اخبار روز

دولت آمریکا ۵ میلیارد دلار بیت کوین دارد

دولت آمریکا ۵ میلیارد دلار بیت کوین دارد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.88 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، دولت آمریکا ۵ میلیارد دلار بیت کوین دارد. این ثروت عظیم ارز دیجیتال نتیجه تلاش‌های آن‌ها برای خنثی کردن جرایم سایبری و فعالیت‌های غیرقانونی آنلاین است.
یک مثال قابل توجه مداخله در حمله سایبری بیتفینکس بود که نزدیک به شش سال طول کشید تا وزارت دادگستری مقدار قابل توجهی بیت کوین را ایمن کند. همچنین تعطیلی بازار آنلاین داروی جاده ابریشم در سال ۲۰۱۳ باعث شد تا دولت آمریکا که مقدار زیادی بیت کوین به‌دست آورد.
علاوه‌براین، سایر عملیات‌های مربوط به جرایم سایبری، از جمله پرونده‌هایی علیه ایلیا لیختنشتاین و همسرش، باعث افزایش میزان ذخیره بیت کوین شد. بر اساس گزارش‌ها، میزان واقعی کل ذخیره بیت کوین دولت به احتمال زیاد بسیار بیشتر خواهد بود.
همچنین نگهداری از این دارایی‌ها به طور گسترده توسط سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال نظارت می‌شود. زیرا فروش یا انتقال بیت کوین توسط دولت می‌تواند تا حد زیادی بر بازار تاثیر بگذارد. هرچند برای جابه‌جایی یا دسترسی به این اموال باید آژانس‌ها فرآیندهای قانونی طولانی را طی کنند که ممکن است سال‌ها طول بکشد.
از همین رو، دولت آمریکا معمولا مقداری از بیت کوین‌ها را از طریق یک سیستم حراج و با توجه به دستور دادگاه می‌فروشد. معروف‌ترین حراج دولتی به سال ۲۰۱۴ است، در این زمان فردی به نام دریپر حدود ۳ هزار بیت کوین از دولت خریداری کرد.
بااین‌حال، در سال‎های اخیر، دولت آمریکا، ذخایر بیت کوین خود را از طریق صرافی‌ها نیز به فروش می‌رساند. به‌عنوان مثال در ماه مارس سال جاری، آن‌ها حدود ۹۱۱۸ بیت کوین را در کوین بیس فروختند.