اخبار روز

دو مدیر صرافی ارز دیجیتال AAX در هنگ کنگ دستگیر شدند

دو مدیر صرافی ارز دیجیتال AAX در هنگ کنگ دستگیر شدند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.8 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس گزارش‌ها پلیس هنگ کنگ دو مدیر صرافی ارز دیجیتال AAX را به اتهام کلاهبرداری دستگیر کرد.
لیانگ هاومینگ، مدیرعامل Weigao Capital و ثور چان مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال AAX در ۲۳ دسامبر دستگیر شدند. مقامات محلی آن‌ها را متهم کردند که به بهانه تعمیر سیستم، برداشت دارایی‌ها توسط مشتریان را تعلیق نمودند.
یکی از مدیران این شرکت نیز در مورد جدول زمانی فعالیت‌های خود در شرکت به پلیس دروغ گفته و مجریان قانون را گمراه کرده است.
بنابراین دو حساب بانکی صرافی ارز دیجیتال AAX و همچنین حساب‌های مدیران اجرایی مسدود گردید. طبق گزارش‌ها سومین مدیر اجرایی نیز با یک کیف پول صرافی به ارزش حدود ۳۰ میلیون دلار به خارج از کشور گریخت. البته املاک این مدیر اجرایی در هنگ کنگ توسط پلیس ضبط شد. همچنین به عنوان بخشی از تحقیقات، مقامات هنگ کنگ در حال همکاری با بازرسان خارج از کشور برای ردیابی وجوه هستند.
این پلتفرم مستقر در هنگ کنگ در اواسط نوامبر به دلیل تعمیر و نگهداری سیستم بسته شده و دسترسی ۲ میلیون کاربر آن به دارایی‌ها قطع می‌شود. از آن زمان، پلیس محلی بیش از ۳۳۷ گزارش از قربانیان در چین، تایوان، ایتالیا و فرانسه دریافت کرده است.
برداشت‌ها توسط صرافی در ۱۴ نوامبر متوقف شد و دلیل آن یک نقص در ارتقا سیستم صرافی بود. این شرکت همچنین به کاربران خود اطمینان داد که توقف برداشت ربطی به سقوط صرافی FTX ندارد.
چند هفته بعد نیز معاون بازاریابی صرافی ارز دیجیتال AAX استعفای خود را اعلام کرد. بن کاسلین در توییتر نوشت که علی‌رغم تلاش‌هایش پیشنهادات او پذیرفته نشده است. او همچنین نقش خود را در شرکت توخالی و بیهوده توصیف کرد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: