اخبار روز

مایک نووگراتز: رسیدن بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار تا ۵ سال دیگر کماکان قابل تصور است

مایک نووگراتز: رسیدن بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار تا ۵ سال دیگر کماکان قابل تصور است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.16 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

ارزهای دیجیتال علیرغم رشد خوب از زمان ظهور خود هنوز مخالفان زیادی دارند. اما حامیان آن‌هم کم نیستند که یکی از آن‌ها مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال گلکسی دیجیتال است. نووگراتز در نشست بلومبرگ درباره کریپتو گفت که قیمت بیت کوین به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و سرعت پذیرش بالا بدون شک در پنج سال آینده به مرز ۵۰۰.۰۰۰ دلار دست خواهد یافت.

ویژگی‌های خاص بیت کوین از نظر نووگراتز حفظ ارزش و ضد تورم بودن آن است. همچنین از قابلیت نقل‌وانتقال آسان بهره می‌برد. بنابراین از بسیاری جهات بر طلا برتری دارد. علاوه بر این سرمایه‌گذار تحریک می‌شود تا بیت کوین را به‌عنوان راهی منحصربه‌فرد برای ذخیره ثروت خود در درازمدت بپذیرد. دلیل این امر سیستم مالی جهانی مبتنی بر بدهی است که خاصیت تورم‌زایی شدیدی دارد.

مایک نووگراتز درعین‌حال آشفتگی اخیر در بازار کریپتو را یک بحران اعتباری تمام‌عیار دانست. او گفت: «به نظر من نکته غافلگیرکننده، بزرگی زیان‌هایی بود که گریبان مؤسسات حرفه‌ای مانند سلسیوس و تری اروز کاپیتال را هم گرفت. این ماجرا به یک بحران اعتباری تمام‌عیار، انحلال کامل برخی مؤسسات مالی و آسیب بزرگ به اعتماد فضای کریپتو منجر شد. حتی پزشک قلب من نیز به دلیل سقوط سلسیوس یک‌میلیون دلار از دست داد.»

شایان‌ذکر است که مایک نووگراتز یکی از مروجان اصلی بنیاد ترافورم بود. او پس از سقوط لونا اذعان داشت که صنعت کریپتو و سرمایه‌گذاران خرد واقعاً شناخت بسیار کمی از مفهوم مدیریت ریسک دارند. وی همچنین رگولاتورها را به دلیل کوتاهی در محافظت از سرمایه‌گذاران خرد و صدور مجوز برای انجام معاملات اهرم دار با نسبت بسیار زیاد مقصر دانست.

بااین‌حال، مایک نووگراتز می‌گوید دوران بدبیاری بازار کریپتو به پایان می‌رسد و استدلال او برای افزایش قیمت بیت کوین همچنان به قوت خود باقی است. به‌خصوص که بانک‌های مرکزی سراسر جهان در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تورم هستند.