اخبار روز

دو نماینده مجلس آمریکا خواستار برکناری گری گنسلر شدند

دو نماینده مجلس آمریکا خواستار برکناری گری گنسلر شدند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.76 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

دو نماینده مجلس آمریکا لایحه‌ای را با هدف برکناری گری گنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار از سمت خود ارائه کرده‌اند.
لایحه برکناری گری گنسلر که قانون تثبیت کمیسیون نام دارد، توسط وارن دیویدسون از اوهایو و تام ایمر از مینه سوتا معرفی شده است. آن‌ها با این قانون به دنبال بازسازی ساختار کمیسیون و جلوگیری از سواستفاده بیشتر گری گنسلر از جایگاهش هستند.
دیویدسون بر لزوم محافظت از بازارهای آمریکا در برابر گری گنسلر تاکید نمود. او اظهار داشت که این قانون به ثبات اقتصاد آمریکا کمک می‌کند.
ایمر نیز با تایید صحبت‌های دیویدسون گفت که سرمایه‌گذاران آمریکایی به جای مانور سیاسی به نظارت روشن و مداوم نیاز دارند.
لایحه پیشنهادی دیویدسون و ایمر مستلزم چندین تغییر کلیدی است. آن‌ها در ابتدا خواستار برکناری گری گنسلر از سمت ریاست کمیسیون هستند. سپس به دنبال تغییر ساختار کمیسیون با توزیع مجدد قدرت بین اعضای سازمان می‌باشند. این لایحه همچنین خواستار استخدام یک مدیر اجرایی برای نظارت بر عملیات‌های روزانه شد.
لایحه پیشنهادی، منعکس‌کننده نگرانی جامعه در مورد رهبری گنسلر در کمیسیون می‎باشد. همچنین لایحه خواهان اصلاحاتی است که حمایت از سرمایه‌گذاران را در اولویت قرار داده و نفوذ هر حزب سیاسی را در کمیسیون محدود می‌کند.
شایان ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیرا از صرافی‌های ارز دیجیتال کوین بیس و بایننس شکایت کرد. بنابراین اگر این لایحه ادامه یابد و باعث برکناری گری گنسلر و تغییراتی در کمیسیون شود شاید آینده این پرونده حقوقی را تغییر دهد.
همچنین جامعه ارزهای دیجیتال معتقد است که گنسلر با سناتور الیزابت وارن رابطه نزدیکی دارد. از آن‌جایی که سناتور الیزابت وارن نیز از مخالفان سرسخت صنعت ارزهای دیجیتال است، شاید این ارتباط بر موضع گنسلر تاثیر گذاشته باشد.

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات شما: