اخبار روز

شکایت دادستان کل نیویورک از صرافی ارز دیجیتال کوکوین

شکایت دادستان کل نیویورک از صرافی ارز دیجیتال کوکوین
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.7 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک از صرافی ارز دیجیتال کوکوین شکایت کرده است. جیمز گفت که این شکایت جدیدترین تلاش مقامات آمریکایی برای مقابله با شرکت‌هایی است که به‌طور پنهانی در صنعت ارزهای دیجیتال فعال هستند.
او افزود صرافی ارز دیجیتال کوکوین بدون دریافت مجوزهای مربوطه در نیویوک فعالیت می‌کند و به همین دلیل، ما اقداماتی برای محافظت از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم.
بنابراین دادستان کل نیویورک می‌خواهد از فعالیت صرافی ارز دیجیتال کوکوین در این شهر جلوگیری کند. همچنین قصد دارد از شرکت بخواهد دسترسی به وب‌سایت خود را تا زمان دریافت مجوزهای لازم برای ساکنان نیویورک محدود کند.
او افزود صرافی ارز دیجیتال کوکوین ادعا می‌کند که یک بورس می‌باشد اما در کمیسیون بورس و اوراق بهادار و همچنین کمیسیون معاملات کالاها ثبت نشده است.
دادستان کل همچنین معتقد است که برخی توکن‌های ارایه شده توسط این صرافی مانند اتریوم اوراق بهادار محسوب می‌شوند.
دادستان کل در گذشته نیز اقدامات مشابه‌ای علیه چندین شرکت ارز دیجیتال دیگر انجام داده است. به عنوان مثال در اواخر فوریه ادعاهای مشابهی را علیه صرافی کوینکس مطرح کرد.
علاوه‌براین، هشداری کلی به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال صادر نمود و خواست برای فعالیت در این حوزه احتیاط کنند. همچنین در ژانویه ۲۰۲۳ الکس ماشینسکی مدیرعامل سابق سلسیوس را متهم به کلاهبرداری ارز دیجیتال کرد.
لازم به ذکر است که دادستان کل اغلب علیه شرکت‌هایی که مجوزهای لازم را از دپارتمان خدمات مالی نیویورک دریافت ننموده‌اند، اقدام می‌کند. در حال حاضر، فقط ۳۳ شرکت ارز دیجیتال دارای مجوزهای لازم برای فعالیت در این ایالت هستند.