اخبار روز

دادستان کل نیویورک لایحه جدیدی را برای ارزهای دیجیتال معرفی کرد

دادستان کل نیویورک لایحه جدیدی را برای ارزهای دیجیتال معرفی کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.91 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

در ۵ می، دادستان کل نیویورک از اقدامات سختگیرانه‌تری برای مبارزه با کلاهبرداری و اختلال در عملکرد ارزهای دیجیتال خبر داد. اقدامی که احتمالا توجه ملی را به تجارت چند میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهد.
این لایحه یکی از قوی‌ترین مواردی است که تاکنون وجود داشته و به مبارزه با کلاهبرداری‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال تمرکز دارد.
دادستان کل نیویورک گفت که سرمایه‌گذاران باید خیالشان راحت باشد که تدابیری برای محافظت از آن‌ها و پولشان وجود دارد. او افزود بانک‌ها و سایر خدمات مالی تحت نظارت هستند و صنعت ارزهای دیجیتال نیز باید تحت نظر باشد.
اگر این لایحه تصویب شود، صرافی‌های ارزهای دیجیتال ممکن است ملزم به بازپرداخت وجوه قربانیان کلاهبرداری ارز دیجیتال شوند. در نتیجه این اقدام، شرکت‌ها را وادار می‌کند تا به موارد امنیتی بیشتر دقت کنند.
این لایحه همچنین اختیارات دادستانی کل را برای تعطیلی شرکت‌هایی که قوانین پیشنهادی را نقض می‌کنند، گسترش می‌دهد. وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک نیز اختیارات بیشتری برای تنظیم ارزهای دیجیتال خواهد داشت.
دادستان کل نیویورک قبلا کسب‌وکارهای ارز دیجیتال مانند کوکوین را مورد بررسی قرار داده است. در ژانویه، او همچنین از آلکس ماشینسکی خالق سلسیوس شکایت کرد و گفت که سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار را به دلیل اطلاعات نادرست او از دست داده‌اند.
در نهایت، دادستان کل نیویورک اضافه کرد که این صنعت چند میلیارد دلاری فاقد قوانین قوی است و آن را مستعد نوسانات شدید بازار می‌کند. او افزود که این موضوع باعث ترویج رفتارهای غیرقانونی و کلاهبرداری‌ها می‌شود.
در همین حال، کارشناسان معتقدند که نمایندگان نباید این لایحه را تصویب نکنند. زیرا لایحه بر فرضیات خاصی در مورد ارزهای دیجیتال متکی است که درست نیستند.