اخبار روز

رابرت کیوساکی به انتقاد از CBDC پرداخت

رابرت کیوساکی به انتقاد از CBDC پرداخت
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.06 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر فقیر اخیراً به انتقاد از CBDC پرداخت. او گفت ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC یک نرم‌افزار جاسوسی مشابه TikTok است.

با توجه به ظهور ارزهای دیجیتال، بیشتر کشورها به ایده پیاده‌سازی ارزهای دیجیتال فکر کرده‌اند. CBDC ارز دیجیتال بانک مرکزی یک کشور است. این ارز توسط مقام اقتصادی یا بانک مرکزی یک کشور صادر و تنظیم می‌شود. امروزه بسیاری از کشورها در حال بررسی چگونگی تأثیر CBDC بر اقتصاد، شبکه‌های مالی موجود و ثبات خود هستند.

هدف اصلی CBDC ارائه حریم خصوصی، راحتی و امنیت مالی به مشاغل و مصرف‌کنندگان است. CBDC همچنین می‌تواند هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد. همین‌طور ارزش ارزهای دیجیتال دائماً در نوسان است. ولی CBDC وسیله‌ای برای مبادله ارز دیجیتال توسط کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

کیوساکی در برنامه رادیویی پدر ثروتمند در ۱۰ آگوست در مورد نشست مجمع جهانی اقتصاد بحث کرد. او در این برنامه به انتقاد از CBDC و ایده معرفی آن پرداخت.

این اولین‌بار نیست که کیوساکی به انتقاد از CBDC می‌پردازد. کیوساکی در توییتی فرمان اجرایی ۱۴۰۶۷ که در اوایل ماه مارس توسط رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد را مورد بررسی قرار داد. این فرمان موضع دولت را در مورد ارزهای دیجیتال تعیین کرد. همین‌طور کیوساکی امکان ایجاد CBDC را به‌عنوان خیانت‌آمیزترین اقدام در تاریخ ایالات متحده بررسی کرد.

جیم ریکاردز حقوقدان آمریکایی نیز اخیراً مانند کیوساکی به انتقاد از CBDC پرداخته است. او فرمان اجرایی ۱۴۰۶۷ را خیانتکارانه‌ترین اقدام در تاریخ ایالات متحده دانست. او گفت ایجاد CBDC کمونیسم در خالص‌ترین شکل آن است.

شایان ذکر است که کیوساکی، علی‌رغم بدبینی نسبت به CBDC، به بیت کوین اعتقاد دارد.