اخبار روز

بایننس ۴۵۰ هزار دلار از وجوه دزدیده‌شده در حادثه هک صرافی Curve را مسدود کرد

بایننس ۴۵۰ هزار دلار از وجوه دزدیده‌شده در حادثه هک صرافی Curve را مسدود کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.56 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

در حادثه هک صرافی Curve بایننس ۴۵۰ هزار دلار از وجوه دزدیده‌شده را ضبط کرده‌است. بنابراین تقریباً ۶۵۰ هزار دلار از مبلغ به سرقت رفته تا امروز مسدود شده‌است. زیرا صرافی FixedFloat نیز اندکی پس از حادثه هک صرافی Curve تعداد ۱۱۲ اتریوم به ارزش ۲۰۰ هزار دلار را مسدود کرد.

صرافی Curve چند روز پیش هک شد و مهاجم مبلغ زیادی را به سرقت برد. هکر از یک آسیب‌پذیری فرانت اند برای هک سایت curve.fi استفاده کرده بود.

پس از این حمله، تیم Curve سریعاً این آسیب‌پذیری را حل کرد. حادثه هک صرافی  Curve اولین حمله در سال جاری نبود. در سال ۲۰۲۲ طی یک جریان مداوم از حملات، بیش از یک میلیارد دلار به سرقت رفته است. به همین دلیل پروژه‌ها همیشه در حالت آماده‌باش هستند.

بازار دیفای همچنان یک هدف اصلی برای هکرها می‌باشد. طبق گزارش‌ها امسال تاکنون، بیش از یک میلیارد دلار به سرقت رفته‌است. ولی رقم واقعی به‌احتمال زیاد بسیار بالاتر خواهد بود.

امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi از فناوری نوظهور برای حذف اشخاص ثالث در تراکنش‌های مالی استفاده می‌کند. اجزای آن عبارتند از استیبل کوین، نرم‌افزار و سخت‌افزاری که امکان توسعه برنامه‌ها را فراهم می‌کند.

تورنادو کش، به ابزاری محبوب برای هکرها تبدیل شده تا به‌وسیله آن پولشویی کنند. چون با تورنادو کش ردیابی داده‌های تراکنش تقریباً غیرممکن می‌شود. به همین دلیل وزارت خزانه‌داری ایالت متحده قانون ممنوعیت تورنادو کش را اعلام کرد.

درهرصورت، پلتفرم‌های DeFi باید مثل همیشه مراقب باشند. زیرا از تعداد حملات مشابه حادثه هک صرافی Curve کاسته نخواهد شد. آن‌ها حتی باید مراقب هکرهای کره‌شمالی نیز باشند، زیرا گروه خطرناک لازاروس، حملات متعددی را انجام داده است.