اخبار روز

افزایش ارزش بازار تتر به دنبال ممنوعیت تورنادو کش

افزایش ارزش بازار تتر به دنبال ممنوعیت تورنادو کش
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
5 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

ارزش بازار تتر از روند نزولی سه‌ماهه خود خارج شده‌است. درحالی‌که USDC پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده علیه تورنادو کش شاهد کاهش ارزش خود می‌باشد.

ارزش بازار تتر از زمانی که وزارت خزانه‌داری آمریکا تورنادو کش را تحریم کرد، افزایش چشم‌گیری داشته‌است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در ۸ آگوست استفاده از تورنادو کش را برای مردم آمریکا ممنوع اعلام کرد. این سازمان همچنین آدرس چهل و چهار USDC و اتریوم متصل به این سرویس را در لیست سیاه قرار داد.

OFAC گفت تورنادو کش از سال ۲۰۱۹ توسط سازمان‌های جنایی برای پولشویی بیش از ۷ میلیارد دلار استفاده شده‌است. همچنین آن‌ها معتقدند که هکرهای گروه لازاروس کره‌شمالی از تورنادو کش کمک گرفته‌اند.

مجازات برای عدم رعایت این قانون از ۵۰ هزار دلار تا ۱۰ میلیون دلار و ۱۰ تا ۳۰ سال حبس متغیر است. به همین علت USDC حدود ۷۵ هزار از مبالغ مرتبط با حساب‌های مشکوک را مسدود کرد تا با حکم مطابقت داشته باشد.

نکته جالب این است که ارزش بازار USDC حدود ۲ میلیارد دلار نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. رابطه بین کاهش ارزش بازار USDC و افزایش ارزش بازار تتر موردتوجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

یکی از کاربران در توییتر نوشت که مردم پس از ممنوعیت تورنادو کش، حدود ۱.۶ میلیارد دلار USDC را به استیبل کوین تتر منتقل کردند. همین اقدام سبب افزایش ارزش بازار تتر گردیده است.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر و صرافی ارزهای دیجیتال Bitfinex نیز در توییتر از تغییر USDC به تتر انتقاد کرد. او گفت هر دو استیبل کوین USDC و تتر توانایی مسدودکردن وجوه را از طریق قرارداد هوشمند اتریوم دارند.