اخبار روز

جاستین سان: استیبل کوین USDD ایمن‌تر از ارز ترا است

جاستین سان: استیبل کوین USDD ایمن‌تر از ارز ترا است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.5 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

بنیان‌گذار ترون گفت ذخیره بیش از حد وثیقه نشان می‌دهد که استیبل کوین USDD مستعد آسیب‌پذیری‌های مشابه UST نیست.

جاستین سان اعتقاد دارد که استیبل کوین USDD  ذاتاً امن‌تر از ارز ترا است. در ۹ می، UST ارزش دلاری خود را از دست داد و باعث سقوط دارایی ثابت ترا لونا گردید.

در طول این دوره، استیبل کوین‌های الگوریتمی آسیب‌پذیر معرفی شدند. اما علی‌رغم برخی تشابهات بین USDD و UST، سان اعتقاد دارد که استیبل کوین USDD متفاوت است.

جاستین همچنین در مورد تفاوت‌های بین USDD و UST توضیح داد که UST کاملاً به لونا وابسته بود.

سان ادامه داد که این موضوع در مورد USDD صادق نیست. این استیبل کوین از یک مدل ترکیبی برای اطمینان از ثبات قیمت خود استفاده می‌کند.

همچنین USDD با استفاده از یک اوراکل قیمت غیرمتمرکز برای تخمین قیمت خود عمل می‌کند. نمایندگان SR که به نرخ فعلی دلار آمریکا رأی می‌دهند، زیربنای این مکانیسم هستند. فرایند رأی‌گیری مستلزم شمارش آرا و محاسبه میانگین وزنی به‌عنوان نرخ ارز صحیح است.

سپس، مشابه دیگر مکانیسم‌های الگوریتمی تثبیت، در مواردی که USDD بیش از ۱ دلار است، این پروتکل به کاربران امکان می‌دهد تا ۱ دلار ترون را با یک عدد USDD مبادله کنند.

به همین ترتیب، وقتی USDD به زیر ۱ دلار می‌رسد، وضعیت معکوس رخ می‌دهد که در آن کاربران یک USDD را با یک دلار ترون مبادله می‌کنند.

علاوه بر این، سان همچنین اشاره کرد که دارایی‌های وثیقه شده پشتوانه استیبل کوین USDD بیش از عرضه است. در تئوری، این بدان معناست که دارندگان توکن همیشه می‌توانند به دلار نقد شوند.