اخبار روز

راه‌اندازی متاورس دبی با ایجاد ۴۰,۰۰۰ فرصت شغلی

راه‌اندازی متاورس دبی با ایجاد ۴۰,۰۰۰ فرصت شغلی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.67 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

امارات استراتژی خود با هدف تبدیل به ۱۰ اقتصاد برتر جهان را در متاورس ادامه می‌دهد. امارات قطب پیشرو ارز دیجیتال در خاورمیانه محسوب می‌شود و متاورس دبی را با هدف تبدیل به یک اقتصاد برتر دنبال می‌کند. این استراتژی جاه‌طلبانه امارات موجب ایجاد بیش از ۴۰.۰۰۰ شغل مجازی تا سال ۲۰۳۰ خواهد شد. خبرگزاری امارات اخیراً از راه‌اندازی متاورس توسط نخست‌وزیر و حاکم دبی، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم خبر داد. آل مکتوم امیدوار است که این فناوری بتواند امارات را به یکی از پایتخت‌های فناوری جهانی در هوش مصنوعی (AI) و وب ۳ تبدیل کند.

متاورس دبی برای گسترش هوش مصنوعی در امارات برای ارتقای جایگاه این کشور به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو جهان در فناوری‌های آینده‌نگر افتتاح می‌شود. استراتژی امارات شامل همکاری‌های تحقیق و توسعه (R&D) با دیگر کشورها برای افزایش مشارکت اقتصادی در فضای متاورس خواهد بود. بنابراین شتاب‌دهنده‌ها و انکوباتورها برای جذب سرمایه‌های خارجی در مرکز توجه قرار می‌گیرند. همچنین ارائه آموزش با هدف ارتقای توسعه‌دهندگان، سازندگان محتوا و کاربران پلتفرم‌های دیجیتال متاورس از دیگر اهداف این پروژه هستند.

امارات با متاورس دبی به دنبال ارائه مدل‌های جدید گردشگری، آموزش، خرده‌فروشی، دورکاری، مراقبت‌های بهداشتی و دولت الکترونیک خواهد بود. واقعیت توسعه‌یافته، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت مختلط و دوقلوهای دیجیتال (نمایش مجازی یک شی یا سیستم) از ستون‌های کلیدی این پروژه هستند.

استقرار کامل شبکه ۵G برای فعال کردن اینترنت پرسرعت و امکان جمع‌آوری، ذخیره و پردازش محلی داده‌ها از طریق شبکه‌های محلی به‌جای فضای ابری نقش مهمی در این پروژه خواهد داشت. متاورس دبی شغل‌های زیادی ایجاد می‌کند و در همان سال‌های اول پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار به اقتصاد امارات کمک خواهد کرد. در سطح جهانی نیز ارزش سرمایه‌گذاری و تأمین مالی متاورس در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳ میلیارد دلار برآورد می‌شد.