اخبار روز

زمستان ارزهای دیجیتال به گوگل ادز نیز آسیب می‌رساند

زمستان ارزهای دیجیتال به گوگل ادز نیز آسیب می‌رساند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.61 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

فیلیپ شیندلر مدیربخش گوگل ادز افت درآمد را تا حدی ناشی از کاهش هزینه‌های تبلیغاتی شرکت‌های ارزهای دیجیتال دانست.

شیندلر گفت “در سه ماهه سوم امسال، ما شاهد کاهش هزینه‌های برخی از تبلیغ‌کنندگان بودیم. به عنوان مثال در خدمات مالی، فعالیت‌ در زیرمجموعه‌های بیمه، وام و ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.”

با رشد کلی گوگل ادز به میزان ۶ درصد در سه ماهه، ضعیف‌ترین رشد از سال ۲۰۱۳ ثبت شد. همچنین درآمد تبلیغات یوتیوب نیز نسبت به سال قبل کاهش یافته است. ساندار پیچای مدیر عامل شرکت نیز گفت که زمستان کریپتو بر تجارت گوگل ادز تاثیر می‌گذارد.

لازم به ذکر است که صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ آسیب دیده است. زیرا سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرخطر فرار کرده و توکن‌های دیجیتال و سهام مربوطه را  فروخته‌اند.

همچنین بیت کوین و اتریوم هر دو نزدیک به ۶۰ درصد از ارزش خود را در سال جاری از دست داده‌اند. ارزش صرافی کوین بیس نیز بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است. به همین دلیل این صنعت با ورشکستگی‌هایی مواجه گردید. شرکت سلسیوس و وویجر برخی از نام‌های برجسته‌تر هستند که مجبور به ورشکستگی شدند.

علاوه‌براین برخی شرکت‌ها نیروی کار خود را کاهش داده‌اند. به عنوان مثال بلاکچین دات کام حدود ۲۵ درصد  از کارکنان خود را در ماه جولای اخراج کرد. صرافی کوین بیس ۱۸ درصد از نیروی کار خود را در ماه قبل کاهش داد.

برای گوگل ادز، این امیدواری وجود دارد که این مشکل فقط یک ضربه کوتاه مدت باشد.

در اوایل این ماه، گوگل اعلام کرد که مشتریان کوین بیس می‌توانند تا هزینه خدمات ابری را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. علاوه‌براین، این صرافی برنامه‌های کاربردی خود را از خدمات وب آمازون به زیرساخت ابری گوگل منتقل کرد.