اخبار روز

کشور السالوادور قانون صدور دارایی های دیجیتال را تصویب کرد

کشور السالوادور قانون صدور دارایی های دیجیتال را تصویب کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.22 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

السالوادور قانون صدور دارایی های دیجیتال را تصویب کرده است. این قانون برای پرداخت بدهی‌های دولتی و تامین مالی ساخت شهر بیت کوین استفاده می‌شود.
این قانون در ۱۱ ژانویه با ۶۲ رای موافق و ۱۶ رای مخالف تصویب شد و قرار است پس از تصویب توسط رییس جمهور بوکله اجرایی گردد.
قانون صدور دارایی های دیجیتال توسط وزیر اقتصاد ماریا لوییزا هایم بروو در ۲۲ نوامبر ارائه شد. این قانون ارزهای دیجیتال را از سایر دارایی‌های مالی جدا کرده و مجموعه‌ای از مقررات جدید در این زمینه ایجاد می‌کند.
دفتر ملی بیت کوین السالوادور نیز تصویب این قانون را در یک پست توییتری اعلام کرد و گفت به زودی انتشار اوراق قرضه را آغاز خواهد نمود.
در نتیجه با این قانون السالوادور می‌تواند برای پرداخت بدهی‌های دولتی خود و ایجاد زیرساخت استخراج بیت کوین سرمایه جذب کند.
این کشور می‌خواهد به یک مرکز استخراج ارزهای دیجیتال تجدیدپذیر با انرژی آتشفشان کونچاگوا تبدیل شود.
سامسون مو یکی از حامیان بیت کوین گفت که تصویب قانون صدور دارایی های دیجیتال می‌تواند به تبدیل کشور به یک مرکز مالی بزرگ کمک کند.
او افزود حرکت برای تصویب قانون صدور دارایی های دیجیتال و فعال کردن ابزارهای جدیدی مانند اوراق قرضه بیت کوین برای السالوادور مفید است.
این قانون همچنین شامل چارچوبی برای همه دارایی های دیجیتالی است. این قانون همچنین یک آژانس نظارتی جدید ایجاد می‌کند که مسئول اعمال قانون اوراق بهادار و محافظت در برابر بازیگران بد خواهد بود.
لازم به ذکر است که السالوادور اولین کشور در جهان بود که بیت کوین را در ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان ارز دیجیتال قانونی پذیرفت.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: