰ درصد از ناحیه پایتخت کشور در هنگام جزر و مد زیر آب است و پیش‌بینی می‌شود که کل کشور تا پایان قرن زیر آب برود.
بنابراین جزیره تووالو به اولین کشور دیجیتالی شده در متاورس تبدیل خواهد شد. کوفه گفت که زمین، اقیانوس و فرهنگ این کشور با ارزش‌ترین دارایی‌های آن‌ها هستند. بنابراین مهم نیست در دنیای فیزیکی چه اتفاقی می‌افتد، آن‌ها با این کار در وب ۳ ایمن می‌مانند.
اگرچه این جزیره اولین کشور مستقل در دنیای متاورس خواهد بود ولی سایر کشورها نیز قصد حضور در این حوزه را دارند.
در سال ۲۰۲۱، کشور کاراییب سفارت خود را در متاورس دسنترالند افتتاح کرد. یک قبیله بومی در استرالیا نیز طرح‌هایی را برای افتتاح سفارت در متاورس ارائه داده است.
کشورهای دیگر نیز شروع به ارائه خدمات در متاورس کرده‌اند. به عنوان مثال نروژ اخیرا شعبه‌ای از دفاتر مالیاتی فدرال خود را در متاورس افتتاح کرده تا به نسل بعدی کاربران خود دسترسی داشته باشد. امارات متحده عربی نیز یک دفتر مرکزی جدید برای وزارت اقتصاد خود در زمین مجازی ایجاد کرد.
شهرهای بزرگ پیشرو فناوری مانند سئول کره جنوبی و کالیفرنیا نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: