اخبار روز

اجرای بیش از ۳۷ هزار dapps روی پلتفرم Polygon

اجرای بیش از ۳۷ هزار dapps روی پلتفرم Polygon
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.58 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

طبق داده‌های پلتفرم توسعه Web3 Alchemy، در حال حاضر بیش از ۳۷۰۰۰ برنامه غیرمتمرکز (dapps) توسط پلتفرم Polygon پشتیبانی می‌شوند.

dapps برنامه‌های دیجیتالی غیرمتمرکز هستند که قابلیت اجرا بر روی یک شبکه بلاکچین از رایانه‌ها را دارند. یک dapp برای ایجاد انواع برنامه‌ها، از جمله برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، بازی و رسانه‌های اجتماعی توسعه یافته است.

به‌عنوان‌مثال Aave یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کاربردی است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا وام دهند، وام بگیرند و سود سپرده‌ها را به دست‌آورند.

Polygon یک پلتفرم غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر اتریوم است. این پلتفرم در کنار بلاکچین اتریوم اجرا شده و امکان انجام تراکنش‌های سریع با کارمزدهای پایین‌تر را فراهم می‌کند. MATIC ارز دیجیتال بومی این شبکه است.

شما می‌توانید Polygon را مانند یک قطار سریع‌السیر تصور کنید که در همان مسیر قطار معمولی حرکت می‌کند. اما قطار سریع‌السیر توقف‌های کمتری دارد و بنابراین بسیار سریع‌تر حرکت می‌کند. (در این قیاس، بلاکچین اصلی اتریوم قطار محلی است.) Polygon از فناوری‌های مختلفی برای ایجاد این بلاکچین موازی سریع و پیوند آن به بلاکچین اصلی اتریوم استفاده می‌کند.

وایت‌پیپر پلتفرم Polygon آن را به‌عنوان یک پروتکل برای اتصال شبکه‌های بلاکچین سازگار با اتریوم توصیف می‌کند.

تیم Polygon اعلام کرد، Polygon PoS تا به امروز بیش از ۱.۶ میلیارد تراکنش را پردازش کرده است. همچنین برخی از پروژه‌های قابل‌توجه وب ۳ مانند Aave و OpenSea در حال حاضر از زنجیره PoS Polygon استفاده می‌کنند.

همین‌طور اخیراً Neowiz Games ناشر بازی‌های آنلاین در کره جنوبی گفت از پلتفرم Polygon برای بازی‌های بعدی خود استفاده خواهد کرد.