اخبار روز

متا در شراکت با بالنسیاگا، پرادا و تام براون قصد دارد بازار مد دیجیتال راه‌اندازی کند

متا در شراکت با بالنسیاگا، پرادا و تام براون قصد دارد بازار مد دیجیتال راه‌اندازی کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.24 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، بعدازظهر جمعه در جریان یک لایو اینستاگرام اعلام کرد که بالنسیاگا، پرادا و تام براون برای فروش آواتارهای مد روز با متا همکاری می‌کنند.

زاکربرگ در تماسی زنده با اوا چن، مدیر شراکت مد اینستاگرام در متا گفت: «من واقعاً سپاسگزار و مفتخرم که این برندها به ما ملحق می‌شوند تا صنعت مد را در متاورس شروع کنیم. مد درنهایت نوعی هنر و ابراز وجود است. اکنون می‌توانم بالنسیگا، پرادا و تام براون بپوشم. واقعاً برای دیدن نتیجه این همکاری هیجان‌زده هستم.»

این ویژگی در ماه‌های آینده برای اینستاگرام، فیس‌بوک و مسنجر ارائه می‌شود. کاربران در حال حاضر امکان ایجاد آواتارهای مجازی را در اینستاگرام دارند.

یک نماینده متا در توییتی تأیید کرد که اقلام فروشی در فروشگاه آواتار از قیمت ۲.۹۹ دلار تا ۸.۹۹ دلار متغیر هستند. در حال حاضر، متا بیش از ۱۰۰ لباس رایگان برای آواتارها در این پلتفرم ارائه می‌دهد. این لباس‌های جدید را می‌توان با استفاده از خریدهای درون‌برنامه‌ای روی موبایل و با هر روش پرداخت پشتیبانی شده‌ای خریداری کرد.

صنعت مد اخیراً به‌طور فزاینده‌ای وارد فضای وب ۳ و کریپتو شده است. تنها در همین هفته، اخباری درباره ساعت‌ساز سوئیسی، تگ هویر (Tag Heuer) منتشر شده که ساعتی را برای نمایش هنر توکن غیر مثلی (NFT) لاکست (Lacoste) راه‌اندازی کرده است. دولچه گابانا (Dolce and Gabbana) برند عطر معروف نیز با یک استارت‌آپ مد دیجیتال همکاری می‌کند.

بسیاری از برندهای مد نیز شروع به پذیرش پرداخت‌های رمز ارز از طریق برنامه‌های شخص ثالث کرده‌اند. بالنسیاگا، گوچی و فارفچ تنها تعدادی از نام‌های بزرگی هستند که پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند. علیرغم کاهش قیمت‌های کف مجموعه‌های محبوب NFT و نوسانات عمومی در فضای ارز دیجیتال، صنعت مد با سرعت تمام در حال آزمایش عرضه وب۳ است.

منبع: theblock.co